Bu çalışma, drama alanı öncülerinden Dorothy Heathcote’un son dönem drama
yaklaşımlarından olan ve drama alanında yeterince bilinmeyen “Komisyon Model”
yaklaşımını tanımlamak, bu tanımdan hareketle bir uygulama örneği geliştirmek ve
uygulama örneğine dahil olan öğrencilerin yaşantılarını komisyon modelin amaçları
doğrultusunda analiz etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma
desenlerinden eylem araştırması deseniyle yapılandırılmıştır. Araştırma grubunu,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde 2015-2016 eğitim öğretim
döneminde farklı anabilim dallarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları
oluşturmuştur. Uygulama sürecinde gözlem, görüşme, görsel sunumlar, yansıtıcı özetler,
ses kaydı ve video kaydı yolu ile veriler toplanmıştır. Araştırma sürecinde toplanan
veriler tümevarım analizi ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Bu
araştırmadan elde edilen bulgular, komisyon model yaklaşımının gerçek yaşamda
var olan problem durumlarını çözen, sorumluluk üreten ve sosyal etkileşim yolu ile
işbirlikli öğrenme ortamı sunan bir yaklaşım olduğunu göstermiştir. Bu bulgulardan
hareketle, Komisyon model uygulamalarının drama disiplini içerisinde daha fazla yer
bulması ve okul gerçek yaşam ilişkilerinin bu anlayışla yapılandırılması önerilmiştir.
Komisyon modeli yaklaşımı Eğitimde yaratıcı drama Öğretmen adayları Okul-gerçek yaşam ilişkisi Dorothy Heathcote
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International