Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Drama Ders Planı Rubriği’nin Öğrencilerin Görüşleri ve Yaşantıları Doğrultusunda Güncelleştirilmesi ve Eğitsel Değerinin Araştırılması

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 35 - 62, 01.12.2020

Öz

Drama Ders Planı Rubriği (DDPR), yaratıcı dramanın yöntem boyutunda kullanıldığı ders planlarının değerlendirilmesi amacıyla daha önceden geliştirilmiş olan dokuz ölçütten ve her ölçüt için dörder performans seviyesinden oluşan bir dereceli puanlama anahtarıdır. Bu çalışmanın amaçları DDPR’yi geliştirmek ve eğitsel değerini araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için DDPR bir eğitim fakültesinde yabancı dil öğretiminde drama dersi kapsamında kullanılmıştır. Süreç boyunca uygulanan sormaca, gözlem ve görüşmeler sonucunda rubriğin bazı ölçütlerine ait seviye tanımları geliştirilmiştir. Rubriğin eğitsel değerine ilişkin öğrenci görüşleri ağırlıklı olarak olumlu yöndedir. Rubrik, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmeleri açısından, kendi kendilerini değerlendirmeleri açısından ve ortaya daha iyi planlar çıkması açısından faydalı olmuştur. Bunun yanında rubriğin akran değerlendirmesi için kullanılması durumunda öğrencilerin ölçütleri daha iyi anlamalarının sağlanması ve bu bağlamda kullanıcı eğitimlerinin verilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
  • Andrade, H., & Du, Y. (2005). Student perspectives on rubric-referenced assessment. Practical Assesment, Research and Evaluation, 10(3), Retrieved from https://pareonline.net/getvn.asp?v=10&n=3
  • Andrade, H.G. (2005). Teaching with rubrics: The good, the bad, and the ugly. College Teaching, 53(1), 27-30.
  • Aslanoğlu, A. E. ve Kutlu, Ö. (2003) Öğretimde sunu becerilerinin değerlendirilmesinde dereceli puanlama anahtarı (rubric) kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2).
  • Batdı, V., & Batdı, H. (2015). Effect of creative drama on academic achievement: Ameta-analytic and thematic analysis. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(6),1459-1470. Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101.
  • Brookhart, S. M. , & Chen, F. (2015). The quality and effectiveness of descriptive rubrics. Educational Review, 67(3), 343–368. Doi: 10.1080/00131911.2014.929565
  • Brookhart, S.M. (2013). How to create and use rubrics for formative assessment and grading. Alexandria: ASCD.
  • Chan, Z., & Ho, S. (2019). Good and bad practices in rubrics: The perspectives of students and educators. Assessment and Evaluation in Higher Education, 44(4), 533-545. Doi: 10.1080/02602938.2018.1522528.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. 6th ed. New York: Routledge.
  • Colvin, E., Bacchus, R., Knight, E. B., & Ritter, L. (2016). Exploring the way students use rubrics in the context of criterion referenced assessment. In M. Davis, & A. Goody (Eds.), Research and development in higher education: The shape of higher education (Vol. 39, pp. 42-52). NSW: HERDSA (Higher Education Research & Development Society of Australasia, Inc).
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Creswell, J.W. (2016). 30 essential skills for the qualitative researcher. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Güneş, P., & Soran, H. (2013). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin dereceli puanlama anahtarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1327-1344.
  • Harris, L.R., & Brown, G.T.L. (2013). Opportunities and obstacles to consider when using peer- and self-assessment to improve student learning: Case studies into teachers’ implementation. Teaching and Teacher Education, 36, 101-111. Doi:10.1016/j.tate.2013.07.008
  • Jonsson, A. (2014). Rubrics as a way of providing transparency in assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(7), 840–852 (2014). doi: 10.1080/02602938.2013.875117.
  • Jonsson, A., & Svingby, G. (2007). The use of scoring rubrics: Reliability, validity and educational consequences. Educational Research Review, 2, 130–144. doi:10.1016/j.edurev.2007.05.002
