Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 203 - 222, 15.08.2024

Öz

Kaynakça

  • Abacı, S., Tepeli, K. ve Erbay, F. (2015). Yaratıcı drama eğitiminin ergenlerin sosyal becerilerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(2), 191-200.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Bir iletişim yolu olarak drama. Yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. In Prof. Dr. İnci San’a Armağan Ankara: Natürel Yayınları.
  • Akoğuz M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Arslan, E., Erbay, F. ve Saygin, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 1-8.
  • Aykaç M. ve Çetinkaya, G. (2013). Yaratıcı drama etkinliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 671-682.
  • Azian, A.,Raof, A., Ismail, F. ve Hamzah, M. (2013). Communication strategies of nonnative speaker novice science teachers in second language science classrooms. System 41, 283-297
  • Bağ, G., Karamık, G. A. (2023). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama ile Öğrenme Kuramlarını Çevrimiçi Deneyimlemesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 603-624.
  • Bal İncebacak, B. (2022a). Pandemi döneminde çevrimiçi yaratıcı drama. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33-46.
  • Bal İncebacak, B. (2022b) Çevrimiçi yaratıcı drama deneyimine sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin gözünden bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 379-404.

Online Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Spor Bilimleri Öğrencileri İletişim Kaygı Düzeylerine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 203 - 222, 15.08.2024

Öz

Bu araştırmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 3. sınıfta okuyan ve etkili iletişim dersi alan öğrencilerin iletişim kaygı düzeylerine, çevrimiçi yaratıcı drama yönteminin etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler içerisinde 10 tanesi kontrol grubu ve 10 tanesi de deney grubu olmak üzere toplam 20 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Kontrol grubunda bulunan 10 öğrenci sadece Etkili İletişim Becerileri dersi alırken, deney grubunda bulunan 10 öğrenciye ise Etkili İletişim Becerileri dersinin yanında yaratıcı drama etkinlikleri çevrimiçi yol ile uygulanmıştır. Araştırmada McCroskey (1982) tarafından geliştirilen ve McCroskey ve diğerleri (1985) tarafından tekrar geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan 4 boyut ve 24 maddeden oluşan İletişim Kaygısı Ölçeği (İKÖ-24) ön test ve son test olarak öğrenci grubuna uygulanmıştır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna başlangıçta iletişim kaygısı ölçeği ön test olarak uygulanmış, sekiz atölye olarak uygulanan yaratıcı drama etkinlikleri sonrasında da iletişim kaygısı ölçeği son test olarak uygulanarak arasındaki farkın istatistiki olarak anlamlı olup olmamasına bakılmıştır. Araştırmanın sonunda çevrimiçi yaratıcı drama etkinliklerinin spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin genel iletişim kaygısı, toplantı iletişim kaygısı ve grup iletişim kaygısı deney grubu lehine anlamlı bir düzeyde fark bulunmuştur. Bireylerarası iletişim kaygılarında ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Abacı, S., Tepeli, K. ve Erbay, F. (2015). Yaratıcı drama eğitiminin ergenlerin sosyal becerilerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(2), 191-200.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Bir iletişim yolu olarak drama. Yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. In Prof. Dr. İnci San’a Armağan Ankara: Natürel Yayınları.
  • Akoğuz M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Arslan, E., Erbay, F. ve Saygin, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 1-8.
  • Aykaç M. ve Çetinkaya, G. (2013). Yaratıcı drama etkinliklerinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 671-682.
  • Azian, A.,Raof, A., Ismail, F. ve Hamzah, M. (2013). Communication strategies of nonnative speaker novice science teachers in second language science classrooms. System 41, 283-297
  • Bağ, G., Karamık, G. A. (2023). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama ile Öğrenme Kuramlarını Çevrimiçi Deneyimlemesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 603-624.
  • Bal İncebacak, B. (2022a). Pandemi döneminde çevrimiçi yaratıcı drama. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33-46.
  • Bal İncebacak, B. (2022b) Çevrimiçi yaratıcı drama deneyimine sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin gözünden bir bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 379-404.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Akif Yücekaya

Sinan Uğraş

Murat Aslan 0000-0001-8938-3930

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2024
Kabul Tarihi 28 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücekaya, M. A., Uğraş, S., & Aslan, M. (2024). Online Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Spor Bilimleri Öğrencileri İletişim Kaygı Düzeylerine Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(2), 203-222.