Güncel Sayı

Cilt: 8 Sayı: 1, 27.03.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makaleleri

Öğretim Görevlisi Funda KEKLİK KAL TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ, TÜRK MÜZİĞİ ANABİLİM DALI 0000-0001-7440-7549
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Müzik Performansı, Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer)
Doç. Dr. Tolga KARACA TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ 0000-0002-6579-3465
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzik Teorileri, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Orkestra Şefliği, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk
Dr. Öğr. Üyesi Elif Nun GÖKÇE Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Ünv.
Fonetik ve Konuşma Bilimi, Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer), Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk
Doç. Dr. Ahmet Hakan BAŞ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ 0000-0002-7156-4466
Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon
Doç. Dr. Hüseyin ÖZTÜRK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-9009-9950
Türkçe Eğitimi, Eğitim, Çocuk Edebiyatı
Tasavvuf, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türk Halk Bilimi, Türk Halk Edebiyatı, Dil Çalışmaları
Dr. Eyyüp GÜNEŞ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 0000-0003-4440-5547
Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer), Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Doç. Dr. Emrullah ŞEKER BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-7834-1214
Bilişsel Dilbilimi, Çocuğun Dil Edinimi, Dil Kullanım Bilimi, Dilsel Yapılar (Fonoloji, Morfoloji ve Sözdizimi dahil), Söylem ve Bağlamsal Dilbilim, Dilbilim (Diğer)
Doç. Dr. Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ Karadeniz Technical University
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Dr. Öğr. Üyesi Onur IŞIK Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi 0000-0003-1294-5282
Çağdaş Amerika Tarihi, Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü
Dr. Öğretim Görevlisi Buğra KAŞ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-8529-6298
Çeviribilim
Doç. Dr. Yegah EDİTOR TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Hüseyin MERTOL TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-3507-2712
Doğal Kaynak Yönetimi, Bölge Planlamada Kent Coğrafyası, Mimari Miras ve Koruma
Arş. Gör. Hasan Zahid YURDAGÜL TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0003-4781-8056
Dini Musiki, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Türk Musikisi
Arş. Gör. Bora KANAR TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ, TÜRK MÜZİĞİ ANABİLİM DALI 0000-0002-6800-6041
Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk
Müzik (Diğer), Müzik Teorileri, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzik Performansı, Müzik Eğitimi, Müzik Algısı, Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Yaratıcı Drama Eğitimi , Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Ölçek Geliştirme, Eğitim
Prof. Dr. Begüm ÖZ ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-8346-7308
Müzik Eğitimi, Müzik Algısı, Müzik, Özel Yetenekli Eğitimi, Otistik Çocuklar Eğitimi
Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Ses İşleme
Prof. Dr. Armağan COŞKUN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İSTANBUL DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0003-1148-5747
Somut Olmayan Kültürel Miras, Kültürel Miras ve Koruma, Halk Dansları, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Teorileri, Müzik Performansı, Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Dini Musiki, Müzik, Güzel Sanatlar, Müzik Sosyolojisi, Müzik Antropolojisi, Türk Halk Bilimi (Diğer), Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları, Türk Halk Edebiyatı, Ulus ve Bölgenin Kültürel Çalışmaları, Sanat ve Kültür Politikası, Kültür, Temsil ve Kimlik, Göçmen Kültürü Çalışmaları, Çevre ve Kültür
Prof. Dr. Nuri GÜÇTEKİN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, POLATLI FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, TARİH BÖLÜMÜ, YAKIN ÇAĞ TARİHİ ANABİLİM DALI
Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Osmanlı Sosyoekonomik Tarihi
Doç. Dr. Selman BENLİOĞLU İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ 0000-0002-3735-0261
Türk Musikisi, Dini Musiki, Müzik
Doç. Dr. Teuta AGAJ AVDIU Public University "Kadri Zeka" Gjilan, Kosovo
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Doç. Dr. Çiğdem Eda ANGI NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 0000-0002-2611-0844
Müzik Eğitimi
Doç. Esra ÇETİN AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Çisem ÖNVER TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI
Müzik (Diğer), Müzik Performansı, Müzik Eğitimi, Müzik Algısı, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar Eğitimi
Doç. Dr. Hakan Emre ZİYAGİL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ, TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-2981-2497
Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzik Performansı, Müzik
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Teorileri, Müzik Eğitimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları
Dr. Öğr. Üyesi Faysal ARPAGUŞ Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi 0000-0001-9607-0078
Tefsir, Dini Musiki
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül KOCA Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Müzik
Dr. Öğr. Üyesi Adem KILIÇ ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, İCRA SANATLARI FAKÜLTESİ 0000-0002-3629-6478
Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Müzik Teorileri, Müzik Performansı
Prof. Dr. Adnan TÖNEL Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi 0000-0002-3587-3528
Sahne Tasarımı, Tiyatro Kuramı, Oyunculuk-Reji
Doç. Dr. Ahmet Mutlu TERZİOĞLU Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi 0000-0002-3464-722X
Müzik, Müzik Eğitimi
Müzik Eğitimi, Müzik Teorileri, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Ali Kazım AKDAĞ İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-2384-2580
Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Doç. Ali Orhan DÖNMEZ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Doç. Dr. Ali Yunus GENCER MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0001-9707-9031
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teorileri
Dr. Almighty Cortezo TABUENA University of the City of Valenzuela 0000-0002-5875-3617
Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Proje Yönetimi, Müzik Eğitimi, Performans Sanatı, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Alper BÖREKÇİ BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer), Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Dr. Öğr. Üyesi Arda ERDEM ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-0416-2440
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teorileri
Müzik (Diğer), Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Öğr. Üyesi Barış GÜRKAN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik Terapisi, Müzik Sosyolojisi, Müzik Antropolojisi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Doç. Bilgütay Kaan ÖZTÜRK ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Doç. Dr. Burak KURUBAŞ Necmettin Erbakan Üniversitesi
Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Prof. Dr. Burçin UÇANER ÇİFDALÖZ Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi 0000-0003-2502-5020
Müzik Algısı, Müzik Eğitimi, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Terapisi
Doç. Dr. Can DOĞAN BOLU ABANT IZZET BAYSAL UNIVERSITY, FACULTY OF FINE ARTS 0000-0001-9165-4381
Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Sanat ve Edebiyat, Orkestra Şefliği, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Müzik Performansı, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Cansu YILMAZ ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-3747-6718
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Doç. Dr. Cevahir Korhan IŞILDAK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-0167-9356
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Dini Musiki, Müzik Teorileri, Müzik Performansı, Orkestra Şefliği, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Musikisi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Dilek SARICA ZERENLER SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0003-3413-9046
Çağdaş Tiyatro Çalışmaları, Drama Yazarlığı, Tiyatro Kuramı
Dr. Öğr. Üyesi Döndü DULKADİR Bir kuruma bağlı değildir
Müzik Eğitimi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik (Diğer), Müzik Performansı
Prof. Dr. Elif ŞENEL ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Resim Tarihi, Sanat Teorisi, Resim
Müzik (Diğer)
Prof. Dr. Emil OGNYANOV National Academy of Music Bulgaria
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Yrd. Doç. Dr. Emine Merve SEÇKİN HATAY Trabzon Üniversitesi Devlet Konservatuvarı 0000-0002-9900-9851
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Performansı
Dr. Öğr. Üyesi Emre DÜZÜN CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, TÜRK MÜZİĞİ DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-6269-6037
Türk Musikisi
Doç. Erdal ULUDAĞ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ, TÜRK MÜZİĞİ PR. 0000-0003-1397-7120
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Erdoğan ALTINKAYNAK ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, ARDAHAN İNSANİ BİLİMLER VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ, TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ, TÜRK HALK EDEBİYATI ANABİLİM DALI 0000-0003-1105-0479