  • Kara, Z. (2009). Yabancı Dil Eğitiminde Eğitici Drama Oyunları ve Teknikleri: Uygulamaya Yönelik Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karaca, E. (2009). An evaluation of teacher trainees’ opinions of the peer assessment in terms of some variables. World Applied Sciences Journal, 6(1), 123-128.
  • Kilgour,P., Northcote,M., Williams, A., & Kilgour, A. (2019). A plan for the co-construction and collaborative use of rubrics for student learning, Assessment & Evaluation in Higher Education, doi: 10.1080/02602938.2019.1614523
  • Korkut, P. (2017, Mayıs). İngilizce öğretmen adayları tarafından yazılmış yöntem boyutunda drama ders planlarının değerlendirilmesi. 4th International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Özetleri Kitabı, Denizli (pp. 1672-1674). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut, P. (2018) The construction and pilot application of a scoring rubric for creative drama lesson planning, Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, 23(1), 114-125. Doi: 10.1080/13569783.2017.1396211
  • Lee, B.K., Patall, E.A., Cawthon, S.W., & Steingut, R. R. (2015). The effect of drama-based pedagogy on PreK-16 Outcomes: A meta-analysis of research from 1985 to 2012. Review of Educational Research, 85(1), 3-49. Doi: 10.3102/0034654314540477
  • Matshedisho, K.R. (2019). Straddling rows and columns: Students’ (mis)conceptions of an assessment rubric. Assessment and Evaluation in Higher Education. Doi:10.1080/02602938.2019.161.6671
  • Merriam, S.B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco:Jossey-Boss.
  • Metinnam, İ. (2019). Sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcı drama oturumu planlama sürecinde yaşadıkları sorunların incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(2), 2019-242. Doi: 10.21612/yader.2019.013
  • Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An extended sourcebook 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Panadero, E., & Alonso-Tapia, J. (2013). Self-assessment: Theoretical and practical connotations. When it happens, how is it acquired and what to do to develop it in our students. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 11(2), 551–576. doi: http://dx.doi.org/10.14204/ejrep.30.12200
  • Panadero, E., & Jonsson, A. (2013). The use of scoring rubrics for formative assessment purposes revisited: A review. Educational Research Review, 9, 129–144. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.edurev.2013.01.002
  • Panadero, E., & Romero, M. (2014). To rubric or not to rubric? The effects of self-assessment on self-regulation, performance and self-efficacy. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 21(2), 133–148. doi: 10.1080/0969594X.2013.877872
  • Panadero, E., Romero, M., & Strijbos, J. W. (2013). The impact of a rubric and friendship on construct validity of peer assessment, perceived fairness and comfort, and performance. Studies In Educational Evaluation, 39(4), 195-203. Doi:10.1016/j.stueduc.2013.10.005
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Reynolds-Keefer, L. (2010). Rubric-referenced assessment in teacher preparation: An opportunity to learn by using. Practical Assessment, Research and Evaluation, 15(8). Retrieved https://pareonline.net/getvn. asp?v=15&n=8
  • Sadler, D. R. (2010). Beyond feedback: Developing student capability in complex appraisal. Assessment and Evaluation in Higher Education, 35(5), 535-550.
  • Turgut, F., & Kayaoğlu, M. N.(2015). Using rubrics as an instructional tool in EFL writing courses. Journal of Language and Linguistic Studies 11(1):47-58.
  • Ulubey, Ö., & Toraman, Ç. (2015). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 195-220.
  • Üstündağ, T. (1996). Yaratıcı dramanın üç boyutu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 19 (95), 19-23.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Perihan Korkut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkut, P. (2020). Drama Ders Planı Rubriği’nin Öğrencilerin Görüşleri ve Yaşantıları Doğrultusunda Güncelleştirilmesi ve Eğitsel Değerinin Araştırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 35-62.