Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 3, 2240 - 2251, 30.09.2025
https://doi.org/10.51576/ymd.1759124

Öz

Kaynakça

  • Adams, P., & Guy, J. (2007). The pedagogy of place: seeing space as cultural education. Harvard Educational Review, 77(2), 230-252.
  • Anderson, B. (2010). Music, emotion and geography: How music shapes our understanding of place. Emotion, Space and Society, 3(2), 123-130.
  • Başbay, M. (2016). Disiplinler arası yaklaşımla değerler eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, Beane, J. A. (1997).
  • Curriculum integration: Designing the core of democratic education. Teachers College Press.14(31), 7–24.
  • Coverley, M. (2010). Psychogeography. Pocket Essentials.
  • Cresswell, T. (2004). Place: A Short Introduction. Blackwell Publishing.
  • Debord, G. (1955). Introduction to a Critique of Urban Geography. Les Lèvres Nues, 6.
  • DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge University Press.
  • Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. Yale University Press.
  • Karakayalı, S. (2018). Mekân ve müzik ilişkisi: Kent belleğinin izinde bir yolculuk. Kültür ve İletişim Dergisi, 21(2), 155-170.
  • Lefebvre, H. (1991). The Production of Space. Oxford: Blackwell.
  • MEB. (2023). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (Taslak). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. Pion.
  • Sacks, O. (2007). Musicophilia: Tales of Music and the Brain. Vintage Books.
  • Small, C. (1998). Musicking: The meanings of performing and listening. Wesleyan University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

THE EMOTIONAL MAP OF SPACE AT THE INTERSECTION OF PSYCHOGEOGRAPHY AND MUSIC: AN EVALUATION WITHIN THE FRAMEWORK OF THE MAARIF MODEL

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 3, 2240 - 2251, 30.09.2025
https://doi.org/10.51576/ymd.1759124

Öz

ABSTRACT
This study aims to evaluate the educational potential of psychogeography—which explores individuals’ emotional and aesthetic connections to space—and music, within the framework of the Türkiye Century Maarif Model. Conducted through qualitative research methodology, the study employed document analysis and descriptive analysis techniques, examining the Türkiye Yüzyılı Maarif Model curriculum, psychogeographical theories, and literature on music pedagogy. The findings reveal that psychogeography- and music-based practices enhance students' spatial perception, foster aesthetic sensitivity, and integrate effectively with values education. This holistic approach, which interweaves spatial awareness, emotional expression, and social belonging, offers a creative and interdisciplinary contribution to the value-oriented goals of the Maarif Model.

Kaynakça

  • Adams, P., & Guy, J. (2007). The pedagogy of place: seeing space as cultural education. Harvard Educational Review, 77(2), 230-252.
  • Anderson, B. (2010). Music, emotion and geography: How music shapes our understanding of place. Emotion, Space and Society, 3(2), 123-130.
  • Başbay, M. (2016). Disiplinler arası yaklaşımla değerler eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, Beane, J. A. (1997).
  • Curriculum integration: Designing the core of democratic education. Teachers College Press.14(31), 7–24.
  • Coverley, M. (2010). Psychogeography. Pocket Essentials.
  • Cresswell, T. (2004). Place: A Short Introduction. Blackwell Publishing.
  • Debord, G. (1955). Introduction to a Critique of Urban Geography. Les Lèvres Nues, 6.
  • DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge University Press.
  • Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. Yale University Press.
  • Karakayalı, S. (2018). Mekân ve müzik ilişkisi: Kent belleğinin izinde bir yolculuk. Kültür ve İletişim Dergisi, 21(2), 155-170.
  • Lefebvre, H. (1991). The Production of Space. Oxford: Blackwell.
  • MEB. (2023). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (Taslak). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. Pion.
  • Sacks, O. (2007). Musicophilia: Tales of Music and the Brain. Vintage Books.
  • Small, C. (1998). Musicking: The meanings of performing and listening. Wesleyan University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

PSİKOCOĞRAFYA VE MÜZİĞİN KESİŞİMİNDE MEKÂNIN DUYGUSAL HARİTASI: MAARİF MODELİ ÇERÇEVESİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 3, 2240 - 2251, 30.09.2025
https://doi.org/10.51576/ymd.1759124

Öz

ÖZ
Bu çalışma, bireylerin mekânla olan duygusal ve estetik ilişkilerini inceleyen psikocoğrafya ile müziğin eğitsel potansiyelini, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemine dayalı olarak gerçekleştirilen bu araştırmada, doküman analizi ve betimsel çözümleme teknikleri kullanılmış; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programı, psikocoğrafik kuramlar ve müzik pedagojisine ilişkin literatür analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, psikocoğrafya ve müzik temelli uygulamaların öğrencilerin mekân algısını güçlendirdiğini, estetik duyarlılık geliştirdiğini ve değerler eğitimiyle bütünleştiğini ortaya koymaktadır. Mekânsal farkındalık, duygusal ifade ve toplumsal aidiyet gibi kavramların bütüncül bir biçimde işlendiği bu yaklaşım, Maarif Modeli'nin hedeflediği değer temelli eğitime yaratıcı ve disiplinlerarası bir katkı sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Psikocoğrafya, müzik eğitimi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, estetik duyarlılık, disiplinlerarası öğrenme.

Kaynakça

  • Adams, P., & Guy, J. (2007). The pedagogy of place: seeing space as cultural education. Harvard Educational Review, 77(2), 230-252.
  • Anderson, B. (2010). Music, emotion and geography: How music shapes our understanding of place. Emotion, Space and Society, 3(2), 123-130.
  • Başbay, M. (2016). Disiplinler arası yaklaşımla değerler eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, Beane, J. A. (1997).
  • Curriculum integration: Designing the core of democratic education. Teachers College Press.14(31), 7–24.
  • Coverley, M. (2010). Psychogeography. Pocket Essentials.
  • Cresswell, T. (2004). Place: A Short Introduction. Blackwell Publishing.
  • Debord, G. (1955). Introduction to a Critique of Urban Geography. Les Lèvres Nues, 6.
  • DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge University Press.
  • Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. Yale University Press.
  • Karakayalı, S. (2018). Mekân ve müzik ilişkisi: Kent belleğinin izinde bir yolculuk. Kültür ve İletişim Dergisi, 21(2), 155-170.
  • Lefebvre, H. (1991). The Production of Space. Oxford: Blackwell.
  • MEB. (2023). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (Taslak). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. Pion.
  • Sacks, O. (2007). Musicophilia: Tales of Music and the Brain. Vintage Books.
  • Small, C. (1998). Musicking: The meanings of performing and listening. Wesleyan University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Leyla Dönmez Bayrakçı 0000-0002-5785-2058

Erken Görünüm Tarihi 6 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 4 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dönmez Bayrakçı, L. (2025). PSİKOCOĞRAFYA VE MÜZİĞİN KESİŞİMİNDE MEKÂNIN DUYGUSAL HARİTASI: MAARİF MODELİ ÇERÇEVESİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Yegah Müzikoloji Dergisi, 8(3), 2240-2251. https://doi.org/10.51576/ymd.1759124


     SCImago Journal & Country Rank