Ankara Hacı Bayram veli üniversitesi Türk müziği devlet konservatuvarı Müzikoloji bölümü öğretim üyesi.
https://unisis.ege.edu.tr/researcher=esin.de.thorpe.millard
ÖZGEÇMİŞ
1984 İzmir doğumlu Cihan Çakmak, ilk ve yüksek öğrenimini İzmir’de tamamlamıştır. Lisans ve yüksek lisans öğrenimini Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamlamıştır. 2010 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yeni Türk Dili Bilim dalında hazırlamış olduğu Türkmen Türkçesi Konu Çözümlemeli Söz Varlığı başlıklı yüksek lisans tezini savunarak bilim uzmanı olmuştur. Ardından 2014 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili Bilim Dalında hazırlamış olduğu Fatih Kerimi’nin Hayal Mi? Hakikat Mi? ve Andan Bundan Eserleri Üzerinde Dil ve Üslup İncelemesi başlıklı tezini savunarak Doktora öğrenimini tamamlamıştır.
Akademik hayatına 2009-2013 yılları arasında Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. Ardından 2014-2015 yılları arasında Gaziosmanpaşa Üniversitesi TÖMER’de okutman ve Müdür Yardımcılığı görevlerini sürdürmüştür. 2015 yılında ise Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim dalında Yardımcı Doçent olarak göreve başlamıştır. Aynı Üniversitede Dekan Yardımcılığı (2015-2019), Bölüm Başkanlığı ve Anabilim Dalı başkanlığı gibi idari görevlerde bulunmuştur. 2018 yılında Kuzey-Batı Kıpçak Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bilim dalında Doçent unvanı almıştır.
Cihan Çakmak’ın Ulusal ve Uluslararası Dergilerde yayımlanmış 41 makalesi, 6 kitap ve kitap bölümü ile Uluslararası Sempozyumlarda sunduğu 20 bildirisi bulunmaktadır.
Cihan Çakmak’ın çalışmaları ağırlıklı olarak Tatar Türkçesi ve Edebiyatı, Söz Varlığı, Kazan Tatar Türkçesinde Yalancı Eş Değerler ve Yabancılara Türkçe Öğretimi alanlarında yoğunlaşmaktadır. 2024 yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında Profesör olarak göreve başlamıştır.
Doç. Dr. Yusuf Mete ELKIRAN, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda görev yapmaktadır. Okuryazarlık, Ana Dili ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akademik Yazma ve Öğretim Teknolojileri alanlarında dersler verip araştırmalar yapmaktadır. Uluslararası ve ulusal düzeyde 56 yayına sahiptir. 2007 yılından bu yana bir çok TÜBİTAK ve AB projelerinde uzman, araştırmacı ve eğitmen olarak yer alarak Türkçe eğitimi ve teknoloji entegrasyonu konularında çalışmalar yaptı. Ayrıca TÜBİTAK ve Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye’de panelist ve jüri olmak üzere çeşitli görevlerde bulundu. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve InSEA Dünya Kongresi 2023'ün düzenleyicisidir. Ayrıca birçok kongre ve sempozyumun organizasyon komitesinde görev almıştır.
1981 yılında Adıyaman'da dünyaya geldi. 1999 yılında Adıyaman Anadolu Lisesinden mezun oldu, aynı yıl Çukurova Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü kazandı, 2003 yılında mezun oldu. 2004 yılında Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Tezsiz Yüksek Lisans programını tamamladı. Adapazarı, Batman ve Adıyaman'da MEB bağlı çeşitli liselerde edebiyat öğretmenliği yaptı. İstanbul Kuleli Askerî Lisesinde, 2007 yılında yedek subay vasfı ile yabancılara Türkçe öğretimi ve diksiyon öğretmenliği görevini yürüttü.2014 yılında Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yeni Türk Edebiyatı dalında yüksek lisansa başlayarak iki yıl sonra mezun oldu. 2016 yılında aynı üniversitede doktora programına başladı, 2021 yılında doktora öğrenimimi tamamladı. Yurt dışı görevi nedeniyle Pakistan, İtalya ve Almanya'da bulundu. 2023 yılında yılın öğretmeni seçildi. Yurt içi ve yurt dışında sempozyumlarda bildiriler sundu. Akademik hakemli dergilerde makaleler yayınladı. TÜBİTAK projeleri, ERASMUS, AB, sosyal sorumluluk projelerinde eğitmenlik, danışmanlık, yürütücülük gibi çeşitli görevlerde rol aldı. Proje yönetimi, yaratıcı yazarlık, akıl oyunları, masal anlatıcılığı, diksiyon, yabancılara Türkçe öğretimi, üstün yetenekliler eğitimi, soru hazırlama, eğitimde drama, beden dili alanlarında eğitimler aldı ve ilgili alanlarda eğiticilik görevleri üstlendi. Kitap, şiir, resim ve kültürel geziler ilgi alanları arasındadır. İyi düzeyde İngilizce biliyor olup evli ve üç çocuk babasıdır.
Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ 2004 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. 2005 yılında aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2007 yılında aynı üniversitede Uygulamalı Dilbilimi alanında yüksek lisansını “Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Edebiyat Derslerindeki Eleştirel Düşünce Ortamını Edebiyat Tabanlı Eleştirel Düşünce Programıyla Geliştirmek üzerine Deneysel Bir Çalışma” adlı teziyle tamamladı. 2008 yılında Hacettepe Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde doktora öğrencisi oldu ve aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2015 yılında “Geoffrey Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri’nde Melezleşme ve Sınıflar Arasındaki Sınırların Yeniden Çizilmesi” adlı teziyle doktora derecesini aldı. Oregon Üniversitesi, Amerikan İngiliz Enstitüsünden eleştirel düşünce becerileri üzerine sertifika sahibidir. Ulusal ve uluslararası yayın ve bildirileri bulunmaktadır. Orta Çağ İngiliz Edebiyatı, Orta Çağ Tarihi, Chaucer, Eski İngiliz Edebiyatı, İngiliz Romanı, Kadın Çalışmaları, Toplumsal Cinsiyet, Karşılaştırmalı Edebiyat, Sömürgecilik ve Sömürgecilik sonrası Dönemi İngiliz Edebiyatı, ve Eleştirel Düşünce ve Edebiyat başlıca çalışma alanlarıdır. Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde doçent olarak görev yapmaktadır.
2014 yılında Atatürk Üniversitesi İlköğertim Bölümü’de doktorasını tamamlayan Mertol, Tübitak Doktora araştırma bursu ile New York St. John’s University’de Üstün Zekâlıların Eğitimi konusunda dünyaca ünlü isimlerden biri Güney Koreli Prof.Dr. Shooke Cho ile 8 ay NewYork’ta kalarak çalışmıştır. Kısa bir dönem MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünde Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire başkanlığı yapmıştır. KKTC Yakındoğu Üniversitesi’nde bir yıl süreyle Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde yarı zamanlı ders veren Mertol’un özel yeteneklilerin eğitimi ve dikkat ve algısı konusunda çeşitli yayınları bulunmaktadır. Özel eğitim ve özel yetenek konusunda iki bilimsel kitabın editörlüğünde bulunmuştur. Yurt içi ve yurt dışında farklı üniversitelerde ders vermeye eden Mertol, Üç doktora iki tezli yüksek lisans mezunudur. Farklılaştırma, Zenginleştirme ve Sosyal Bilgiler, coğrafya , okul öncesi alanlarında çalışmalara devam etmektedir. Multidisiplinler çalışmalara daha çok ağırlık veren Mertol, Halen Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Bölgesel Coğrafya alanında çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Aziz Destegül 1993 yılında Tokat’ın Çamlıbel İlçesi’nin Kızık Köyü’nde doğdu. İlkokuluna Kızık Köyü’nde başladı. Dört sene burada okuduktan sonra ailesiyle Tokat Merkez’e taşınarak beşinci sınıfta Tokat’a İbn-i Kemal ilkokulunda devam etti. Ortaokul yıllarında Bağlama sazı öğrendi. Ortaokul eğitimini de İbn-i Kemal okulunda tamamladıktan sonra müzik öğretmeninin desteğiyle 2008 yılında Tokat Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nin açmış olduğu yetenek sınavlarına başvurarak burada okumaya hak kazandı. Lisede dört yıl boyunca ağırlıklı olarak Türk müziğine gönül verip, meslek çalgısı olarak lisede tanıştığı Ud sazını seçti. Aynı zamanda bu derslerin yanı sıra Batı müziği eğitimi de alarak 2012 yılında liseden mezun oldu. 2012 yılında lisans eğitimi için Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı sınavlarına başvurarak çalgı bölümünü kazandı. Üniversitede mesleki sazına Ud ile devam ederek sadece Türk müziği dersleri üzerine eğitim aldı. 2016 yılında lisans eğitimini tamamladı.