Kuzey-Batı (Kıpçak) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Dilbilim, Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü (Diğer), Alevilik Bektaşilik Araştırmaları
Erhan TUNA Doğuş Üniversitesi
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi ERTEK- BABAÇ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
Fakı Can YÜRÜK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Dr. Arş. Gör. Fatih YILMAZ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, ESKİÇAĞ DİLLERİ VE KÜLTÜRLERİ BÖLÜMÜ 0000-0002-5820-3754
Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eskiçağ Tarihi, Latince ve Klasik Yunan Dilleri
Dr. Öğr. Üyesi Funda YAZIKSIZ ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-4622-9807
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Opera Şarkıcılığı ve Rejisörlüğü, Müzik (Diğer), Müzik Performansı
Doç. Dr. Gamze KÖPRÜLÜ YAZICI TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, TÜRK MÜZİĞİ BÖLÜMÜ 0000-0002-6354-3999
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Gülay KARAMAHMUTOĞLU İstanbul Teknik Üniversitesi Tirk Musikisi Devlet Konservatuarı 0000-0002-8702-0113
Müzik Teorileri, Müzik (Diğer), Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Günsu YILMA ŞAKALAR KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Sanat ve Edebiyat, Müzik Sosyolojisi, Disiplinlerarası Sanat, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Algısı, Dini Musiki, Müzik
Doç. Dr. Günsu YILMA ŞAKALAR KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0002-6635-5010
Disiplinlerarası Sanat, Müzik (Diğer), Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Sosyolojisi
Doç. Dr. Hakan BAĞCI KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0001-5312-3168
Müzik Eğitimi, Eğitim, Sanat ve Edebiyat, Müzik, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzik Teorileri
Doç. Dr. Hakan Emre ZİYAGİL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ, TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-2981-2497
Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzik Performansı, Müzik
Sanat ve Edebiyat, Müzik Performansı, Hukuk ve Yasal Çalışmalar, Sanat Tarihi, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Dr. Öğr. Üyesi Hande DEVRİM KÜÇÜKEBE EGE ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Yrd. Doç. Dr. Hülya UZUN ADÜ Devlet Konservatuarı Geleneksel Türk Müziği Bölümü
Müzik Teorileri
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Prof. Hüseyin Bülent AKDENİZ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Sanat ve Edebiyat
Prof. Dr. Iryna ZİNKİV Mykola Lysenko Lviv National Music Academy
Müzik Performansı, Müzik Teorileri, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik (Diğer), Müzik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Kamil KARAOĞLU Cumhuriyet Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuarı 0009-0004-5745-2929
Müzik Performansı, Müzik Eğitimi
Müzik, Türk Halk Bilimi, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Prof. Marianna CHERNYAVSKA Kharkiv I.P. Kotlyarevsky National University of Arts
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik, Müzik Performansı
Doç. Mehmet KURTULUŞ İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ, MÜZİK TEKNOLOJİSİ PR. 0000-0001-8532-4626
Müzik Teknolojisi ve Kayıt
Doç. Dr. Mehmet SÖYLEMEZ ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, MÜZİK BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ FAKÜLTESİ, ÇALGI TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ 0000-0002-4117-8257
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer)
Dr. Öğretim Görevlisi Mehmet ARSLANBOĞA NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ, TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ 0000-0002-5567-7516
Müzik Sosyolojisi, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik (Diğer)
Doç. Mehmet GİRGİN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, İZMİR DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-9989-1987
Orkestra Şefliği
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Erhan YİĞİTER GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-6977-7879
Müzik Teorileri, Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Mehmet Kayhan KURTULDU TRABZON ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
Müzik Eğitimi, Eğitim, Sanat ve Edebiyat
Prof. Dr. Mehmet Serkan ÇAKIR İnönü Üniversitesi
Sanat ve Edebiyat
Dr. Öğr. Üyesi Meriç DÜZBAŞ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0001-6594-2507
Müzik, Türk Musikisi, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Müzik Teorileri, Dini Musiki
Doç. Mert KARABEY ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ, BESTECİLİK PR.
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon
Dr. Öğr. Üyesi Milad SALMANİ ANKARA MUSIC AND FINE ARTS UNIVERSITY 0000-0002-4261-8760
Klasik Türk Edebiyatı, Türk İslam Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Mucahit Yalçın ÖZTÜFEKCİ İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-6097-8738
Müzik (Diğer), Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Müzik Performansı, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Emir BARUTCU AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ 0000-0002-7811-0096
Müzik
Arş. Gör. Mustafa Çağatay EROL Ondokuz Mayıs Üniversitesi Devlet Konservatuvarı 0000-0001-6002-1012
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Prof. Osman Özgür ÜNALDI Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Dr. Öğr. Üyesi Pelin DEMİRÇE ALTINTAŞ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Qianqian LİU Xian International University
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Qin XİUCHUAN Anshan Normal University
Müzik Sosyolojisi
Müzik Eğitimi, Müzik, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Güzel Sanatlar Eğitimi, Eğitim
Eğitim
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik (Diğer)
Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜNALÇIN ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
Türk Musikisi, Müzik Teorileri, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Serpil UMUZDAŞ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Müzik Eğitimi
Yrd. Doç. Dr. Sevgi TAŞ Bir kuruma bağlı değildir
Sanat ve Edebiyat, Eğitim
Dr. Shqipe AVDIU-KRYEZİU “Kadri Zeka” University, Gjilan, Kosovo 0000-0001-9237-7187
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Sibel POLAT KAFKAS ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-9671-1880
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Sinan AYYILDIZ Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi 0000-0001-5472-1899
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik Performansı, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzik (Diğer)
Güzel Sanatlar Eğitimi, Müzik Eğitimi, Müzik
Dr. Öğr. Üyesi Siyar KÖKSAL HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0001-7735-2918
Müzik Performansı, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Teorileri, Müzik Eğitimi
Doç. Dr. Soner ALGI Necmettin Erbakan Üniversitesi 0000-0002-2354-2844
Müzik Teorileri, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Dini Musiki, Türk Sanat Müziğinde Yorumculuk, Türk Sanat Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teorileri
Prof. Sıtkı Kandemir BASMACIOĞLU İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, İSTANBUL TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI, ÇALGI BÖLÜMÜ 0000-0001-5085-1012
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Dr. Öğr. Üyesi Turgay AKDAĞOĞLU ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, TÜRK MÜZİĞİ TEMEL BİLİMLER BÖLÜMÜ 0000-0002-9375-2089
Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Sanat ve Edebiyat
Doç. Dr. Uluç ESEN Bahçeşehir Üniversitesi
Tiyatro Kuramı, Oyunculuk-Reji
Yrd. Doç. Dr. Uğur ÇİT MUNZUR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Müzik
Dr. Xinyang CHEN Guangxi Minzu Normal University
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Yrd. Doç. Dr. Yakup ÖZDALGA MARDIN ARTUKLU UNIVERSITY, CONSERVATOIRE, DEPARTMENT OF MUSIC, PIANO ART MAJOR 0000-0002-5238-9391
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı, Müzik Teorileri
Yrd. Doç. Dr. Zhang XUEYİNG Shandong Youth University of Political Science
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon
Dr. Zhao ZHUANG Henan Institute of Science and Technology
Müzik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk BAYRAKÇI ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ 0000-0002-1779-2206
Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzik, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Dini Musiki, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Özlem ÖZALTUNOĞLU CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANASANAT DALI 0000-0001-5802-5428
Müzik Eğitimi, Müzik Teorileri
Prof. Dr. Ünal İMİK İnönü Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik, Türk Halk Müziği 0000-0002-8834-1584
Müzik, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Dr. Öğr. Üyesi Şenol YURDAKUL KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Eski Anadolu Tarihi, Eski Yunan ve Roma Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Şükrü Öner DİNÇ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, DEVLET KONSERVATUVARI 0000-0002-0984-9831
Müzik Performansı, Müzik Teorileri, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk

Yegah, 2018 yılında Yegah Müzikoloji Dergisi (e-ISSN: 2636-8838) - 2021 yılı sonunda ise uluslararası yazışmalarda adında bulunan yabancı karakterler nedeniyle (e-ISSN: 2792-0178) numarası ile ad değişikliğine gidilmiş olup, yeni adı "Yegah Müzikoloji Dergisi" olarak değiştirilmiştir. 
Dergimiz, bundan böyle Doçentlik başvuru dönemleri için gelen yoğun istekler nedeniyle Mart, Haziran, Eylül ve Aralık dönemleri olmak üzere yılda dört kez yayımlanan hem ulusal hem de uluslararası akademik bir dergi niteliğini taşımaya devam etmektedir. Yayımlanmak amacıyla gönderilen makaleler, öncelikle intihal raporundan geçirilmekte ve daha sonra etik beyan ile ilgili bir gereklilik varsa yazarlarımıza bildirilmektedir. Benzerlik raporu sınırı dergimizde %20’dir. Aşılması durumunda makale derhal reddedilmektedir. Bu aşamaların sonunda editörlük süreci başlar ve gerekli düzeltmeler sonrasında da makale en az iki hakeme yollanır. Geri dönüşler sonucunda, eğer hakemlerden bir adet ret gelirse, makale son bir bir hakeme daha yollanır. Buna göre makalenin yayını kabul/ret gördükten sonra yayınlanır/yayınlanamaz. Hakemlere yollanan makalelerde kör sistem tercih edilmektedir. 
Dergimizde müzik, müzik tartışmaları, derlemler, çeviri makaleleri, araştırma yazıları, eleştiri ve yeni oluşumlar değerlendirilmektedir. İnterdisipliner alanlarda araştırma notu, tez tanıtımları, sempozyum etkinliği değerlendirmeleri vb. çalışmalara da yer verilmektedir. Her bir makale, Türkçe/İngilizce (150-250) kelime öz/abstract içermelidir. 
Dergimiz 15.04.2024 tarihi itibarı ile Atıf indeksi "Scopus" dizininde taranmaya başlamıştır. Ayrıca diğer uluslararası önemli indekslerde de (EBSCO, Rilm, Music Index with Full Text ve DOAJ) taranmaktadır.

  1. 1. Ulusal ve Uluslararası faaliyetlerini yürüten hakemli bir dergidir.
    2. Yılda dört kez olmak üzere Mart, Haziran, Eylül  ve Aralık aylarında  yayın yapar.
    3. Dergimizde müzik, müzik tartışmaları, derlemeler, araştırma yazıları, eleştiri ve yeni oluşumlar değerlendirilmektedir. İnterdisipliner alanlarda araştırma notu, tez tanıtımları, sempozyum etkinliği değerlendirmeleri vb. çalışmalara da yer verilmektedir.
    4. Yazarlar ad ve soyadları ile birlikte unvanları ve görev yaptıkları yeri, isteğe bağlı ise Orcid'lerini belirtirler.
    5. Bir yazarın yıl içerisinde dört adet makalesi kabul edilebilmektedir.
    6. Her makalede hem Türkçe hem de İngilizce başlık, öz 250 kelimeden az olmamalı ve anahtar kelimeler en az 5 kelime olmalıdır.
    7.
    2022 yılı itibarı ile; dergimizde kaynaklar sonrasında ayrıca "genişletilmiş özet" zorunlu hale gelmiş olup, sınırı en az 800 kelime olmalıdır. Bunun altında özet yollayan yazarlarımızın makaleleri ret alır.
    8. Yazılarda Dil ve imla kılavuzu makaler yollama esnasında döküman olarak verilmektedir ve bu esaslara göre sistem olarak "APA" kullanılmaktadır.
    9. Yayımlanan yazıların her türlü yayın ve telif hakkı Yegah Müzikoloji Dergisi'ne. Makalelerin her türlü sorumluluğu yazarlarına aittir.
    10. Yazılar, çeviriler orijinal metinleriyle olmak üzere, Dergipark sistemi üzerinden editörlere ulaştırılır.

  2. Kurallar ve Değerlendirme Süreci
    1. Dergiye gönderilen makaleler daha önce herhangi bir yerde yayımlanmamış ve yayımına karar verilmemiş olmalıdır.
    2. Derginin yazı dili Türkçe olmakla beraber, dergimiz bir makaleyi yazarın izni doğrultusunda dilerse hem Türkçe hem de İngilizce veya Almanca dilinde yayınlama hakkına sahiptir.
    3. İki farklı dilde yazılmış olan makaleler ayrı ayrı makaleler yerine, sayfalarda karşılıklı olarak yayına alınırlar. Yabancı dildeki makale sayfaları derginin sol kısmında Türkçesi ise sağ kısmında yer almaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki Yabancı dillerdeki bazı kelimelerin tam olarak karşılıkları dilimizde bulunmamaktadır. Bu sebeple, yazarlardan özellikle Türkçeye uygun en yakın çeviriyi yapmaları istenmektedir.
    4. Dergiye yayınlanmak üzere gönderilen yazılar amaç, kapsam, içerik, yöntem, yazım kurallarına uygunluk açılarından yayın kurulunca incelenir. Uygun bulunan yazılar bilimsel yetkinlikleri açısından değerlendirilmek üzere alanında uzman iki hakeme gönderilir. Hakem raporlarının olumlu olması durumunda çalışma yayınlanır; hakemlerden birinin olumsuz rapor vermesi durumunda yazı üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakemin kararı doğrultusunda yazının yayınlanıp yayınlanmamasına karar verilir. Yayınlanma kararı alınan çalışma, yayın sırasına alınır. Hakem raporları gizlidir. Yazar(lar)a çalışmalarıyla ilgili dönem içerisinde cevap verilir.
    5. Yazarlar, yayın kurulu ve hakemlerin raporlarını dikkate almak zorundadırlar. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal açıdan sorumluluğu yazarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıyı yayınlayıp yayınlamamakta serbesttir. Gönderilen yazılar yayınlansın veya yayınlanmasın iade edilmez. Yazarların yayınlanan yazıları yayın kurulu kararı doğrultusunda yayından kaldırılabilir. Yayınlanan yazılar Yayın Kurulu Kararı dışında geri çekilemez. Yazarlara telif ücreti ödenmez.
    6. Yayınlanmış yazıların her türlü hakkı Yegah Müzikoloji Dergisi'ne aittir. Dergide yayınlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
    7. Bir yazar her ne olursa olsun yılda ikinci bir makalesinin ysayımlanması için dergiye makale yollayamaz. Yollasa da diğer yıl gelmeden o makale ya işleme alınmaz ya da doğrudan reddedilmektedir.
    Yayın sıklığı
    Yegah Müzikoloji Dergisi, yılda 4 kez yayınlanan hakemli akademik bir dergidir.
    Açık erişim politikası
    Bu dergi yayınlanma ile birlikte açık erişimi sağlama politikasını benimsemiştir. Açık erişim bilginin küresel değişimini arttırarak insanlık için yararlı sonuçlar doğuracaktır.

Yazım Kuralları için linke tıklayınız. İndireceğiniz dosya aynı zamanda dergimizin formatına uygun hazırlanmış bir şablondur. Metninizi ekleyebilirsiniz. Yazım Kılavuzunu buradan indirebilmeniz için Dergi Park üyeliğinizle girmiş olmanız gerekebilir. Sol tuş ile tıkladığınızda indirme gerçekleşmezse, sağ tuşla basıp "Bağlantıyı farklı kaydet" seçeneği ile indiriniz. Ayrıca üye olduktan sonra makaleyi yollama esnasında karşınıza dergimizin "Yazım Kılavuzu" indirmeniz için ekranda belirecektir. O aşamada da indirebilirsiniz. İyi çalışmalar dileriz.

Son Güncelleme : 20.03.2025 YMD Yazım Kılavuzu ve Yazar Şablonu

Etik Kurul Belgesi
YMD'ye; gönderilmesi planlanan tüm metinlerde ve araştırmalarda, gerekiyorsa, etik kurulu belgeleri ibraz edilmek zorunluluğu bulunmaktadır. Gerekmesi halinde Etik kurulu onay belgesi  veya Etik kurulu onay tarihi  ve sayısı olmayan araştırmalar yayın süresince ibraz edilene kadar hiç bir şekilde değerlendirilmeye alınmayacaktır.

Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar:
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma,
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.

Ayrıca;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.

Dergimizde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve / veya yasal / özel izin alınmasının gerekip gerekmediği, eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı sistemimize yüklenecek ıslak imzalı belgelerle açıkça sunulmalıdır.


Yayın Etiği ve Yayın Malpraktis Bildirimi

Yegah Müzikoloji Dergisi, COPE Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri için En İyi Uygulama Kılavuzlarını ve Dergi Yayıncıları için Davranış Kurallarını takip etmektedir.
Yazarların, hakemlerin ve editörlerin burada yer alan etik davranış konusunda en iyi uygulama kurallarını takip etmeleri beklenir.
Aşağıda bazı kilit noktalara yer verilmiştir, ancak tüm detaylar için daima yukarıda linki verilen iki belgeye başvurmalısınız.
Editörlerin Görevleri
Adil davranış, tarafsızlık ve editoryal bağımsızlık
Editörler, gönderilen makaleleri yalnızca akademik değerine değil (önem, özgünlük, çalışmanın geçerliliği, açıklığı) aynı zamanda yazarın ırkı, cinsiyeti, cinsel yönelimi, etnik kökeni, hangi ülkenin vatandaşı olduğu, dini inancı, politik görüşü veya hangi kurumda çalışdığı dikkate alınmaksızın derginin kapsamına uygunluğu temelinde değerlendirir. Düzenleme ve yayınlama kararları, hükümet politikaları veya derginin dışındaki herhangi bir kurum tarafından belirlenmez. Baş editör, derginin tüm editoryal içeriği ve bu içeriğin yayımlanması zamanlaması konusunda tam yetkilidir.
Gizlilik
Editörler ve editoryal çalışanlar gönderilen bir el yazması ile ilgili hiçbir bilgiyi ilgili yazar, hakemler, muhtemel hakemler, diğer editoryal danışmanlar ve yayıncı dışındaki kimseye ifşa etmeyecektir.
İfşa ve çıkar çatışmaları
Editörler ve yayın kurulu üyeleri, sunulan bir metinde açıklanan yayınlanmamış bilgileri, yazarların açık yazılı izni olmadan kendi araştırma amaçları için kullanmayacaktır. Editörlerin yazıyı kullanması sonucunda elde edilen imtiyazlı bilgi veya fikirler gizli tutulacak ve kişisel çıkarları için kullanılmayacaktır. Editörler çıkar çatışmalarına (rekabetçi, işbirlikçi veya makale yazarları, şirketler veya kurumlardan herhangi biriyle olan diğer ilişkilerden kaynaklanan bağlantılar) sebep olacak makaleleri değerlendirme safhalarına katılamazlar. Bunun yerine, çıkar çatışması bulunmayan başka bir editör kurulu üyesinin makaleyi ele alması daha münasip olacaktır.
Yayın kararları
Editörler, yayınlanmak üzere gönderilen tüm makalelerin değerlendirilmesini ve bu alanda uzman en az iki hakemin değerlendirmesinden geçirilmesini sağlar. Baş Editör, dergiye gönderilen yazıların hangisinin yayınlanacağına karar vermekten, söz konusu çalışmanın onaylanmasına, araştırmacı ve okuyucular için önemine, hakemlerin yorumlarına ve bu gibi yasal gerekliliklerden sorumludur. Hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal konusunda yasalar yürürlüktedir (Yüksek Öğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi , (Fikri ve Sanat Eserleri Kanunu . Baş editör, bu kararı verirken diğer editörler veya hakemler ile görüşebilir.
Soruşturmalara katılım ve işbirliği
Editörler (yayıncı ve / veya toplumla birlikte), sunulan bir el yazması veya yayınlanan makale ile ilgili etik kaygılar ortaya çıktığında duyarlı önlemler alırlar. Bildirilen her etik olmayan yayıncılık davranışı, yayınlanmasından yıllar sonra keşfedilse bile ele alınacaktır. Yegah editörleri , şüpheli suistimal davranışlarıyla ilgilenirken COPE prosedürlerini (https://publicationethics.org/resources/flowcharts ) takip eder . Soruşturma üzerine, sağlam temellere dayanan etik kaygının tespit edilmesi durumunda, derhal bir düzeltme, makalenin yayından kaldırılması (geri çekilmesi), kaygı ifadesi veya ilgili başka bir not yayınlanacaktır.
Hakemlerin Görevleri:
Hakem değerlendirmesi, editörlere editör kararları vermede yardımcı olur ve yazarlarla olan editör iletişimi yoluyla, yazarların yazılarını iyileştirmelerine yardımcı olabilir. Hakem incelemesi, resmi bilimsel iletişimin önemli bir bileşenidir ve bilimsel çabanın merkezinde yer almaktadır. Yegah, bilimsel sürece katkıda bulunmak isteyen alanının uzmanı tüm araştırmacıların gözden geçirme konusunda adil bir pay alma zorunluluğu olduğu görüşünü paylaşmaktadır.
Çabuk değerlendirme:
Hakemin okuyacağı makaleyi yayın için niteliksiz bulması durumunda veya makaleyi vakitlice okuyamayacağı durumlarında derhal editörlere bildirmeli ve davetli hakem gözden geçirme davetini reddetmelidir ki böylece alternatif hakemler ile temasa geçilebilsin.
Gizlilik:
İncelenmek üzere alınan yazılar, gizli belgelerdir ve bu şekilde değerlendirilmelidir; Baş Editör tarafından yetkilendirilmedikçe (yalnızca istisnai ve özel koşullar altında), başkalarına gösterilmemeli veya tartışılmamalıdır. Bu gizlilik ilkesi, inceleme davetini reddeden davetli hakemler için de geçerlidir.
Nesnellik standartları:
İncelemeler objektif olarak yapılmalı ve gözlemler, yazarların makaleyi geliştirmek için bunları kullanabilmeleri için destekleyici argümanlarla açıkça formüle edilmelidir. Yazarların kişisel eleştirileri uygunsuzdur.
Kaynaklara hakimiyet:
Alanının uzmanı hakemler, yazarlar tarafından atıf yapılmamış çalışmalara hakim olmalı bilmelidir. Önceki yayınlarda bildirilen bir gözlem, türetme veya tartışma olan herhangi bir ifadeye atıf yapılmasını bildirmesi gerekir. Bir hakem aynı zamanda editörlere, söz konusu yazı ile kişisel bilgileri olan diğer herhangi bir yazı (yayınlanmış veya yayınlanmamış) arasındaki önemli benzerlik veya örtüşme durumlarını da bildirmelidir. Bunun için ayrıca benzerlik raporu sunan yazılımlarından yararlanarak incelemesini derinleştirebilir.
İfşa ve çıkar çatışmaları:
Davetli hakemler, inceledikleri makalelerle ilgili çıkar çatışması ortaya çıkması durumunda (rekabetçi, işbirlikçi veya makale yazarları, şirketler veya kurumlardan herhangi biriyle olan diğer ilişkilerden kaynaklanan bağlantılar) derhal çıkar çatışmasını hakem davetini reddederek editörlere bildirimde bulunması gerekir ki böylece alternatif hakemler ile temasa geçilebilsin.
Gönderilmiş bir makalede bulunan yayınlanmamış materyal, yazarların açık yazılı onayı olmadan bir hakem tarafından kendi araştırmasında kullanılmamalıdır. Hakem değerlendirmesi yoluyla elde edilen ayrıcalıklı bilgi veya fikirler gizli tutulmalı ve gözden geçirenin kişisel avantajı için kullanılmamalıdır. Bu, inceleme davetini reddeden hakemler için de geçerlidir.
Yazarların Görevleri
Raporlama standartları:
Özgün araştırma makalesi yazarları, araştırmalarının prosedürlerini, sonuçlarını, özgün ve doğru bir şekilde sunmalı, ardından çalışmanın önemini tarafsız bir şekilde tartışmalıdır. Yazı, diğer araştırmacıların bu çalışmadan istifade edebilmesi için yeterli ayrıntı ve referansları içermelidir. İnceleme makaleleri doğru, objektif ve kapsamlı olmalı, editoryal 'fikir' veya perspektif parçaları açıkça belirtilmelidir. Gerçek dışı veya bilerek yanlış ifadeler kullanmak etik olmayan davranışlar oluşturur ve kabul edilemez.
Veri erişimi ve saklama:
Yazarlardan çalışmalarının ham verilerini editör incelemesi için el yazmasıyla birlikte sağlamaları istenebilir ve uygulanabilir olması halinde verileri halka açık hale getirmek için hazırlanmaları gerekir. Her halükarda, yazarlar, katılımcıların gizliliğinin korunabilmesi koşuluyla, bu verilerin yayınlanmasından en az 10 yıl sonra (tercihen kurumsal ya da konu temelli bir veri deposu veya diğer veri merkezi aracılığıyla) diğer yetkili profesyonellere erişilebilir olmasını sağlamalıdır. Tescilli verilere ilişkin yasal haklar yayınlanmasını engellemez. Sonuç olarak yazarlar tescilli dahi olsa 10 yıl süreyle yayınlarıyla ilgili bilgi ve belgeleri sağlamakla yükümlüdür.
Özgünlük ve intihal:
Yazarlar tamamen orijinal eserler yazarak gönderdiklerini ve başkalarının eserlerini ve / veya sözlerini kullandılarsa, bunun uygun şekilde atıf yapmak suretiyle belirtildiğinden emin olmalıdırlar. Makalede bildirilen çalışmanın niteliğini belirlemede etkili olan yayınlara da değinilmelidir. İntihal, bir başkasının makalesini (yayınını) yazarınki gibi yazmaktan, başkalarının yayınlarının önemli kısımlarını (atfetmeden) kopyalamak veya başka bir deyişle, başkaları tarafından yürütülen araştırmaların sonucunu almak gibi birçok biçime sahiptir. Dolayısıyla bilinen ve gelecekte ortaya çıkacak herhangi bir şekilde yapılan intihal ve etik olmayan yayıncılık davranışını oluşturacağından kabul edilemez.
Birden çok, yinelenen, fazlalık veya eşzamanlı başvuru / yayın
Aynı araştırma birden fazla dergide veya birincil yayında yayınlanmamalıdır. Buna daha önce tam metin olarak yayınlanan sempozyum bildirileri de dahildir. Bu nedenle, yazarlar zaten başka bir dergide yayınlanmış bir makaleyi değerlendirmek üzere göndermemelidir. Bir makalenin birden fazla dergiye aynı anda sunulması da etik olmayan yayıncılık davranışıdır ve kabul edilemez.
Bazı makalelerin (çeviriler gibi) birden fazla dergide yayınlanması, belirli koşulların sağlanması koşuluyla bazen gerekli olabilir. İlgili dergilerin yazarları ve editörleri, aynı verileri ve ana belgenin yorumunu yansıtması gereken ikincil yayını kabul etmelidir. Birincil referans ikincil yayında (daha önce yayınlandığını birinci sayfanın dipnot kısmında tam künye ve açıklama getirerek göstererek) belirtilmelidir.
Makalenin yazarı:
Yalnızca içerik/makale ile ilgili kamu sorumluluğunu üstlenebilecek yazarlık kriterlerini karşılayan kişiler metinde yazar olarak listelenmelidir:
• Çalışma ile ilgili tasarım, uygulama, veri toplama veya analiz / yorumlama için önemli katkılarda bulunulması,
• makaleyi hazırlamış veya önemli entelektüel içerik için eleştirel olarak revize etmiş olması,
• makalenin son halini görmüş, onaylamış ve yayına sunulmasını kabul etmiştir.
• yazıda bildirilen çalışmaya (teknik yardım, yazma ve düzenleme yardımı, genel destek gibi) önemli katkılarda bulunan, ancak yazarlık kriterlerini karşılamayan diğer kişiler yazar olarak listelenmemelidir. Ancak "Teşekkür" bölümünde bildirilmesi gerekir.
• sorumlu yazar yukarıdaki tanıma göre tüm uygun yazarların yazılmasını sağlamakla birlikte yazar listesinde uygun olmayan yazar veya yazarların çalışmaya dahil edilmesine mani olmakla sorumludur. Tüm yazarların yazının son halini görüp onayladığını ve yayınlanmayı kabul ettiğini onaylamalıdır.
İfşa ve çıkar çatışmaları:
Yazarlar - mümkün olan en erken aşamada (genellikle başvuru sırasında bir açıklama formu göndererek veya metinde bir ifade ekleyerek) - makaleyi sonuçlarını veya yorumlarını etkilemek için yorumlanabilecek herhangi bir çıkar çatışmasını bildirmesi gerekir. Açıklanması gereken muhtemel çıkar çatışmaları örnekleri arasında, onursal, eğitim hibeleri veya diğer finansman, finansal konuşmacıların bürolarına katılım, üyelik, istihdam, danışmanlık, hisse sahipliği veya diğer sermaye payları ve ücretli uzman tanıklığı veya patenti gibi finansal varlıklar bulunmaktadır. Bu düzenlemelerinin yanı sıra, kişisel veya mesleki ilişkiler, üyeler, konudaki bilgi veya inançlar veya el yazmasında ele alınan materyaller gibi finansal olmayan konularda çıkar çatışması olarak değerlendirilir.
Kaynaklara hakimiyet:
Yazarlar, başkalarının çalışmalarını doğru bir şekilde incelediklerini temin etmeli ve ayrıca kendi çalışmalarına ilham olmuş çalışmalardan atıf yapmak suretiyle bahsetmelidir. Özel olarak elde edilen bilgiler (görüşme, yazışmalar veya üçüncü şahıslarla yapılan görüşmeler) ilgili kişi/kaynaklardan açıkça ve yazılı olarak izin alınmadan kullanılmamalı veya raporlanmamalıdır. Yazarlar, bu hizmetlere dahil olan kişilerin açık yazılı iznini almadıkça, açık/gizli hizmetler sunma sırasında elde edilen bilgileri kullanmamalıdır.
Tehlikeler ve insan veya hayvan denekler:
Çalışma, kullanımlarında doğabilecek olağandışı tehlikelere sahip kimyasallar, prosedürler veya ekipmanı içeriyorsa, yazarlar bunları yazıda açıkça tanımlamalıdır. Çalışma, hayvan veya insan katılımcıların kullanımını içeriyorsa, yazarlar, tüm prosedürlerin ilgili yasalara ve kurumsal kurallara uygun olarak yapılmasını ve uygun kurumsal komitenin / kurulların onayını sağlamalıdır (etik kurul izinleri gibi); yazılı izin içermelidir. Yazarlar ayrıca, yazılı izinde insan katılımcılarla denemeler için bilgilendirilmiş onam alındığına dair bir ifadeye yer vermelidir. İnsan katılımcıların gizlilik haklarına her zaman uyulmalıdır.
Akran değerlendirmesi:
Yazarlar, hakem inceleme sürecine katılmakla yükümlüdür ve editörlerin ham veri taleplerini, açıklamaları ve etik onay belgesini, hasta izinlerini ve telif hakkı izinlerini derhal yanıtlayarak tam işbirliği yaparlar. “Gerekli revizyonlar” için ilk karar durumunda, yazarlar hakemlerin yorumlarına sistematik, noktadan ve zamanında cevap vererek, makalelerini verilen son tarihe kadar gözden geçirip yeniden sunmalıdır.
Yayınlanan eserlerde temel hatalar:
Yazarlar kendi yayınlanmış çalışmalarında önemli hatalar veya yanlışlıklar keşfettiğinde derhal derginin editörlerini veya yayıncısını bilgilendirmeleri gerekir. Ayrıca yazarlar Makalede dizgi/yazım hatası yapılmış ise düzeltmek veya geri çekmek için işbirliği yapmak zorundadır. Eğer editörler veya yayıncı, üçüncü şahısların yayınlarının hatalı veya yanlış şekilde ortaya konulduğunu/incelendiğini/atıf yapıldığını öğrenirse, sorumlu yazarın makaleyi derhal düzeltmekle, geri çekmekle veya derginin editörlerine makalenin doğruluğuna dair kanıt sunmakla yükümlülüğüdür.
Yegah makale düzeltme ve geri çekme politikası:
Bir dergi editörü dergide hangi makalelerin yayınlanacağına tamamen ve bağımsız olarak karar vermekten sorumludur. Bu kararı verirken editör derginin yayın kurulu politikaları tarafından yönlendirilir. Hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili yürürlükteki yasal gerekliliklerle riayet eder. Bilimsel yayının yayın tarihi önemlidir. Yayınlanan makaleler mümkün olduğu kadar kaybolmadan, yayınlandığı haliyle ve değiştirilmeden kalır. Bununla birlikte sonradan, ara sıra düzeltme veya geri çekme nadiren de silme gerektiren bir makalenin yayınlandığı durumlar ortaya çıkabilir. Bu tür eylemler istisnai durumlar dışından gerçekleştirilmemelidir. Her durumda ulusal/uluslararası resmi arşivler, geri çekilmiş veya başka bir şekilde çıkartılmış makaleler de dahil olmak üzere tüm makale sürümlerini saklayacaktır. Bu politika kaygıları gidermek, bilimsel kütüphanelerdeki mevcut en iyi uygulamaları dikkate almak üzere tasarlanmıştır. Standartlar geliştikçe ve değiştikçe, bu konu tekrar gözden geçirilecektir.
Makale düzeltme:
Düzeltme sadece editoryal olarak önemli değişiklikler için yaptırılmalıdır. Düzeltmeler, yazım düzeltmeleri, değişiklikleri biçimlendirme vb. küçük değişiklikler için yapılmamalıdır.
Yapılan herhangi bir düzeltme okuyucular/araştırmacılar ile paylaşılmak üzere Crossmark ile kayıt altına alınır. Bunun için tanımlanmış 12 tip “güncelleme” vardır;
• ek
• açıklama
• düzeltme
• baskı hatası
• dizgi hatası
• ifade hatası
• yeni baskı
• Yeni sürüm
• kısmi geri çekme
• uzaklaştırma
• geri çekme
• silme
Bir güncelleme/düzeltme bu kategorilerden birine girmiyorsa editoryal kurula bildirmek gerekir.
Makale geri çekme:
Çoklu başvuru, sahte yazarlık iddiaları, intihal, hileli veri kullanımı veya benzeri gibi mesleki etik kuralların ihlali. Bazen geri çekilme, gönderim veya yayındaki hataları düzeltmek için kullanılacaktır. Bir makale, sorumlu yazarı veya editör tarafından başvurmak suretiyle, yayın kurulu üyelerinin tavsiyesi altında geri çekilebilir.
Geri çekmeyle ilgili standartlar:
• Yazarlar ve / veya editör tarafından imzalanan “Retraksiyon: [makale başlığı]” başlıklı bir geri çekme notu, derginin bir sonraki sayısının sayfalanmış kısmında yayınlanmış ve içerik listesinde listelenmiştir.
• Elektronik versiyonda, orijinal makaleye bir bağlantı yapılır.
• Çevrimiçi makale, geri çekme notunu içeren bir ekrandan sonra gelir. Okuyucu daha sonra makalenin kendisine ilerleyebilir.
• Orijinal makale, .pdf'deki filigran ile her sayfada “geri çekildiğini” belirten bir yazı ile eklenir.
• Belgenin HTML sürümü kaldırılır.
Makale kaldırma: yasal sınırlamalar
Son derece sınırlı sayıda, bir makaleyi çevrimiçi veritabanından kaldırmak gerekebilir. Bu, yalnızca makalenin açıkça hakaret ettiği veya başkalarının yasal haklarını ihlal ettiği ya da makalenin bulunduğu yerlerde veya mahkeme kararının konusu ya da eğer varsa, ciddi bir sağlık riski oluştur ise iyi bir neden olduğunda ortaya çıkar. Bu durumlarda, meta veriler (Başlık ve Yazarlar) korunurken, metin yasal nedenlerden dolayı makalenin kaldırıldığını belirten bir ekranla değiştirilecektir.
Makale değiştirme:
Makalenin ciddi bir sağlık riski oluşturabileceği durumlarda yazarlar hatalı orijinali geri çekip düzeltilmiş bir versiyonla değiştirmek isteyebilir. Bu durumlarda geri çekme bildirimi, düzeltilmiş yeniden yayınlanan makaleye ve belgenin geçmişine bir bağlantı ile eklenecektir.
Yayıncının Görevleri:
Etik olmayan yayıncılık davranışının ele alınması
İddia edilen veya kanıtlanmış bilimsel suistimal, iddia edilen yayın veya intihal durumlarında, yayıncı, editörler ile yakın işbirliği içinde, durumu netleştirmek ve söz konusu makaleyi değiştirmek için tüm uygun önlemleri alacaktır. Bu, bir geri çekme veya düzeltme bildirisinin derhal yayınlanmasını, açıklanmasını veya en ağır durumda etkilenen yazının geri çekilmesini içerir. Yayıncı, editörler ile birlikte, araştırmaların hiçbir koşulda suistimale veya bilerek suistimalin yapılmasına imkan vermeyecek şekilde yayınların gerçekleşmesi için makul adımlar atar.
Dergi içeriğine erişim:
Yayınevi, bilimsel araştırmanın kalıcı olarak kullanılabilirliği ve korunması konusunda kararlıdır ve kuruluşlarla ortaklık yaparak vede arşivi koruyarak erişilebilirliğini sağlar.

