Bursa’nın kendi tarihsel gelişimini çeşitli eserlerle sergileyen Bursa Kent Müzesi’nin
kuruluş amaçlarının en başında kentlilik bilinci ve bu amaca yönelik yapılması
.ng.rülen eğitim çalışmaları yer almaktadır. Okul öncesi öğrencileri ile Bursa’nın
eski mesleklerinin Bursa Kent Müzesi’nde işlenmesi konulu çalışma 6 yaş çocukların
gelişim özellikleri gözetilerek şekillendirilmiştir.
Bursa’nın belli başlı mesleklerinin 6 yaş çocuklarına anlatılabilmesi için hem
bilgileri somut olarak sunan ortamlardan en önemlisi olan müzelerden, hem de birden
fazla duyuya aynı anda seslenebilen yaratıcı drama yönteminden yararlanılmıştır.
Dolayısıyla 6 yaş çocuklarına yaşadıkları şehir olan Bursa’nın geçmişten bugüne
taşıdığı tarihsel önemi, kaybolmak üzere olan meslekler üzerinden işlemek bu
çalışmanın problemini oluşturmaktadır.
Çalışmanın uygulandığı grup özel bir anaokulunun hazırlık sınıfına devam eden
6 yaşında 10 kız 8 erkek toplam 18 çocuktan oluşmaktadır. Çalışma nitel bir
araştırmadır. Çalışmada kullanılan desen, temel yorumlayıcı nitel araştırmadır.
Bu araştırma yöntemi kullanılırken yararlanılan veri toplama araçları; “kontrol
listesi”, “eğitmen gözlemi” ve “ürün bilgi kartı soruları” şeklinde belirlenmiştir.
Araçlardan elde edilen bulguların yorumlanmasında ise betimsel analiz tekniğinden
yararlanılmıştır. Çalışma sonunda çocukların hem yaşadıkları şehir Bursa’nın eski
meslekleri hakkında bilgi sahibi oldukları hem de kaybolmakta olan meslekler ve el
sanatları hakkında farkındalık kazandıkları gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International