Lisans eğitimi bittikten sonra 2016 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Türk Müziği Anabilim Dalında yüksek lisansa başladı. 2019 yılında yüksek lisans eğitiminde “Târihî, Fizikî ve İcrâî Yönleriyle Türk Mûsikîsinde Ud” başlıklı çalışmasıyla 2019 yılında tamamladı. Yüksek lisans eğitiminden sonra 2019 yılının 31 Mayıs tarihinde Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Müziği Bölümünde Öğretim Görevlisi olarak göreve başladı. Burada Türk müziği ile ilgili dersleri ve meslek çalgısı olan Ud dersleri vermektedir. Şu anda görevini yapmakta olduğu Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde Türk Müziği Anabilim Dalı’nda 2022 yılında doktora eğitimine başladı. Doktora eğitimini Mayıs 2025’te tamamladı. Görev süresince birçok akademik konser ve bilimsel yayın yapmaya devam
1995 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini memleketi Kahramanmaraş’ta tamamladı. 2015-2019 seneleri arasında Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarını okul birincisi olarak bitirdi. Ardından Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsün Türk Müziği Yüksek Lisans programında “Manisa Müftüsü Ahmed Âlim Efendi'nin hayatı ve mûsikî eserlerinin incelenmesi” adlı tezi ile Yüksek Lisansını 2021 yılında tamamladı. Aynı sene Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsün Türk Müziği Doktora programına başlayıp “Türk Müziğinde Geçki Teknikleri” isimli tez çalışması ile doktorasını yapmaktadır.
Ney sazına 2010 senesinde Kahramanmaraş’ta Neyzen Mustafa Çam ile başladı. Kısa bir süre sonra hem Kahramanmaraş Mûsikî Derneği şefi Neyzen Bestekâr Bahaiddin Bilginer’le ney derslerine hem de Mûsikî Derneği icrâlarına başladı. Uzun süre bu dernekte icrâlara katıldı ve Neyzen Bestekâr Bahaiddin Bilginer’in tedrîsâtından geçti. Aynı zamanda irtihâline (2024) kadar Kuyumcu Neyzen Metin İSPİR ile de ney çalıştı. Liseden sonra kazandığı Yalova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesinde Doç. Dr. Selman Benlioğlu ile ney çalıştı. İlk ciddi tavır, üslup derslerini hocası Doç. Dr. Selman Benlioğlu ile gerçekleştirdi. Daha sonra bir sene kadar bir hoca riyasetinde olmadan çalıştıktan sonra konservatuvara geçmeye bir dönem kala; Neyzen M. Sadreddin ÖZÇİMİ hocanın ayda bir defa olmak suretiyle Kahramanmaraş’ta ney derslerine başlaması üzerine onun tedrisatına girdi. Hocanın 2 sene devam ettiği Kahramanmaraş ney derslerinin hemen hepsine Karabük ve Ankara’dan gidip gelerek katıldı.
2015 senesinde Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarına başladı. Konservatuvar da Ankara Klasik Türk Müziği Korosu Ney Sanatçısı Tevfik Bilen ile 4 sene ney çalıştı. yaz aylarında İstanbul Üniversitesi Osmanlı Müziği Araştırma Merkezinin 2015 yılının açtığı yaz kursunda M. Sadreddin ÖZÇİMİ’den istifade etmeye devam etti. Konservatuvar ikinci ve üçüncü sınıftayken 2016 ve 2017 yıllarında Konya’da yapılan Şeb-i Arus ihtifallerine misafir neyzen olarak katıldı. Konservatuvarın son iki senesinde Ankara Klasik Türk Müziği Korosu Ses Sanatçısı Neyzen Dr. Timuçin ÇEVİKOĞLU’nun derneğinde onun Mevlevî âyini ve Klasik takım meşklerine devam etti. Ankara’da MEKÜSAV Vakfı (Mevlâna Kültür ve Sanat Vakfı) Mevlevî âyini meşklerine katıldı. Bu Vakıfla bir süre Galata Mevlevîhânesinde âyin icrâlarında bulundu. Kazandığı Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarını okul birinciliğiyle tamamladı. Yurt içinde birçok konser ve etkinlikte icrâcı oldu.
Sanat öğrenimi hayatı boyunca Udi Necati ÇELİK, Udi Feti BARUT, Neyzen ve Ses Sanatçısı Hüseyin Kudsi SEZGİN, Neyzen Hakan ALVAN, Neyzen Yavuz AKALIN, Tanbûri Kağan ULAŞ, Tanbûri Alper UZKUR ve Rahmetli Ses Sanatçısı Memduh CUMHUR… hocaların lütfetmeleri vesilesi ile onları fırsat buldukça ziyaret ederek onlardan feyz, yeni bilgiler, dersler, tavsiyeler aldı ve almaya devam etmektedir.
Şu anda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Dr. Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaktadır. Yayınlanmış 2 makale çalışması bulunmaktadır. Evlidir.
Yunus Gencer (DMA) has been an active lecturer in areas such as ear training, piano, music appreciation, music theory, music history, counterpoint, harmony, composition and form analysis since 2007; teaching students from diverse backgrounds and age groups. He is an Associate Professor since August 2023.
His books, Dance Music in the Baroque Era I - II (2023), Interactive Accompanied Solfeggio I (2023), and A Saygunian Approach to the Study of Harmony (2021) were published by Kriter and Pan. His article, Ottoman Influences on European Music was published in Volume 10 and Volume 14 of the CMR Project of The University of Birmingham. He also presented his paper on the same topic at the Intercultural Music Conference 2 in 2018. Gencer's second scholarly article Understanding Opera’s Predecessor Madrigal Comedy and an Analysis of Adriano Banchieri’s Il Zabaione Musicale was published in the peer-reviewed journal MSFAU Journal of Social Sciences.
In 2024 he was comissioned by Anatolian Wind Quintet to compose Masalımtrak which was played in III. Adana Chamber Music Festival. In 2022, he was commissioned by Gedik Sanat to compose a Clarinet Concerto and the piece was performed in Süreyya Opera House on May 10, 2023. Gencer also composed music for Unvoiced Diaries (2020) and Quarantine Circumstances (2021) projects of Gedik Sanat. He received the Smit Composition Award in 2015 and his compositions were performed in various stages in Istanbul, London, Essen, Boston, and Memphis.
In 2021, he published Disentangled; a non-music related book which contains his poems, essays and aphorisms.
Gencer started his music education in high school at Mimar Sinan Fine Arts University (MSFAU) State Conservatory (Istanbul). After graduating from high school with high honours, he was accepted to study as a double major student in composition and music theory at the same university. He finished the four year program, of the two majors, in three years and graduated summa cum laude in 2010. After his graduation, he became a lecturer in MSFAU and at the same time continued studying as a post-graduate composition student at the same university. In 2011, he studied in Royal Northern College of Music (Manchester, UK) as an ERASMUS exchange student. Following the acceptance of his Full Assistantship application to the University of Memphis (TN, USA), he continued his education in the United States. He earned his Master’s degree in December 2013, and his DMA in 2016. Between 2016 and 2020, he worked as an adjunct professor at Mimar Sinan FAU, Marmara University, Okan University, and TEVITOL. Gencer holds an Assistant Professor position at MSFAU since 2020. He became an Associate Professor in 2023.
Throughout his education, he received guidance from esteemed composers and scholars such as Volkan Barut, Adam Gorb, Ozkan Manav, Gary Carpenter, Hasan Ucarsu, Kamran Ince, and John Baur.
Alper Şakalar, Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği alanlarında gerçekleştirdiği çok yönlü çalışmalarıyla, ses eğitimi ve şarkıcılık disiplinlerinin kuramsal ve uygulamalı boyutlarına katkılar sağlayan bir sanatçı ve araştırmacıdır. Temel vokal eğitimi sürecinde erken dönemden itibaren hem Türk Müziği’nde hem de Klasik Batı Müziği’nde şarkı söyleme üsluplarının detaylarını incelemiş, bu üslupların tarihî gelişimini, modernleşme ve yerellik kavramlarıyla ilişkilendiren çeşitli araştırma projelerinde yer almıştır. Söz konusu projelerde şarkıcılık, müzikoloji ve müzik teknolojisi gibi disiplinlerin birlikte değerlendirilebileceği yöntemler geliştirmeye odaklanmış; bu yaklaşımın, müziğin farklı alanları arasında etkileşim yaratması bakımından özellikle verimli olduğuna dikkat çekmiştir. Prof. Pekin Kırgız ile yürüttüğü şarkı söyleme teknikleri ve opera şarkıcılığına ilişkin çalışmaları, Şakalar’ın ses kullanımındaki uluslararası standartları özümsemesine ve bu alanda yaratıcı yorum modelleri geliştirmesine zemin hazırlamıştır.
Osmanlı İmparatorluğu döneminde ses eğitimi vermek amacıyla yurtdışından gelip İstanbul’da faaliyet gösteren eğitmenleri tarihsel ve müzikolojik bir bakış açısıyla inceleyen Şakalar, elde ettiği bulgularla Cumhuriyet sonrası ses eğitimi literatüründe eksik kalan bağlantıları tamamlamayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, ses eğitiminin Doğu ve Batı kaynaklarından beslenerek geliştiğini vurgulamış, disiplinlerarası yöntemlerin tarihsel süreçteki katkılarını belgelemiştir. Aynı doğrultuda, Osmanlı dönemi devlet marşlarından Hamidiye Marşı’nın 2017 yılında Varşova Kral Sarayı’nda, Türkiye-Polonya ilişkilerinin 600. yıl dönümü vesilesiyle gerçekleştirilen sözlü prömiyerini üstlenerek, tarihsel müzik repertuvarına çağdaş bir yorum kazandırma çabası içinde olmuştur. Araştırmacı, tarihî eserlerin yeniden seslendirilmesinde dönemin icra uygulamalarına saygı duyulması gerektiği görüşünü savunmakta ve bu eserlerin uluslararası platformlarda tanıtılmasının kültürel diplomasiyi geliştirdiğini ileri sürmektedir.
Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Prof. Dr. Turan Sağer danışmanlığında tamamladığı doktora çalışmasından sonra, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde şan ve bireysel ses eğitimi dersleri vermeye başlayan Şakalar, akademik çalışmalarını sahne uygulamalarıyla bir araya getirerek öğrencilerine kapsamlı bir yaklaşım sunmayı hedeflemiştir. Bu dönemde, devlet kurumları bünyesinde kurduğu korolar aracılığıyla 2018-2022 yılları arasında birlikte şarkı söyleme kültürünü yaygınlaştırmış; geleneksel müzik repertuvarının koral icralarda yeniden yorumlanmasını destekleyerek, yerel ve ulusal müziğin sürdürülebilirliğine katkıda bulunmuştur. Ayrıca üniversite radyosunun kuruluş aşamalarına katılarak, halkın iletişim araçlarıyla etkileşimindeki müzikal algıyı ölçmeye ve müziğin kitlelere ulaşma biçimini incelemeye yönelik projeler yürütmüştür. Araştırmacı, bu süreçte ses kayıt ve yayın stüdyolarının altyapı çalışmalarına da öncülük etmiş, kaydedilen müzikal eserlerin arşivlenmesi ve ilgili kurumlarda yayınlanması için kurumsal iş birliklerine imza atmıştır.
Devletin resmî etkinliklerinde solist olarak yer alma deneyimlerini, sanatçının kamusal alandaki rolünü güçlendiren bir unsur olarak değerlendiren Şakalar, 2022 yılında Cumhurbaşkanlığı tarafından organize edilen programlarda da bu misyonu sürdürmüştür. Aynı yıl içinde gerçekleştirdiği Türk Halk Müziği stüdyo ve konser kayıtlarının devlet kurumlarınca yayınlanması, geleneksel müziğin kurumsal düzeyde tanıtımına ve yaygınlaştırılmasına katkı sağladığına işaret etmektedir. 2023 yılında Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu stüdyolarında katıldığı müzik programları ve çeşitli konser etkinlikleri, sanatçının ulusal ölçekteki performans ağını genişletmekte ve müziğin farklı kitlelere ulaşmasında etkili olmaktadır. Müzik alanındaki doçentlik derecesini Türk Halk Müziği Yorumculuğu özelinde alan Şakalar, ulusal şarkı söyleme stilini modern yorumlarla birleştirmeyi ve bu alanda sürekliliği sağlamak üzere akademik ve sanatsal çalışmalarına hız kesmeden devam etmeyi, temel hedefi olarak ortaya koymaktadır. Bu hedef doğrultusunda, geleneksel ve çağdaş repertuvarlar arasındaki organik bağı korumanın, Türk müziğinde yeni yorum perspektifleri geliştirmek için gerekli olduğunu savunmaktadır.
Dr. Andre Indrawan born in Bandung, 10 May 1961. His academic background including: 1) Bachelor of Arts with Honour (1986) in Music Studies, from the Department of Music, the Faculty of Arts, Yogyakarta Indonesian Institute of the Arts, 2) Master of Humanities in Performance Arts Studies (1994), from the Faculty of Cultural Sciences, Gadjah Mada University, Yogyakarta, 3) Master of Music Studies (2000) from the Faculty of Music, the University of Melbourne, Australia, and 4) Doctor of Philosophy in Performing Arts and Fine Arts (2010), from Gadjah Mada University. In addition, he also held highest professional qualifications in music teacher and performance, such as (1) Certificate in classical guitar teaching from Yamaha Music Foundation, Tokyo (1996), and 2) classical guitar diploma, the Licentiate of Music, Australia (L.Mus.A.) form Australian Music Examination Boards, (AMEB), Melbourne, Australia (1997). Since 1987 he has been serving as full time music lecturer at Yogyakarta Indonesian Institute of the Arts with his current teaching position as the Associate Professor of music. He was formerly responsible as the Head of Music Department for the 2011-2015 and 2015-2019 periods.
2003 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde Klasik Gitar bölümünde lisans eğitimine başlayarak burada Prof. Kağan Korad'ın öğrencisi olmuştur. Anıl Gelenler, Costas Cotsiolis, Tilman Hoppstock, Marco Socias, Srdjan Tosic, Liviu Georgescu, Bosko Radojkovic, Thomas Kirchhoff, Anelio Desiderio ve Roland Dyens gibi önemli gitaristlerin düzenlediği ustalık sınıflarına aktif olarak katılma fırsatı bulmuştur. 2010 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde Klasik Gitar Ana Sanat Dalı'ndan lisans derecesinden onur derecesi ile mezun olmuştur. 2012-2016 yılları arasında Bilkent Üniversitesi'nde öğretim görevlisi ve klasik gitar bölümü akademik koordinatörü olarak görev yapmış, ardından 2016-2017 yıllarında Karabük Üniversitesi Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi'nde klasik gitar bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. Roland Dyens'in 2012 yılında yayınlanan "Les 100 de Roland Dyens" albümünde bestecinin 100 yeni solo gitar eserini içeren çalışmalarından biri olan "Ate Breve" adlı parça Anıl Gelenler'e ithaf edilmiştir. Solo ve oda müziği gruplarıyla birçok konser vermiş olan Anıl Gelenler, 2013 yılında "Çağsav Müzik" tarafından yayınlanan "Gitarla Buluşma" albümünde 2 parça seslendirmiştir. 2020 yılında Dubai Operası'nda, Theatre Royal Haymarket Production tarafından düzenlenen Broken Wings Müzikali performanslarında gitarist olarak yer almıştır. Yüksek Lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Klasik Gitar Bölümü'nde 2017 yılında tamamlamış, aynı yıl Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda "Sanatta Yeterlik" çalışmalarına başlayıp 2024 yılında tamamlamıştır. Halen İzmir Yaşar Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Müzik Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.
Soprano Canan Özgür (*1986) Robert Kolej ve Boğaziçi Üniversitesi’ndeki eğitiminden sonra, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda 2016’da Prof. Güzin Gürel danışmanlığında opera yüksek lisans, 2019’da Prof. Şebnem Ünal danışmanlığında opera sanatta yeterlik programını tamamladı ve 2020 yılında doçent unvanını aldı. Avusturya, Azerbaycan, Bulgaristan, Hırvatistan, Finlandiya, İtalya, KKTC, Macaristan, Rusya, Slovenya ve Tayvan’da konserler verdi. Birmingham International Music Competition’da Profesyonel Ses Kategorisi’nde birincilik, New York Classical Music Competition’da birincilik, World Grand Prix International Music Contest’te birincilik, World Classical Music Awards’ta Barok kategorisinde “Gold Prize”, Vivaldi International Music Competition’da “Grand Prize” ve “First Prize with Excellence Nomination”; International Mozart Competition Viena’da ikincilik ve 10. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi Performans Etkinliği’nde vokal performans dalında ikincilik ödülüne layık görüldü. İtalya Trentino Opera Festivali tarafından Mozart’ın “Sihirli Flüt” operasından Gece Kraliçesi rolünü söylemek üzere kabul edildi. Almanya Berlin Opera Academy’nin work & study programına kabul edildi. Yine Almanya Berlin Opera Academy tarafından Mozart’ın “Sihirli Flüt” operasından Gece Kraliçesi rolünü söylemek üzere “Elisavet Chatzivasileiou Memorial Scholarship” bursuyla kabul edildi. Hırvatistan Canto Zagreb opera programına tam burslu kabul edildi. İtalya Saluzzo Opera Academy’den “Ian Donald Wilson Memorial Scholarship” burs ödülü kazanarak Saluzzo’da Monteverdi’nin “Poppea’nın Taç Giyme Töreni” operasında Pallade, Famigliare I ve Amore III rollerini sahneledi. Let’s Sing Opera Yarışması’nda finale kalıp ilk 20’ye girerek Bulgaristan Sofya Devlet Opera ve Balesi’nde gala konserinde Mozart’ın “Sihirli Flüt” operasından Gece Kraliçesi rolüyle sahne aldı. Avusturya Viyana Müzik ve Gösteri Sanatları Üniversitesi Uluslararası Yaz Akademisi’nde konserler verdi. Erasmus programıyla gittiği İtalya Parma Arrigo Boito Konservatuvarı’nda Donizetti’nin “Aşk İksiri” operasında rol aldı. İstanbul Avrupa Korosu ve Orkestra PrusArt’ın Cemi’i Can Deliorman şefliğindeki Karl Jenkins'in “Stabat Mater” eserinin Türkiye prömiyerinde; İDOB Orkestrası’nın Zdravko Lazarov şefliğindeki Gençlik Konseri’nde Süreyya Operası’nda; ISME 2018 Uluslararası Müzik Eğitimi Topluluğu Dünya Konferansı kapsamında T.C. Dışişleri Bakanlığı Azerbaycan Bakü Büyükelçiliği’nde ve Milli Konservatuvarı'nda; Aix-en-Provence Müzik Festivali ve Akademisi tarafından "2018 Avrupa Kültürel Miras Yılı" kapsamında seçilen projede Dr. Recep Gül’ün bestelediği “Mübadele”nin Türkiye prömiyerinde Murat Cem Orhan şefliğinde; İTÜ TMDK “Müzik ve Bilimler” Uluslararası Sempozyumu’nda Dr. Recep Gül’ün eseri “Two Songs For the Flow of Time” Dünya prömiyerinde solist olarak sahne aldı. Michael Ellison’un operası “Binboğalar Efsanesi”nde “Anlatıcı I” rolüyle İKSV 51. İstanbul Müzik Festivali kapanış performansı kapsamında Süreyya Operası’nda Can Okan şefliğinde dünya prömiyeri yaptı. İlk teklisi "Çalın Davulları" 2020 yılında Merih Aşkın düzenlemesiyle yayınlandı. Ugo Mahieux, Sharon Mohar, Liora Maurer, James Vaughan, Oliver von Dohnanyi, Ludek Golat, Paolo de Napoli, Federico Bardazzi, Paolo Bellocci, Pelaghia Tcherneva, Anna Stoytcheva, Regina Schörg, Tobias Cambensy, Anton Scharinger, Adriana Cicogna, Roberto de Candia, Monica Steiner, Niels Muss, Nazzareno Luigi Todarello, Ricardo Tamura, Peter Leonard, Mark Sampson, Kevin Class, Susan Stone, Nobuko Amemiya, Marcin Lakomicki, Stefania Dovhan, Sean Heath gibi uluslararası eğitmenlerle çalıştı.
2015 yılından beri içinde yer aldığı A Capella Boğaziçi grubun 20. kuruluş yılında “Ethnos” albümünü yayınladı, müzik videoları sosyal medyada 50 milyonun üzerinde izlendi. Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nde “Yılın Vokal Topluluğu” dalında aday gösterildi; Lenovo’nun “İlham Veren Yıldızlar” ödülüne ve ikinci kez finale kaldıkları Finlandiya Tampere Vokal Müzik Yarışması’nda dördüncülük ödülüne layık görüldü. Avusturya Festival Suha’da, Slovenya Festival Dravograd’ta, Rusya’da 21 konser verdiği Moscow Spring A Capella Festival’de, Finlandiya Tampere Vokal Müzik Festivali’nde ve Tayvan Taipei Uluslararası Koro Festivali’nde Türkiye’yi ilk kez temsil eden grup oldu. Uluslararası KKTC Müzik Festivali’nde ve AIMA Uluslararası Müzik Festivali’nde sahne aldı; uluslararası ve ulusal onlarca TV ve radyo programına konuk oldu.
Müzik eğitimi yanında, Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği lisans ve Hesaplamalı Bilimler ve Mühendislik yüksek lisans programını da tamamlayan Canan Özgür, uluslararası ve ulusal hakemli dergilerde ve bilimsel toplantılarda makale ve bildiriler yayınladı, hakemlik yaptı; uluslararası ve ulusal atölyeler ve seminerler yürüttü. Biruni, Yeditepe, İstanbul Medipol, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi’nde ve İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda dersler verdi. 2023’ten itibaren Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde doçent olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Elif Nun GÖKÇE
23 Nisan’da İzmir’de doğdu. Henüz 8 yaşında TRT ekranlarında izlediği “Taş Plaktan Bugüne”
programında dinlediği Klasik Türk Müziği eserlerini mükemmele yakın seslendirdiği ailesi tarafından fark edildi, 9 yaşında müzik eğitimine başladı. 15 yaşına gelmeden güçlü sesiyle dikkat çeken Elif Nun, yerel ve bölgesel birçok ödüle layık görüldü. İlk, orta, lise eğitimini İzmir’de tamamladı. 16 yaşında Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı Ses Eğitimi bölümünü birincilikle kazandı.
Konservatuar eğitimi ile birlikte profesyonel şarkıcılığa adım attı ve kısa sürede İzmir’in en değerli icracılarından biri haline geldi. Yine bu dönemde Sezen Aksu tarafından Onno Tunç’un ölüm yıldönümünde düzenlenen, dönemin saygın müzik yarışmalarından olan Onno Tunç Şarkı
Yarışması’nda birincilik ödülünü kazandı. Haliç Üniversitesi Türk Musikisi Konservatuarı Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Tezli Yüksek Lisansını tamamladı. Ardından Azerbaycan Devlet Musiki Akademisi’nde Türkçenin Müzik İçindeki Fonetik- Prozodi Meseleleri ve İnkişafı konusunda çalışarak doktorasını tamamladı. 1992-1997 Yılları arasında TRT İzmir Radyosu’nda istisna akitli ses sanatçısı olarak çalıştı.
1996 Yılında ilk profesyonel söz yazarlığı-bestecilik çalışmasını Fatih Erkoç’un seslendirdiği şarkıyla hayata geçirdi. 2002 yılında öğretmen olarak Batman’a atanan Elif Nun, sanat çalışmalarını burada da sürdürdü. Bölgenin kültürel altyapısına önemli katkılarda bulundu. Batman’da tiyatro, koro,, orkestra kurarak etkinlikler düzenledi, sosyal yardım çalışmalarında görev aldı. Yaptığı çalışmalarla yerel ve ulusal basının ilgisini Batman’a çekmeyi başardı. 2004 yılında Yüksek Lisans eğitimi için İstanbul’a gelen Elif Nun burada çeşitli projelerde yer aldı. Bu dönemde, High School II Müzikali’nin Türkiye adaptasyonu, Rumeli Band, 2012 yılında yayınlanan Berkay ile seslendirdiği ‘Aşk Sadece’ gibi projelerle dikkatleri üzerine çeken Elif Nun, içlerinde Işın Karaca, Murat Boz, Soner Sarıkabadayı, Keremcem, Emre Altuğ, Demet Akalın, Sakiler ve Grup Laçin gibi isimlerin de bulunduğu sayısız tanınmış isim ve gruplara yazdığı şarkılarla, vokallerle ve stüdyo çalışmalarında vokal koçu olarak icracılıklarına verdiği yönle popüler müzik alanında tanındı.
“Amenna”, “Ve Elif Nun” adında iki albüm çalışması ayrıca “Aşk Sadece”, “Tuana”, “Yastık”, “Mecnun” adlı single çalışmaları vardır.
2002 Yılından bu yana Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde Müzik Öğretmeni olarak binlerce öğrenciye müzik öğretmenliği yapmıştır. Şarkı yazarlığı ve icracılığının yanı sıra akademik alanda araştırma çalışmalarını sürdürmektedir.
2019’dan bu yana aktif olarak Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesinde Dr. Öğretim Üyesi olarak aşağıdaki dersleri vermektedir;
Ses Eğitimi
Repertuvar
Diksiyon
Popüler Müzik ve Uygulamaları
İleri İcra
Üsluba Yönelik Şan Çalışmaları
Korrepetisyon
Küçük Müzik Toplulukları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İslam Tarihi ve Sanatları ABD Türk Din Musikisi Yüksek Lisans ve Doktora
2019 - Türk Sanat Müziği Yorumculuk alanında Doçentlik
Ortaokul, lise ve üniversite lisans tahsilini i.t.ü Türk Musıkîsi Devlet Konservatuvarında tamamladı. Yüksek lisans ve Sanatta Yeterliliği Haliç Üniversitesi Konservatuvarınada tamamladı.Halen Sakarya Ünv.Devlet Konservatuvarında Dr.Öğr.Üyesi olarak görev yapmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Funda YAZIKSIZ
1985’de Denizli’de doğdu.2004’ de Çorlu Ticaret Borsası Anadolu Lisesi’nden mezun olup 2007’ de Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera Anasanat Dalı’nı 1. olarak kazandı.Buradaki üç yıllık eğitiminden sonra 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Anasanat Dalı’na yatay geçiş yaparak 2012 yılında Yüksek Şeref öğrencisi olarak mezun olmuştur.
2012 yılında Konservatuvarın 76. Kuruluş kutlamaları kapsamında Opera şeflerinden Sunay Muratov, Opera Anasanat Başkanı Aylin İpekçioğlu ve Opera Anasanat Dalı Sahne dersi hocalarından Murat Akar önderliğinde G.Puccini’nin “Gianni Schicchi” operasında Lauretta rolü ile iki defa sahne almıştır.
2013 yılında Opera Anasanat Dalı Yüksek Lisans öğrencisi oldu. Aynı yıl 6.Ulusal İzmir Genç Solistler Yarışması’nın Profesyonel Kategorisi’nde finale kalıp, Elhamra Opera Sahnesi’ndeki gala gecesinde yer almıştır.
2014’de İtalyan Büyükelçiği önderliğinde yine G.Puccini’nin “Gianni Schicchi” operasında Lauretta rolü ile Ankara ve İstanul’daki İtalyan Büyükelçilinde temsil yapmıştır
2015 yılında 3. Uluslararası Sedat Gürel-Güzin Gürel Vakfı Şan yarışmasında 3.’lük ödülünü kazandı.
2016 yılında 16thThe International Festival of Operatic Singers “Marie Kraja” yarışmasında Türkiye’yi temsil etmiştir.
2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Opera Anasanat Dalı Yüksek Lisans programından, Yrd. Doç. İrem Bozkurt’un öğrencisi olarak mezun olmuştur.
2017-2018 Öğretim yılı Güz Döneminde Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarında Öğretim Elemanı olarak görev yapmıştır.
2018 Ulusal İzmir Genç Solist Yarışmasında Genç Profesyonel Kategorisinde Final gecesinde yer almıştır.
2017-2018 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Opera Şarkıcılığı ve Rejisörlüğü Sanatta Yeterlik Programına girip, 2023 tarihinde mezun olmuştur.
Lisans döneminden itibaren çeşitli konserlerde yer almış olup, halen çeşitli konser çalışmalarına devam etmektedir.
2023 yılında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, İcra Sanatları Fakültesi, Ses Eğitimi Bölümü, Opera ve Popüler Müzik Anasanat Dalında Doktora Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.
2002 yılında İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü’nden mezun oldu. 2008 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Müzik Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisansı’nı tamamladı. Yurt içinde yer aldığı konserlerin yanı sıra Ekvador, Fas, Cibuti, Almanya, Katar, Rusya, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Letonya ve Güney Kore’de düzenlenen konserlerde kanun icracısı olarak görev aldı. Oyalı Yazma, Ayışığı, Hisar Ensemble, Hanımeli ve Âvâze Türk Müziği Kadınlar Topluluğu’nun konserlerine ek olarak birçok albüm çalışması ve televizyon programında kanun icrasısı olarak yer aldı. 2019 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans programından “Brecht’in Epik Tiyatrosu Bağlamında Karagöz Oyununda Müziğin İşlevi” adlı yüksek lisans tez çalışması ile mezun oldu. 2002-2019 yılları arasında müzik öğretmenliği yaptı. 2020- 2023 yılları arasında İ.T.Ü. Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuvarı Ses Eğitimi Bölümü’nde Araştırma Görevlisi-Repetitör olarak çalıştı. 2025 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sahne Sanatları Ana Bilim Dalı Müzik ve Sahne Sanatları Doktora programından 'Kanunî Ahmet Yatman'ın Müzikal Kimliğini Oluşturan Biyografik Unsurlar Üzerine Bir İnceleme' başlıklı tez çalışması ile mezun oldu. Görevine Manisa Celal Bayar Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Müzikoloji Ana Bilim Dalı'nda Öğretim Görevlisi olarak devam etmektedir.
1974'te Ankara'da doğdu. Müzik eğitimine 1983' te başladı. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Bölümü'nde 1995'te Lisans, 1998'de M.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda Yüksek Lisans, 2004 'te M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı 'nda Doktora eğitimini tamamladı. Ocak 2008 'de "Güzel Sanatlar" temel alanı "Müzik" branşında "Doçent" , Eylül 2013’te de bu alanda “Profesör” ünvanı aldı.
Yurt içinde ve dışında çok sayıda gitar resitali gerçekleştirdi. Ayrıca pek çok bilimsel ve sanatsal etkinliklerde çeşitli kademelerde görev aldı. Gitar ve oda müziği için pek çok kompozisyonu ve kuramsal çalışması olup, eserlerinden pek çoğu yerli ve yabancı yayın evlerince yayınlandı. Bu çalışmalar, halihazırda ülkemizde ve çeşitli ülkelerde birçok müzisyen tarafından yorumlanmaktadır.
YAYINLANMIŞ KİTAPLARI;
"Suite de la Caloriferre & Midnight" Les Productions d'OZ – Kanada,1997
"Café turc" Les Productions d'OZ – Kanada,1998
"Flamenko Sanatı ve Gitar "Bemol Müzik Yayınları " 2001, 2003, 2006.
"Klasik Gitar için Halk Şarkıları" "Bemol Müzik Yayınları ", 2002
"Klasik Gitar için Kompozisyonlar" "Bemol Müzik Yayınları ", 2004
"Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları" "Fark Yayınları ",ilk baskı2006;"Bemol Müzik Yayınları", ikinci baskı 2013
"Ongozinou Vidi-Widdoo” "Seconda Prattica", USA, 2013
"Klasik Gitar için İlahiler”. "Bemol Müzik Yayınları ", 2013
"Dinlerin Ortak Dili Müzik" İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, 2014
DİSKOGRAFİ
“Empati" “DLR Müzik Yapım”, İstanbul, 2011
“Tebdil-i Mekân” "bU Müzik Atölyesi”, 2014
"Bebeğime Ninniler" "Eğlence Fabrikası ", 2016
"Mini Mini Kızıma Ninni Oyun Dans", "Eğlence Fabrikası", 2020
"Dua", "Eğlence Fabrikası", 2022
Mesruh Savaş, 1978 yılında Bulgaristan’da doğdu ve piyano dersleri ile küçük yaşta müzik eğitimine başladı. Türkiye’ye yerleştikten sonra eğitimine Bursa Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi ve Bilkent Üniversitesi Müzik Fakültesi, Teori–Kompozisyon bölümünde devam etti. Işın Metin ve Bujor Hoinic’in derslerinin yanı sıra Giya Kancheli, Odette Gartenlaub gibi bestecilerin ustalık sınıflarına katıldı. Ulusal ve uluslararası yarışmalarda kazandığı ödüller besteci kimliği ile genç kuşak Türk bestecileri arasında yer edinmesini sağladı.
Hasan Uçarsu ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinde sanatta yeterlik çalışmalarını tamamladıktan sonra 2012 yılında doçent, 2018 yılında da profesör olarak onurlandırıldı. Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Okulu, Uludağ Üniversitesi, Haliç Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesi Konservatuvarlarındaki akademik görevlerinin yanı sıra Trossingen Müzik Üniversitesi, La Spezia Giaocomo Puccini Konservatuvarı ve Malaga Ulusal Konservatuvarında misafir öğretim elemanı olarak dersler verdi.
Besteci, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarındaki akademik görevi ve bestecilik çalışmalarının yanı sıra elektronik ve elektro akustik müzik ile nota yazımı ve basımı alanlarında da çalışmaktadır.
the composition department of ITU Turkish Music State Conservatory, which he started in 1997 and graduated in 2003. While he was pursuing his Master's Degree in Theory at ITU Music Advanced Research Center (MIAM) between 2003 and 2007, he continued his composition studies with teachers such as Kamran İnce, Michael Ellison and Ruben Latour at the same institution. He graduated from ITU Social Sciences Musicology and Music Theory Doctoral Program in 2014, to which he was accepted in 2008. In 2009, he went to the Estonian Music Academy for 5 months as part of a student exchange program to study composition with composer Toivo Tulev who is of the leading representatives of Baltic Contemporary Music, and during these studies and in the following years, the composer's music turned towards a style that can be roughly described as "mystical expressionism". Arın's music is based on the "taksim" form, which represents the improvisational performance tradition of Turkish Makam Music, as its compositional essence. In his works, the composer investigates the timbral possibilities of today's music, based on the highly flexible time/space fiction of the taksim form.
Arın's works have been performed by his wife, ney player Ayça Arın, and other musicians/music ensembles in various international/domestic academic and artistic events, and he currently serves as a faculty member in the Department of Composition and Orchestral Conducting at Kocaeli University State Conservatory, Department of Music. The composer's works are included in the babelscores catalogue. The composer is an active member of Besomder and klank.ist (a collective of Istanbul-based composers).
Onur Zahal, 1985 yılında Hatay'da doğmuştur. İlkokulu, Derme İlkokulunda; ortaokul ve liseyi ise Malatya Anadolu Lisesinde tamamlamıştır. 2007 yılında İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programından mezun olan Zahal, MEB bünyesinde Malatya Yazıhan Lisesi'nde müzik öğretmeni olarak göreve başlamıştır. 2010 yılında aynı üniversitenin yüksek lisans programını, Doç. Server Acim danışmalığında tamamlamıştır. Aynı yıl Gaziosmanpaşa Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2014 yılında İnönü Üniv. Müzik Eğitimi Anabilim Dalında, Prof. Dr. Turan Sağer danışmanlığında, "Özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme stilleri ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişki" başlıklı tezi ile tamamlayarak doktor unvanı almıştır. Sırasıyla Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve İnönü Üniversitesinde doktor öğretim üyeliği görevlerinde bulunmuştur. 2017 yılında ÜAK'ın yazılı ve sözlü sınavlarında başarılı bulunarak, "Müzik Eğitimi" alanında doçent olmuştur. 2023 yılında İnönü Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalına Profesör olarak atanmıştır. Halihazırda aynı programda görevine devam etmektedir.
Fakülte ve enstitü dergilerinde editör ve editör yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Birçok doktora ve yüksek lisans tez danışmanlığı yapmıştır. Mütemadiyen sanatsal etkinliklerde icracı olarak görev almaktadır. İyi düzeyde İngilizce bilen Zahal, ağırlıklı olarak çalgı eğitimi, uzaktan müzik eğitimi, müzik eğitiminde araştırma yöntemleri ve tarihsel müzikoloji alanlarında çalışmalarına devam etmektedir.
Doç. Dr. Yusuf Zafer Can UĞURHAN, iletişim bilimleri alanında yüksek lisans ve doktora yapmış, iletişim çalışmaları bilim alanında doçent unvanı almıştır. Ayrıca, uzaktan eğitim alanında ikinci bir yüksek lisans derecesi tamamlamıştır. Halen Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Dr. UĞURHAN’ın araştırmaları iletişim çalışmaları, sosyal medya ile açık ve uzaktan öğrenme konularına odaklanmaktadır. Akademik uzmanlığı, özellikle tek ve çok değişkenli istatistiksel teknikler ile nicel ve nitel araştırma yöntemlerinde yoğunlaşmıştır. TÜBİTAK projelerinde panelist olarak görev almış ve proje değerlendirme süreçlerinde aktif rol üstlenmiştir. Bunun yanı sıra, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda proje döngüsü yönetimi ve araştırma yöntemleri konularında eğitimler düzenlemiştir. Bu çerçevede, Yükseköğretim Kurulu ve Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kurumlarda hizmet içi eğitimler vererek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaya devam etmektedir.
Dr. UĞURHAN, “Reklamda Kaynak ve Kanal Olarak Sosyal Medya Fenomenleri” adlı müstakil bir kitabın yanı sıra, “Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim” başlıklı bir editörlü kitaba sahiptir.
London, Guildhall School of Music and Drama
Double bass/Kontrbas
String İnstrument, Yaylı Çalgılar.
Yazım Kuralları için linke tıklayınız. İndireceğiniz dosya aynı zamanda dergimizin formatına uygun hazırlanmış bir şablondur. Metninizi ekleyebilirsiniz. Yazım Kılavuzunu buradan indirebilmeniz için Dergi Park üyeliğinizle girmiş olmanız gerekebilir. Sol tuş ile tıkladığınızda indirme gerçekleşmezse, sağ tuşla basıp "Bağlantıyı farklı kaydet" seçeneği ile indiriniz. Ayrıca üye olduktan sonra makaleyi yollama esnasında karşınıza dergimizin "Yazım Kılavuzu" indirmeniz için ekranda belirecektir. O aşamada da indirebilirsiniz. İyi çalışmalar dileriz.
Son Güncelleme : 21.08.2025 YMD Yazım Kılavuzu ve Yazar ŞablonuEtik Kurul Belgesi
YMD'ye; gönderilmesi planlanan tüm metinlerde ve araştırmalarda, gerekiyorsa, etik kurulu belgeleri ibraz edilmek zorunluluğu bulunmaktadır. Gerekmesi halinde Etik kurulu onay belgesi veya Etik kurulu onay tarihi ve sayısı olmayan araştırmalar yayın süresince ibraz edilene kadar hiç bir şekilde değerlendirilmeye alınmayacaktır.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar:
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma,
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.
Ayrıca;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.
Dergimizde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve / veya yasal / özel izin alınmasının gerekip gerekmediği, eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı sistemimize yüklenecek ıslak imzalı belgelerle açıkça sunulmalıdır.
Yegah Müzikoloji Dergisi, COPE Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri için En İyi Uygulama Kılavuzlarını ve Dergi Yayıncıları için Davranış Kurallarını takip etmektedir.
Yazarların, hakemlerin ve editörlerin burada yer alan etik davranış konusunda en iyi uygulama kurallarını takip etmeleri beklenir.
Aşağıda bazı kilit noktalara yer verilmiştir, ancak tüm detaylar için daima yukarıda linki verilen iki belgeye başvurmalısınız.
Editörlerin Görevleri
Adil davranış, tarafsızlık ve editoryal bağımsızlık
Editörler, gönderilen makaleleri yalnızca akademik değerine değil (önem, özgünlük, çalışmanın geçerliliği, açıklığı) aynı zamanda yazarın ırkı, cinsiyeti, cinsel yönelimi, etnik kökeni, hangi ülkenin vatandaşı olduğu, dini inancı, politik görüşü veya hangi kurumda çalışdığı dikkate alınmaksızın derginin kapsamına uygunluğu temelinde değerlendirir. Düzenleme ve yayınlama kararları, hükümet politikaları veya derginin dışındaki herhangi bir kurum tarafından belirlenmez. Baş editör, derginin tüm editoryal içeriği ve bu içeriğin yayımlanması zamanlaması konusunda tam yetkilidir.
Gizlilik
Editörler ve editoryal çalışanlar gönderilen bir el yazması ile ilgili hiçbir bilgiyi ilgili yazar, hakemler, muhtemel hakemler, diğer editoryal danışmanlar ve yayıncı dışındaki kimseye ifşa etmeyecektir.
İfşa ve çıkar çatışmaları
Editörler ve yayın kurulu üyeleri, sunulan bir metinde açıklanan yayınlanmamış bilgileri, yazarların açık yazılı izni olmadan kendi araştırma amaçları için kullanmayacaktır. Editörlerin yazıyı kullanması sonucunda elde edilen imtiyazlı bilgi veya fikirler gizli tutulacak ve kişisel çıkarları için kullanılmayacaktır. Editörler çıkar çatışmalarına (rekabetçi, işbirlikçi veya makale yazarları, şirketler veya kurumlardan herhangi biriyle olan diğer ilişkilerden kaynaklanan bağlantılar) sebep olacak makaleleri değerlendirme safhalarına katılamazlar. Bunun yerine, çıkar çatışması bulunmayan başka bir editör kurulu üyesinin makaleyi ele alması daha münasip olacaktır.
Yayın kararları
Editörler, yayınlanmak üzere gönderilen tüm makalelerin değerlendirilmesini ve bu alanda uzman en az iki hakemin değerlendirmesinden geçirilmesini sağlar. Baş Editör, dergiye gönderilen yazıların hangisinin yayınlanacağına karar vermekten, söz konusu çalışmanın onaylanmasına, araştırmacı ve okuyucular için önemine, hakemlerin yorumlarına ve bu gibi yasal gerekliliklerden sorumludur. Hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal konusunda yasalar yürürlüktedir (Yüksek Öğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi , (Fikri ve Sanat Eserleri Kanunu . Baş editör, bu kararı verirken diğer editörler veya hakemler ile görüşebilir.
Soruşturmalara katılım ve işbirliği
Editörler (yayıncı ve / veya toplumla birlikte), sunulan bir el yazması veya yayınlanan makale ile ilgili etik kaygılar ortaya çıktığında duyarlı önlemler alırlar. Bildirilen her etik olmayan yayıncılık davranışı, yayınlanmasından yıllar sonra keşfedilse bile ele alınacaktır. Yegah editörleri , şüpheli suistimal davranışlarıyla ilgilenirken COPE prosedürlerini (https://publicationethics.org/resources/flowcharts ) takip eder . Soruşturma üzerine, sağlam temellere dayanan etik kaygının tespit edilmesi durumunda, derhal bir düzeltme, makalenin yayından kaldırılması (geri çekilmesi), kaygı ifadesi veya ilgili başka bir not yayınlanacaktır.E
Etik Kurul Gerektiren Çalışmalar
Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülmemiş her türlü araştırmalar,Etik Kurul Gerektirmeyen Çalışmalar
Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmaları yapmamış olmak,
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanmamış olmak,
İnsanlar üzerinde klinik araştırma yapmamış olmak,
Hayvanlar üzerinde araştırma yapmamış olmak,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar yapmamış olmak,
Ayrıca; 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (üretildiği makalede yöntem bölümünde mutlaka belirtilmelidir) makaleler o zamanki şartlar gereği ilgili üniversitenin ve YÖK tez merkezinin izni ile yayınlandığından, 2020 yılı sonrası bu araştırmadan her hangi bir makale üretilmişse "Etik Kurulu İzni" almış sayılmakta olacak olup tekrar dergimize herhangi bir belge ibraz etmek zorunda kalmayacaklardır. Bu şartlara sahip olan yazarlarımız geriye dönük her hangi bir etik kurul raporu ibraz etmeyeceklerdir.
Hakemlerin Görevleri:
Hakem değerlendirmesi, editörlere editör kararları vermede yardımcı olur ve yazarlarla olan editör iletişimi yoluyla, yazarların yazılarını iyileştirmelerine yardımcı olabilir. Hakem incelemesi, resmi bilimsel iletişimin önemli bir bileşenidir ve bilimsel çabanın merkezinde yer almaktadır. Yegah, bilimsel sürece katkıda bulunmak isteyen alanının uzmanı tüm araştırmacıların gözden geçirme konusunda adil bir pay alma zorunluluğu olduğu görüşünü paylaşmaktadır.
Çabuk değerlendirme:
Hakemin okuyacağı makaleyi yayın için niteliksiz bulması durumunda veya makaleyi vakitlice okuyamayacağı durumlarında derhal editörlere bildirmeli ve davetli hakem gözden geçirme davetini reddetmelidir ki böylece alternatif hakemler ile temasa geçilebilsin.
Gizlilik:
İncelenmek üzere alınan yazılar, gizli belgelerdir ve bu şekilde değerlendirilmelidir; Baş Editör tarafından yetkilendirilmedikçe (yalnızca istisnai ve özel koşullar altında), başkalarına gösterilmemeli veya tartışılmamalıdır. Bu gizlilik ilkesi, inceleme davetini reddeden davetli hakemler için de geçerlidir.
Nesnellik standartları:
İncelemeler objektif olarak yapılmalı ve gözlemler, yazarların makaleyi geliştirmek için bunları kullanabilmeleri için destekleyici argümanlarla açıkça formüle edilmelidir. Yazarların kişisel eleştirileri uygunsuzdur.
Kaynaklara hakimiyet:
Alanının uzmanı hakemler, yazarlar tarafından atıf yapılmamış çalışmalara hakim olmalı bilmelidir. Önceki yayınlarda bildirilen bir gözlem, türetme veya tartışma olan herhangi bir ifadeye atıf yapılmasını bildirmesi gerekir. Bir hakem aynı zamanda editörlere, söz konusu yazı ile kişisel bilgileri olan diğer herhangi bir yazı (yayınlanmış veya yayınlanmamış) arasındaki önemli benzerlik veya örtüşme durumlarını da bildirmelidir. Bunun için ayrıca benzerlik raporu sunan yazılımlarından yararlanarak incelemesini derinleştirebilir.
İfşa ve çıkar çatışmaları:
Davetli hakemler, inceledikleri makalelerle ilgili çıkar çatışması ortaya çıkması durumunda (rekabetçi, işbirlikçi veya makale yazarları, şirketler veya kurumlardan herhangi biriyle olan diğer ilişkilerden kaynaklanan bağlantılar) derhal çıkar çatışmasını hakem davetini reddederek editörlere bildirimde bulunması gerekir ki böylece alternatif hakemler ile temasa geçilebilsin.
Gönderilmiş bir makalede bulunan yayınlanmamış materyal, yazarların açık yazılı onayı olmadan bir hakem tarafından kendi araştırmasında kullanılmamalıdır. Hakem değerlendirmesi yoluyla elde edilen ayrıcalıklı bilgi veya fikirler gizli tutulmalı ve gözden geçirenin kişisel avantajı için kullanılmamalıdır. Bu, inceleme davetini reddeden hakemler için de geçerlidir.
Yazarların Görevleri
Raporlama standartları:
Özgün araştırma makalesi yazarları, araştırmalarının prosedürlerini, sonuçlarını, özgün ve doğru bir şekilde sunmalı, ardından çalışmanın önemini tarafsız bir şekilde tartışmalıdır. Yazı, diğer araştırmacıların bu çalışmadan istifade edebilmesi için yeterli ayrıntı ve referansları içermelidir. İnceleme makaleleri doğru, objektif ve kapsamlı olmalı, editoryal 'fikir' veya perspektif parçaları açıkça belirtilmelidir. Gerçek dışı veya bilerek yanlış ifadeler kullanmak etik olmayan davranışlar oluşturur ve kabul edilemez.
Veri erişimi ve saklama:
Yazarlardan çalışmalarının ham verilerini editör incelemesi için el yazmasıyla birlikte sağlamaları istenebilir ve uygulanabilir olması halinde verileri halka açık hale getirmek için hazırlanmaları gerekir. Her halükarda, yazarlar, katılımcıların gizliliğinin korunabilmesi koşuluyla, bu verilerin yayınlanmasından en az 10 yıl sonra (tercihen kurumsal ya da konu temelli bir veri deposu veya diğer veri merkezi aracılığıyla) diğer yetkili profesyonellere erişilebilir olmasını sağlamalıdır. Tescilli verilere ilişkin yasal haklar yayınlanmasını engellemez. Sonuç olarak yazarlar tescilli dahi olsa 10 yıl süreyle yayınlarıyla ilgili bilgi ve belgeleri sağlamakla yükümlüdür.
Özgünlük ve intihal:
Yazarlar tamamen orijinal eserler yazarak gönderdiklerini ve başkalarının eserlerini ve / veya sözlerini kullandılarsa, bunun uygun şekilde atıf yapmak suretiyle belirtildiğinden emin olmalıdırlar. Makalede bildirilen çalışmanın niteliğini belirlemede etkili olan yayınlara da değinilmelidir. İntihal, bir başkasının makalesini (yayınını) yazarınki gibi yazmaktan, başkalarının yayınlarının önemli kısımlarını (atfetmeden) kopyalamak veya başka bir deyişle, başkaları tarafından yürütülen araştırmaların sonucunu almak gibi birçok biçime sahiptir. Dolayısıyla bilinen ve gelecekte ortaya çıkacak herhangi bir şekilde yapılan intihal ve etik olmayan yayıncılık davranışını oluşturacağından kabul edilemez.
Birden çok, yinelenen, fazlalık veya eşzamanlı başvuru / yayın
Aynı araştırma birden fazla dergide veya birincil yayında yayınlanmamalıdır. Buna daha önce tam metin olarak yayınlanan sempozyum bildirileri de dahildir. Bu nedenle, yazarlar zaten başka bir dergide yayınlanmış bir makaleyi değerlendirmek üzere göndermemelidir. Bir makalenin birden fazla dergiye aynı anda sunulması da etik olmayan yayıncılık davranışıdır ve kabul edilemez.
Bazı makalelerin (çeviriler gibi) birden fazla dergide yayınlanması, belirli koşulların sağlanması koşuluyla bazen gerekli olabilir. İlgili dergilerin yazarları ve editörleri, aynı verileri ve ana belgenin yorumunu yansıtması gereken ikincil yayını kabul etmelidir. Birincil referans ikincil yayında (daha önce yayınlandığını birinci sayfanın dipnot kısmında tam künye ve açıklama getirerek göstererek) belirtilmelidir.
Makalenin yazarı:
Yalnızca içerik/makale ile ilgili kamu sorumluluğunu üstlenebilecek yazarlık kriterlerini karşılayan kişiler metinde yazar olarak listelenmelidir:
• Çalışma ile ilgili tasarım, uygulama, veri toplama veya analiz / yorumlama için önemli katkılarda bulunulması,
• makaleyi hazırlamış veya önemli entelektüel içerik için eleştirel olarak revize etmiş olması,
• makalenin son halini görmüş, onaylamış ve yayına sunulmasını kabul etmiştir.
• yazıda bildirilen çalışmaya (teknik yardım, yazma ve düzenleme yardımı, genel destek gibi) önemli katkılarda bulunan, ancak yazarlık kriterlerini karşılamayan diğer kişiler yazar olarak listelenmemelidir. Ancak "Teşekkür" bölümünde bildirilmesi gerekir.
• sorumlu yazar yukarıdaki tanıma göre tüm uygun yazarların yazılmasını sağlamakla birlikte yazar listesinde uygun olmayan yazar veya yazarların çalışmaya dahil edilmesine mani olmakla sorumludur. Tüm yazarların yazının son halini görüp onayladığını ve yayınlanmayı kabul ettiğini onaylamalıdır.
İfşa ve çıkar çatışmaları:
Yazarlar - mümkün olan en erken aşamada (genellikle başvuru sırasında bir açıklama formu göndererek veya metinde bir ifade ekleyerek) - makaleyi sonuçlarını veya yorumlarını etkilemek için yorumlanabilecek herhangi bir çıkar çatışmasını bildirmesi gerekir. Açıklanması gereken muhtemel çıkar çatışmaları örnekleri arasında, onursal, eğitim hibeleri veya diğer finansman, finansal konuşmacıların bürolarına katılım, üyelik, istihdam, danışmanlık, hisse sahipliği veya diğer sermaye payları ve ücretli uzman tanıklığı veya patenti gibi finansal varlıklar bulunmaktadır. Bu düzenlemelerinin yanı sıra, kişisel veya mesleki ilişkiler, üyeler, konudaki bilgi veya inançlar veya el yazmasında ele alınan materyaller gibi finansal olmayan konularda çıkar çatışması olarak değerlendirilir.
Kaynaklara hakimiyet:
Yazarlar, başkalarının çalışmalarını doğru bir şekilde incelediklerini temin etmeli ve ayrıca kendi çalışmalarına ilham olmuş çalışmalardan atıf yapmak suretiyle bahsetmelidir. Özel olarak elde edilen bilgiler (görüşme, yazışmalar veya üçüncü şahıslarla yapılan görüşmeler) ilgili kişi/kaynaklardan açıkça ve yazılı olarak izin alınmadan kullanılmamalı veya raporlanmamalıdır. Yazarlar, bu hizmetlere dahil olan kişilerin açık yazılı iznini almadıkça, açık/gizli hizmetler sunma sırasında elde edilen bilgileri kullanmamalıdır.
Tehlikeler ve insan veya hayvan denekler:
Çalışma, kullanımlarında doğabilecek olağandışı tehlikelere sahip kimyasallar, prosedürler veya ekipmanı içeriyorsa, yazarlar bunları yazıda açıkça tanımlamalıdır. Çalışma, hayvan veya insan katılımcıların kullanımını içeriyorsa, yazarlar, tüm prosedürlerin ilgili yasalara ve kurumsal kurallara uygun olarak yapılmasını ve uygun kurumsal komitenin / kurulların onayını sağlamalıdır (etik kurul izinleri gibi); yazılı izin içermelidir. Yazarlar ayrıca, yazılı izinde insan katılımcılarla denemeler için bilgilendirilmiş onam alındığına dair bir ifadeye yer vermelidir. İnsan katılımcıların gizlilik haklarına her zaman uyulmalıdır.
Akran değerlendirmesi:
Yazarlar, hakem inceleme sürecine katılmakla yükümlüdür ve editörlerin ham veri taleplerini, açıklamaları ve etik onay belgesini, hasta izinlerini ve telif hakkı izinlerini derhal yanıtlayarak tam işbirliği yaparlar. “Gerekli revizyonlar” için ilk karar durumunda, yazarlar hakemlerin yorumlarına sistematik, noktadan ve zamanında cevap vererek, makalelerini verilen son tarihe kadar gözden geçirip yeniden sunmalıdır.
Yayınlanan eserlerde temel hatalar:
Yazarlar kendi yayınlanmış çalışmalarında önemli hatalar veya yanlışlıklar keşfettiğinde derhal derginin editörlerini veya yayıncısını bilgilendirmeleri gerekir. Ayrıca yazarlar Makalede dizgi/yazım hatası yapılmış ise düzeltmek veya geri çekmek için işbirliği yapmak zorundadır. Eğer editörler veya yayıncı, üçüncü şahısların yayınlarının hatalı veya yanlış şekilde ortaya konulduğunu/incelendiğini/atıf yapıldığını öğrenirse, sorumlu yazarın makaleyi derhal düzeltmekle, geri çekmekle veya derginin editörlerine makalenin doğruluğuna dair kanıt sunmakla yükümlülüğüdür.
