ABSTRACT
This study aims to evaluate the educational potential of psychogeography—which explores individuals’ emotional and aesthetic connections to space—and music, within the framework of the Türkiye Century Maarif Model. Conducted through qualitative research methodology, the study employed document analysis and descriptive analysis techniques, examining the Türkiye Yüzyılı Maarif Model curriculum, psychogeographical theories, and literature on music pedagogy. The findings reveal that psychogeography- and music-based practices enhance students' spatial perception, foster aesthetic sensitivity, and integrate effectively with values education. This holistic approach, which interweaves spatial awareness, emotional expression, and social belonging, offers a creative and interdisciplinary contribution to the value-oriented goals of the Maarif Model.
Psychogeography music education Türkiye Century Maarif Model aesthetic sensitivity interdisciplinary learning.
ÖZ
Bu çalışma, bireylerin mekânla olan duygusal ve estetik ilişkilerini inceleyen psikocoğrafya ile müziğin eğitsel potansiyelini, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemine dayalı olarak gerçekleştirilen bu araştırmada, doküman analizi ve betimsel çözümleme teknikleri kullanılmış; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programı, psikocoğrafik kuramlar ve müzik pedagojisine ilişkin literatür analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, psikocoğrafya ve müzik temelli uygulamaların öğrencilerin mekân algısını güçlendirdiğini, estetik duyarlılık geliştirdiğini ve değerler eğitimiyle bütünleştiğini ortaya koymaktadır. Mekânsal farkındalık, duygusal ifade ve toplumsal aidiyet gibi kavramların bütüncül bir biçimde işlendiği bu yaklaşım, Maarif Modeli'nin hedeflediği değer temelli eğitime yaratıcı ve disiplinlerarası bir katkı sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Psikocoğrafya, müzik eğitimi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, estetik duyarlılık, disiplinlerarası öğrenme.
Psikocoğrafya müzik eğitimi Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli estetik duyarlılık disiplinlerarası öğrenme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 4 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |