Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 170 - 186, 15.08.2024

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2020). Eğitimde yaratıcı drama (6.baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Akkan, Y. ve Öztürk, M. (2020). En büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat. E. Ertekin, ve M. Ünlü (Ed.), Kuramdan uygulamaya etkinlik örnekleriyle sayıların öğretimi içinde (s.199-218). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3.sınıf Matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Annarella, L. A. (1992). Creative drama in the classroom. ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 391 206.
  • Başün, A. R., ve Doğan, M. (2018). Çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanın oyunla öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(19), 482-491.

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin EBOB ve EKOK konusunu yaratıcı drama ile deneyimlemeleri

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 170 - 186, 15.08.2024

Öz

Bu çalışma ile 8.sınıf Matematik dersi sayılar alt öğrenme alanında yer alan en büyük ortak bölen (EBOB) ve en küçük ortak kat (EKOK) konularının öğretiminde uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığa etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma yarı deneysel desen ön test-son test kontrol grubu ile yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Sakarya ilinde bulunan bir ortaokulda deney grubu ve kontrol grubu olarak rasgele seçilen 8. sınıfların ikişer şubesinden toplam 29 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda EBOB-EKOK konusu yaratıcı drama liderlik eğitimi almış matematik öğretmeni tarafından yaratıcı drama yöntemiyle, kontrol grubuna ise yine aynı matematik öğretmeni tarafından mevcut öğretim programı uygulanarak ele alınmıştır. Araştırmanın uygulaması toplamda 15 ders saati olacak şekilde 3 hafta sürmüştür. EBOB- EKOK Başarı Testi veri toplama aracı olarak uygulamalardan önce ve sonra uygulanmıştır. Ayrıca, yaratıcı drama yönteminin bilgilerin kalıcılık düzeyine etkisini araştırmak için deney grubuna başarı testi 8 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. Veriler bir istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, son test başarı ve kalıcılık testi puanları için deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Sekizinci sınıf düzeyinde EBOB-EKOK konusunun yaratıcı drama yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarını ve bilgilerinin kalıcılık düzeyini arttırdığı görülmüştür. Bulgulardan hareketle, yaratıcı dramanın, EBOB ve EKOK öğretiminde alternatif bir yöntem olarak kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2020). Eğitimde yaratıcı drama (6.baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Akkan, Y. ve Öztürk, M. (2020). En büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat. E. Ertekin, ve M. Ünlü (Ed.), Kuramdan uygulamaya etkinlik örnekleriyle sayıların öğretimi içinde (s.199-218). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Altındal, G. (2019). İlkokul 3.sınıf Matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Annarella, L. A. (1992). Creative drama in the classroom. ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 391 206.
  • Başün, A. R., ve Doğan, M. (2018). Çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanın oyunla öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(19), 482-491.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğçe Ustaoğlu Bağcı Bu kişi benim

Zeynep Sonay Ay

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ustaoğlu Bağcı, T., & Ay, Z. S. (2024). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin EBOB ve EKOK konusunu yaratıcı drama ile deneyimlemeleri. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(2), 170-186.