Yegah makale düzeltme ve geri çekme politikası:
Bir dergi editörü dergide hangi makalelerin yayınlanacağına tamamen ve bağımsız olarak karar vermekten sorumludur. Bu kararı verirken editör derginin yayın kurulu politikaları tarafından yönlendirilir. Hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili yürürlükteki yasal gerekliliklerle riayet eder. Bilimsel yayının yayın tarihi önemlidir. Yayınlanan makaleler mümkün olduğu kadar kaybolmadan, yayınlandığı haliyle ve değiştirilmeden kalır. Bununla birlikte sonradan, ara sıra düzeltme veya geri çekme nadiren de silme gerektiren bir makalenin yayınlandığı durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür eylemler istisnai durumlar dışından gerçekleştirilmemelidir. Her durumda ulusal/uluslararası resmi arşivler, geri çekilmiş veya başka bir şekilde çıkartılmış makaleler de dahil olmak üzere tüm makale sürümlerini saklayacaktır. Bu politika kaygıları gidermek, bilimsel kütüphanelerdeki mevcut en iyi uygulamaları dikkate almak üzere tasarlanmıştır. Standartlar geliştikçe ve değiştikçe, bu konu tekrar gözden geçirilecektir.
Makale düzeltme:
Düzeltme sadece editoryal olarak önemli değişiklikler için yaptırılmalıdır. Düzeltmeler, yazım düzeltmeleri, değişiklikleri biçimlendirme vb. küçük değişiklikler için yapılmamalıdır.
Yapılan herhangi bir düzeltme okuyucular/araştırmacılar ile paylaşılmak üzere Crossmark ile kayıt altına alınır. Bunun için tanımlanmış 12 tip “güncelleme” vardır;
• ek
• açıklama
• düzeltme
• baskı hatası
• dizgi hatası
• ifade hatası
• yeni baskı
• Yeni sürüm
• kısmi geri çekme
• uzaklaştırma
• geri çekme
• silme
Bir güncelleme/düzeltme bu kategorilerden birine girmiyorsa editoryal kurula bildirmek gerekir.
Makale geri çekme:
Çoklu başvuru, sahte yazarlık iddiaları, intihal, hileli veri kullanımı veya benzeri gibi mesleki etik kuralların ihlali. Bazen geri çekilme, gönderim veya yayındaki hataları düzeltmek için kullanılacaktır. Bir makale, sorumlu yazarı veya editör tarafından başvurmak suretiyle, yayın kurulu üyelerinin tavsiyesi altında geri çekilebilir.
Geri çekmeyle ilgili standartlar:
• Yazarlar ve / veya editör tarafından imzalanan “Retraksiyon: [makale başlığı]” başlıklı bir geri çekme notu, derginin bir sonraki sayısının sayfalanmış kısmında yayınlanmış ve içerik listesinde listelenmiştir.
• Elektronik versiyonda, orijinal makaleye bir bağlantı yapılır.
• Çevrimiçi makale, geri çekme notunu içeren bir ekrandan sonra gelir. Okuyucu daha sonra makalenin kendisine ilerleyebilir.
• Orijinal makale, .pdf'deki filigran ile her sayfada “geri çekildiğini” belirten bir yazı ile eklenir.
• Belgenin HTML sürümü kaldırılır.
Makale kaldırma: yasal sınırlamalar
Son derece sınırlı sayıda, bir makaleyi çevrimiçi veritabanından kaldırmak gerekebilir. Bu, yalnızca makalenin açıkça hakaret ettiği veya başkalarının yasal haklarını ihlal ettiği ya da makalenin bulunduğu yerlerde veya mahkeme kararının konusu ya da eğer varsa, ciddi bir sağlık riski oluştur ise iyi bir neden olduğunda ortaya çıkar. Bu durumlarda, meta veriler (Başlık ve Yazarlar) korunurken, metin yasal nedenlerden dolayı makalenin kaldırıldığını belirten bir ekranla değiştirilecektir.
Makale değiştirme:
Makalenin ciddi bir sağlık riski oluşturabileceği durumlarda yazarlar hatalı orijinali geri çekip düzeltilmiş bir versiyonla değiştirmek isteyebilir. Bu durumlarda geri çekme bildirimi, düzeltilmiş yeniden yayınlanan makaleye ve belgenin geçmişine bir bağlantı ile eklenecektir.
Yayıncının Görevleri:
Etik olmayan yayıncılık davranışının ele alınması
İddia edilen veya kanıtlanmış bilimsel suistimal, iddia edilen yayın veya intihal durumlarında, yayıncı, editörler ile yakın işbirliği içinde, durumu netleştirmek ve söz konusu makaleyi değiştirmek için tüm uygun önlemleri alacaktır. Bu, bir geri çekme veya düzeltme bildirisinin derhal yayınlanmasını, açıklanmasını veya en ağır durumda etkilenen yazının geri çekilmesini içerir. Yayıncı, editörler ile birlikte, araştırmaların hiçbir koşulda suistimale veya bilerek suistimalin yapılmasına imkan vermeyecek şekilde yayınların gerçekleşmesi için makul adımlar atar.
Dergi içeriğine erişim:
Yayınevi, bilimsel araştırmanın kalıcı olarak kullanılabilirliği ve korunması konusunda kararlıdır ve kuruluşlarla ortaklık yaparak vede arşivi koruyarak erişilebilirliğini sağlar.
Dergide Yapılan/Yapılacak Değişiklikler Konusu:
YMD yönetimi ; gerek gördüğünde, sitede sunulan hizmetleri ve işbu sözleşme şartlarını kısmen veya tamamen değiştirebilir. Değişiklikler sitede yayınlandığı tarihten itibaren geçerli olacaktır. Değişiklikleri takip etmek Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Kullanıcı, sunulan hizmetlerden yararlanmaya devam etmekle bu değişiklikleri de kabul etmiş sayılır.
Yegah Müzikoloji Dergisi; YÖK, ÜAK ve ULAKBİM'in tavsiye kararları çerçevesinde, makalelerin işlem ücretlerini, kabul veya ret şartına bakmaksızın önden talep edilerek yağmacı dergi olma riskini ortadan kaldırmıştır. (ÜAK Doçentlik başvurularında "Kabul veya ret şartına bakılmaksızın başvuru sırasında yayın ücreti alan dergiler" kategorisindedir. Bu bakımdan, bütün akademik müracaat, akademik teşvik ve doçentlik başvurularında kullanılabilmektedir.). Bu sebeple, gerekli ücret ödenmeden makalelerin inceleme süreci başlatılmayacaktır.
Öncelikle makaleler sisteme yüklenirken diğer evrakların yanında yazarlarından işletim ücreti, editöryel, mizanpaj ve diğer tüm masraflar için makale ücretinin yatırılması istenir.
"Makalede minimum 800 kelimelik genişletilmiş özet ve kaynakça dahil olmak üzere metnin uzunluğu 9000 kelime veya 40 sayfayı geçtiği taktirde, yazar editoryal ücretin %10 fazlasını mizanpaj ek ücreti olarak ödemek zorunda kalır. Ancak her ne olursa olsun makale sayfası özet ve kaynakça dahil olmak üzere, 50'yi veya metin kelime sayısı 10000'e ulaştığında o makale değerlendirmeye alınmayacaktır. Zira o makale kitap seviyesindedir. Makale olarak kullanmanız tavsiye edilmez. Makalenizi yollamadan önce mutlaka sayfa sayınızı ve kelime sayınızı hesaplamayı unutmayınız".
Daha sonra bilgileri sekreterlik tarafından kontrol edilen yazarların makaleleri, öncelikle Ithenticate vasıtasıyla Benzerlik raporuna tabi tutulur, %20'yi aşmayan makalelerin yazım kılavuzuna uygunluğu kontrol edilerek bilimselliği açısından editöre yollanır. Editör onayından geçen makaleler ücretin yatırıldığına dair dekontu kontrol eder ve hakem süreci başlar. Ücreti yatırılmayan makalelerin hakemlik süreci başlamaz. Ayrıca, yazarlara bu aşamada gereken tüm gelişmeler medya yoluyla bildirilecektir.
Buna göre;
1- Editoryal ret alınması durumunda: Editör incelemesi sonucunda ret alan makalelerin yazarlarına, yatırmış oldukları ücretin %80'i geri ödenecektir. Geri kalan ücretin %20'lik dilimi; sekreterya, işletim ve editoryal ücreti olarak kesilecektir.
2- Hakemlerden ret alınması durumunda; Hem editör hem de hakemlerin değerlendirmeleri sonucunda, makalesi ret alan yazarlara ise, hakemlerin değerlendirme durumuna göre yatırmış oldukları bedelin %50'si iade edilecektir. Geriye kalan ücret; sekreterya, editoryal inceleme ve işletim ücret olarak kesilecektir.
Önemli Hatırlatma: Ücretle ilgili herhangi bir sorunuz olursa lütfen Ana sayfamıza geri dönün ve sağdaki menünün en alt sekmesindeki iletişim bölümünden sekreterya ile iletişime geçiniz.