This study explores the integration of the Western flute into Chinese folk music, focusing on the composition Little Fish Pink Cheeks by Dinghe Zhang. The objective is to analyze how Western flute techniques are adapted to fit Chinese music's modal, rhythmic, and melodic structures, particularly in the context of cross-cultural musical fusion. The research was conducted at music institutions in China, including the Northwest University for Nationalities, the Shanghai Conservatory of Music, and the Sichuan Conservatory of Music. Two Key informants included prominent flutists and composers. A qualitative approach, combining musicological analysis, interviews, and performance observation, was used to assess this integration's musical characteristics and cultural implications. The results show that the Western flute can enhance the expressiveness of Chinese folk music while preserving its cultural identity, though challenges remain in replicating microtonal subtleties. Suggestions include expanding research to other Western instruments, enhancing microtonal adaptability, incorporating cross-cultural music into education, and conducting longitudinal studies on evolving integrations. This study contributes to the broader understanding of cross-cultural musicology and the blending of Eastern and Western musical traditions.
Western flute Chinese folk music cross-cultural musicology Little Fish Pink Cheeks musical fusion
Bu çalışma, Dinghe Zhang'ın "Little Fish Pink Cheeks" bestesi üzerine odaklanarak Batı flütünün Çin halk müziğine entegrasyonunu araştırmaktadır. Araştırmanın amacı, Batı flüt tekniklerinin, özellikle kültürler arası müzikal füzyon bağlamında, Çin müziğinin modal, ritmik ve melodik yapısına nasıl uyarlandığını analiz etmektir. Araştırma, Çin'deki müzik kurumlarında, özellikle Kuzeybatı Ulusaliteler Üniversitesi, Şanghay Konservatuvarı ve Sichuan Konservatuvarı'nda gerçekleştirilmiştir. Önde gelen flütçü ve bestecileri içeren iki anahtar bilgilendirici ile çalışılmıştır. Nitel bir yaklaşım kullanılarak, müzikolojik analiz, röportajlar ve performans gözlemleri bir araya getirilmiştir. Araştırma, Batı flütünün Çin halk müziğinin ifade gücünü artırabileceğini, ancak mikrotonal inceliklerin yeniden üretilmesinde zorluklar olduğunu göstermektedir. Öneriler arasında diğer Batı enstrümanlarına yönelik araştırmaların genişletilmesi, mikrotonal uyumun artırılması, kültürler arası müziğin eğitime dahil edilmesi ve gelişen entegrasyonlar üzerine uzun dönemli çalışmaların yapılması yer almaktadır. Bu çalışma, kültürler arası müzikoloji ve Doğu ile Batı müzik geleneklerinin harmanlanmasına dair daha geniş bir anlayışa katkıda bulunmaktadır.
Batı flütü Çin halk müziği kültürler arası müzikoloji Little Fish Pink Cheeks müzikal füzyon
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 4 |