Bu çalışma ile fen bilimleri dersi kapsamındaki “çevre” konularının öğretiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanmasının ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin drama yöntemine yönelik tutumları üzerindeki etkisi ve bu etkinin yöntemi uygulayan öğretmene bağlı olarak değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmanın deseni yaratıcı drama yönteminin denel işlem üzerindeki etkisinin öğretmen etkisine bağlı olup olmadığını test edecek uygun bir araştırma deseni oluşturmak amacıyla “öntest-sontest kontrol grupsuz deneysel desen” kullanılmıştır. Bu amaçla araştırmada kullanılan iki deney grubundan ilkinde derslere araştırmacı; diğer grupta yaratıcı drama öğretmeni girmiştir. Aynı desen hem üçüncü sınıflar için hem de dördüncü sınıflar için tekrar edilerek toplam dört ayrı deney grubuna 6 hafta boyunca 144 ders saati yaratıcı drama dersi uygulanmıştır. Uygulamaya, daha önce hiç yaratıcı drama dersi almamış 89 ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler, YDTÖ ile toplanmıştır. Uygulama sonrasında 15 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çevre konularında uygulanan yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı dramaya yönelik tutumlarını olumlu etkilediği ve bu tutumların öğretmen etkisine bağlı olmaksızın ortaya çıktığı belirlenmiştir. Görüşme sonuçları araştırma bulgularını destekler niteliktedir.
Çevre eğitimi Yaratıcı drama yöntemi İlkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri Fen bilimleri dersi.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Drama Yazarlığı |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2024 |
| Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International