Ülkemizde son yıllarda oldukça popüler hale gelen oyunlaştırma, yaratıcı drama alanının da ciddiyetle değerlendirmesi gereken bir konudur. Her iki alanın da asal unsurlarından birisi oyun kavramıdır. Bu makalenin asıl amacı, günümüzde eğitimin her aşamasında kullanılmaya başlanan oyun, oyunlaştırma ve yaratıcı drama arasındaki bağlantıyı analiz edebilmek ve karşılaştırmalı bir inceleme sunarak oyunsal deneyimin niteliğine dair eleştirel bir perspektif çerçevesi çizebilmektir. Bu perspektif, ilk olarak oyun teorilerine disiplinlerarası bağlamda bakmayı zorunlu kılar.
Makale oyunlaştırma, yaratıcı drama ve oyun ilişkisini bütünlüklü bir şekilde değerlendirmek amacıyla; yöntemsel olarak literatür ve etkinlik deneyim planlarını baz alarak karşılaştırmalı bir inceleme yapmaktadır. Eğitimbilim ve estetik deneyim alanında çalışan araştırmacı ve uygulamacıların kavramları incelerken konuya disiplinlerarası bir noktadan bakması alanın zenginleşmesine de katkı sunacaktır. Oyunu bir araç olarak kullanan oyunlaştırma ve oyunu bir süreç olarak kullanan yaratıcı drama, oyun yoluyla öğrenme alanına katkı sunmaktadır.
Oyunlaştırma, oyun ve yaratıcı drama alanlarında oyunsal süreçlerin dramaturjik açıdan ve yöntembilimsel açıdan analiz edilmesi ve pedagojik perspektif ışığında tartışılması alan zenginliğine katkı sunacaktır. Bu nedenle de oyunlaştırmanın hangi kültürel, politik ve pedagojik bağlamda yapıldığı somut çalışmaların değerlendirilmesi açısından oldukça önemlidir.
Oyunlaştırma Oyun Yaratıcı Drama Yapılandırılmış Oyun Eleştirel Pedagoji
Oyunlaştırma Oyun Yaratıcı Drama Yapılandırılmış Oyun Eleştirel Pedagoji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International