Müze, yaşama dair her alanın objelerini, anılarını, tüm yaşanmışlıklarını içinde
barındıran mekândır; yaşam boyu öğrenmenin gerçekleştiği en önemli yaygın eğitim
kurumlarındandır. Müzeler, sergi salonları, konferans salonları, kütüphaneleri, alış
veriş alanları, bahçeleri ve kafeteryaları ile yaşamın tam içerisinde yer alan, yaşayan
ve içerisinde barındırdığı dünyayı en etkili şekilde izleyicisine yaşatan mekânlar
olarak karşımıza çıkmaktadır. On dokuzuncu yüzyıldan sonra müzenin eğitim
boyutu en önemli görevlerinden biri olmuştur; müzeler eğitim birimleri oluşturarak
okullara, öğrenci ve öğretmenlere, ailelere, her tür engel grubuna, resmi kurum
ve kuruluşlara yönelik eğitim hizmetleri vermeye başlamıştır. Çalışmanın amacı,
araştırmacı tarafından Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne yönelik programlanan iki
ayrı öğrenci grubu ile gerçekleştirilen müze ziyaretlerinin, öğrencilere yaşattıklarını,
kazanımları ve öğrenmedeki etkisini vurgulamaktır. Betimsel özellikler taşıyan
çalışmada, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Görme Engelliler Eğitimi
Anabilim Dalı’nda 2007-2008 eğitim öğretim yılında 3. sınıfa devam eden, görme
yetersizliği olan beş öğrenci ile gerçekleştirilen “Görme Yetersizliği Olan Üniversite
Öğrencilerinin Müzelerden Beklentileri” ve Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Fen Lisesi
9A ve 9B Sınıfl arına devam eden 42 öğrenci ile gerçekleştirilen “Tarih Dersi
Kapsamında Programlı Bir Müze Ziyareti” başlıklı iki ayrı müze ziyareti süre.leri
ele alınmış; müzelerin içinde barındırdıkları dünyayı en etkili biçimde sunan ve
yaşatan mekânlar olarak öğrenmedeki önemi vurgulanmak istenmiştir. Çalışma
sonucunda, iki ayrı öğrenci grubu ile Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne yapılan
programlı müze ziyaretlerinin, Anadolu Uygarlıklarına ait bilgilendirmelerin ve
yaşanmışlıkların öğrenmedeki gü.lü etkisi g.rülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International