Dergide Yapılan/Yapılacak Değişiklikler Konusu:

YMD yönetimi ; gerek gördüğünde, sitede sunulan hizmetleri ve işbu sözleşme şartlarını kısmen veya tamamen değiştirebilir. Değişiklikler sitede yayınlandığı tarihten itibaren geçerli olacaktır. Değişiklikleri takip etmek Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Kullanıcı, sunulan hizmetlerden yararlanmaya devam etmekle bu değişiklikleri de kabul etmiş sayılır.

Yegah Müzikoloji Dergisi; YÖK, ÜAK ve ULAKBİM'in tavsiye kararları çerçevesinde, makalelerin işlem ücretlerini, kabul veya ret şartına bakmaksızın önden talep edilerek yağmacı dergi olma riskini ortadan kaldırmıştır. (ÜAK Doçentlik başvurularında "Kabul veya ret şartına bakılmaksızın başvuru sırasında yayın ücreti alan dergiler" kategorisindedir. Bu bakımdan, bütün akademik müracaat, akademik teşvik ve doçentlik başvurularında kullanılabilmektedir.). Bu sebeple, gerekli ücret ödenmeden makalelerin inceleme süreci başlatılmayacaktır.

Öncelikle makaleler sisteme yüklenirken diğer evrakların yanında yazarlarından işletim ücreti, editöryel, mizanpaj ve diğer tüm masraflar için makale ücretinin yatırılması istenir.
"Makalede minimum 800 kelimelik genişletilmiş özet ve kaynakça dahil olmak üzere metnin uzunluğu 9000 kelime veya 40 sayfayı geçtiği taktirde, yazar editoryal ücretin %10 fazlasını mizanpaj ek ücreti olarak ödemek zorunda kalır. Ancak her ne olursa olsun makale sayfası özet ve kaynakça dahil olmak üzere, 50'yi veya metin kelime sayısı 10000'e ulaştığında o makale değerlendirmeye alınmayacaktır. Zira o makale kitap seviyesindedir. Makale olarak kullanmanız tavsiye edilmez. Makalenizi yollamadan önce mutlaka sayfa sayınızı ve kelime sayınızı hesaplamayı unutmayınız".
Daha sonra bilgileri sekreterlik tarafından kontrol edilen yazarların makaleleri, öncelikle Ithenticate vasıtasıyla Benzerlik raporuna tabi tutulur, %20'yi aşmayan makalelerin yazım kılavuzuna uygunluğu kontrol edilerek bilimselliği açısından editöre yollanır. Editör onayından geçen makaleler ücretin yatırıldığına dair dekontu kontrol eder ve hakem süreci başlar. Ücreti yatırılmayan makalelerin hakemlik süreci başlamaz. Ayrıca, yazarlara bu aşamada gereken tüm gelişmeler medya yoluyla bildirilecektir.

Buna göre;
1- Editoryal ret alınması durumunda: Editör incelemesi sonucunda ret alan makalelerin yazarlarına, yatırmış oldukları ücretin %80'i geri ödenecektir. Geri kalan ücretin %20'lik dilimi; sekreterya, işletim ve editoryal ücreti olarak kesilecektir.
2- Hakemlerden ret alınması durumunda; Hem editör hem de hakemlerin değerlendirmeleri sonucunda, makalesi ret alan yazarlara ise, hakemlerin değerlendirme durumuna göre yatırmış oldukları bedelin %50'si iade edilecektir. Geriye kalan ücret; sekreterya, editoryal inceleme ve işletim ücret olarak kesilecektir.


Önemli Hatırlatma: Ücretle ilgili herhangi bir sorunuz olursa lütfen Ana sayfamıza geri dönün ve sağdaki menünün en alt sekmesindeki iletişim bölümünden sekreterya ile iletişime geçiniz.