Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Konservatuvar Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecindeki Uzaktan Eğitim İle İlgili Algılarının ve Deneyimlerinin Araştırılması

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 204 - 220, 30.12.2020

Öz

Türkiye’de Mart 2020 tarihinde ortaya çıkan Covid-19 vakaları nedeniyle yükseköğretim kurumları ay sonu itibariyle eğitim öğretimi, bilişim teknolojileri kullanılarak uzaktan sürdürülmüştür. Pandemi döneminde yapılan bu çalışma, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet konservatuvarı öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılmasına dayanmaktadır. Bulguların; uygulayıcılara uzaktan eğitim ile ilgili vizyon geliştirme imkânı sağlaması beklenmektedir. Nitel verilerle çalışılan betimsel çalışmada katılımcılar; kurumun lisans iki, üç ve dördüncü sınıf öğrencileridir. Bu çalışmanın sonuçları, olumlu ve olumsuz olarak kesimlenerek gruplandırılan öğrenci görüşlerini açıklamıştır. Genel olarak uygulamalı alanlarda performans kaybı yaşandığının belirtilmesinden hareketle, eğitimcilere ve yöneticilere; öğrenciye motivasyon sağlama ve değerlendirme dönütlerini daha sık vermeleri önerilmiştir. Diğer taraftan uzaktan eğitim; öğrencilere araştırma yapma, zaman yönetimi ve öz düzenleme gibi beceriler kazandırmıştır.

Kaynakça

  • Arat, T., ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd 2020, Cilt 6, Sayı 2, 11-53.
  • Daubney, A., ve Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107-114.
  • Dikmen, S., ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98.
  • Genç, M. F.,ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Kara, Y. (2020). Pandemi sürecindeki öğrenci deneyimleri: bakırköy ilçesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 165-176.
  • Karaağaçlı, M. (2011). Öğretimde Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Sage Yayıncılık Reklam Mat. San. TİC. Ltd. Şti.
  • Karahan, E., Bozan, M. A. ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi, Turkish Studies, 15(4), 201-214.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Olcay, A. ve Döş, B. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin internete dayalı uzaktan eğitim yöntemine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 727-750.
  • YÖK. (2020a, 3 Nisan). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde uygulanacak-uzaktanegitime-iliskinaciklama.aspx erişim tarihi: 3 Nisan 2020
  • YÖK. (2020, 18 Mart). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. erişim tarihi: 18 Mart 2020

Examining the Perceptions and Experiences of Conservatory Students Regarding Distance Education During the COVID-19 Pandemic

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 204 - 220, 30.12.2020

Öz

Due to Covid-19 cases in Turkey that began to be seen in March 2020, higher education institutions continued education through distance education using information technologies as of the end of the month. This study related to the pandemic process is based on examining the perceptions and experiences of Tokat Gaziosmanpaşa University State Conservatory students regarding distance education during the COVID-19 pandemic. The findings are expected to enable practitioners to develop a vision for distance education. In the descriptive study that has been conducted with qualitative data, the participants are second, third, and fourth year undergraduate students. The results of this study described the student views that are grouped as positive and negative views. In general, it is stated that there is a performance loss in applied areas, so educators and managers are suggested to provide motivation to the students and give feedback more frequently. On the other hand, distance education has paved the way for students to enable them develop skills such as doing research, time management, and self-regulation.

Kaynakça

  • Arat, T., ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd 2020, Cilt 6, Sayı 2, 11-53.
  • Daubney, A., ve Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107-114.
  • Dikmen, S., ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98.
  • Genç, M. F.,ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Kara, Y. (2020). Pandemi sürecindeki öğrenci deneyimleri: bakırköy ilçesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 165-176.
  • Karaağaçlı, M. (2011). Öğretimde Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Sage Yayıncılık Reklam Mat. San. TİC. Ltd. Şti.
  • Karahan, E., Bozan, M. A. ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi, Turkish Studies, 15(4), 201-214.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Olcay, A. ve Döş, B. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin internete dayalı uzaktan eğitim yöntemine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 727-750.
  • YÖK. (2020a, 3 Nisan). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde uygulanacak-uzaktanegitime-iliskinaciklama.aspx erişim tarihi: 3 Nisan 2020
  • YÖK. (2020, 18 Mart). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. erişim tarihi: 18 Mart 2020

Untersuchung der Wahrnehmungen und Erfahrungen von Studenten des Konservatoriums zum Fernunterricht während des COVID-19-Ausbruchsprozesses

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 204 - 220, 30.12.2020

Öz

Covidien-19 wurde aufgrund der Fälle, die in der Türkei seit März 2020 bis Ende des Monats an Hochschulen aufgetreten sind, mithilfe von Informationstechnologie aus der Ferne gewartet. Diese während der Pandemie durchgeführte Studie basiert auf der Untersuchung der Wahrnehmungen und Erfahrungen von Studenten des staatlichen Konservatoriums der Universität Tokat Gaziosmanpaşa in Bezug auf Fernunterricht während des COVID-19-Ausbruchs. Ergebnisse; Es wird erwartet, dass die Praktiker die Möglichkeit haben, eine Vision für den Fernunterricht zu entwickeln. In einer deskriptiven Studie, die mit qualitativen Daten studiert, Teilnehmer Studenten der Institution im zweiten, dritten und vierten Studienjahr. Die Ergebnisse dieser Studie erklärten die Ansichten der Schüler, die als positiv und negativ gruppiert waren. Basierend auf der Aussage über den Leistungsverlust in den angewandten Bereichen im Allgemeinen, den Trainern und Managern; Es wurde vorgeschlagen, dass die Schüler häufiger Motivations- und Bewertungsfeedback geben. Auf der anderen Seite Fernunterricht; Es hat den Studenten Fähigkeiten wie Forschung, Zeitmanagement und Selbstregulierung vermittelt.

Kaynakça

  • Arat, T., ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd 2020, Cilt 6, Sayı 2, 11-53.
  • Daubney, A., ve Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107-114.
  • Dikmen, S., ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98.
  • Genç, M. F.,ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Kara, Y. (2020). Pandemi sürecindeki öğrenci deneyimleri: bakırköy ilçesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 165-176.
  • Karaağaçlı, M. (2011). Öğretimde Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Sage Yayıncılık Reklam Mat. San. TİC. Ltd. Şti.
  • Karahan, E., Bozan, M. A. ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi, Turkish Studies, 15(4), 201-214.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Okan, S. (2017). Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Olcay, A. ve Döş, B. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin internete dayalı uzaktan eğitim yöntemine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 727-750.
  • YÖK. (2020a, 3 Nisan). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde uygulanacak-uzaktanegitime-iliskinaciklama.aspx erişim tarihi: 3 Nisan 2020
  • YÖK. (2020, 18 Mart). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Web:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. erişim tarihi: 18 Mart 2020
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serpil Umuzdaş 0000-0002-6013-2406

Ahmet Hakan Baş 0000-0002-7156-4466

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2020
Kabul Tarihi 16 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Umuzdaş, S., & Baş, A. H. (2020). Konservatuvar Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecindeki Uzaktan Eğitim İle İlgili Algılarının ve Deneyimlerinin Araştırılması. Yegah Musiki Dergisi, 3(2), 204-220.

Makale göndermeden önce ORCID üyeliğinizin olduğuna emin olunuz. Orcid'niz yok ise öncelikle BURAYA tıklayarak kendinize üyelik alınız. Aksi taktirde makale yollayamazsınız. İyi çalışmalar dileriz.