Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lehrstück (öğretici oyun)− "Learning-Play"(öğrenme oyunu) Siyasal-Pedagojik Bir Tiyatro Konseptinin Gelişimi, Değişimi ve Güncelliği

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 5, 159 - 190, 01.06.2008

Öz

Bertolt Brecht „Lehrstück“ (öğretici oyun) başlığını 1929 yılında ilk defa kullandığında ve Baden-Baden müzik festival haftası kapsamında „Das Badener Lehrstück“ (Baden Öğretici Oyunu) adlı oyunu 28.7.1929 tarihinde gösterime koyduğunda, belirli bir hususta epik tiyatro deneyimlerinin ötesine taşan yeni bir tiyatro türüne başlamıştı: Tiyatronun asıl kategorisi sayılan izleyiciler için oyun anlamındaki sahne ile izleyiciler arasındaki iletişim ortadan kaldırıldı veya en azından ikinci plana düştü. Brecht’in ifade ettiği gibi, "öğretici oyun izlenerek değil, oynanarak öğretir. Öğretici oyun için izleyiciye gerek duyulmamakla birlikte, izleyici doğal olarak değerlendirilebilir"[1]. Brecht tiyatro araçlarını kullanmakla birlikte asıl tiyatroya ihtiyaç duymayan bir dizi deneylere girişti […]."[2] Brecht bunun yerine „faal olanla izleyeni“, yani „siyasetçiyle filosofu“ birbirinden ayırmayarak, kendi kendini yansıtan ve teori ile uygulama arasındaki ayrımı ortadan kaldırmaya çalışan siyasal-pedagojik bir oyun sürecini başlattı[3].

Kaynakça

  • [1]Bertolt Brecht: Öğretici oyun kuramı: Brecht’in öğretici oyun modeli. Belgeler, Tartışma, Tecrübe, Yayımlayan: Reiner Steinweg. Frankfurt 1976, S. 164.
  • [2]Bertolt Brecht: [Hitler öncesi Alman Draması].: B.B.: Eserler. Büyük Berlin ve Frankfurt Şerhi. Yayımlayan: Werner Hecht . Cilt. 22.1. Berlin .1993, S. 167.
  • [3]Bertolt Brecht: Eğitim kuramı: Brecht’in öğretici oyun modeli, S. 71.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derleme
Yazarlar

Florian Vassen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Vassen, F. (2008). Lehrstück (öğretici oyun)− "Learning-Play"(öğrenme oyunu) Siyasal-Pedagojik Bir Tiyatro Konseptinin Gelişimi, Değişimi ve Güncelliği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 159-190.