Web
Elif Nun GÖKÇE
23 Nisan’da İzmir’de doğdu. Henüz 8 yaşında TRT ekranlarında izlediği “Taş Plaktan Bugüne”
programında dinlediği Klasik Türk Müziği eserlerini mükemmele yakın seslendirdiği ailesi tarafından fark edildi, 9 yaşında müzik eğitimine başladı. 15 yaşına gelmeden güçlü sesiyle dikkat çeken Elif Nun, yerel ve bölgesel birçok ödüle layık görüldü. İlk, orta, lise eğitimini İzmir’de tamamladı. 16 yaşında Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı Ses Eğitimi bölümünü birincilikle kazandı.
Konservatuar eğitimi ile birlikte profesyonel şarkıcılığa adım attı ve kısa sürede İzmir’in en değerli icracılarından biri haline geldi. Yine bu dönemde Sezen Aksu tarafından Onno Tunç’un ölüm yıldönümünde düzenlenen, dönemin saygın müzik yarışmalarından olan Onno Tunç Şarkı
Yarışması’nda birincilik ödülünü kazandı. Haliç Üniversitesi Türk Musikisi Konservatuarı Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Tezli Yüksek Lisansını tamamladı. Ardından Azerbaycan Devlet Musiki Akademisi’nde Türkçenin Müzik İçindeki Fonetik- Prozodi Meseleleri ve İnkişafı konusunda çalışarak doktorasını tamamladı. 1992-1997 Yılları arasında TRT İzmir Radyosu’nda istisna akitli ses sanatçısı olarak çalıştı.
1996 Yılında ilk profesyonel söz yazarlığı-bestecilik çalışmasını Fatih Erkoç’un seslendirdiği şarkıyla hayata geçirdi. 2002 yılında öğretmen olarak Batman’a atanan Elif Nun, sanat çalışmalarını burada da sürdürdü. Bölgenin kültürel altyapısına önemli katkılarda bulundu. Batman’da tiyatro, koro,, orkestra kurarak etkinlikler düzenledi, sosyal yardım çalışmalarında görev aldı. Yaptığı çalışmalarla yerel ve ulusal basının ilgisini Batman’a çekmeyi başardı. 2004 yılında Yüksek Lisans eğitimi için İstanbul’a gelen Elif Nun burada çeşitli projelerde yer aldı. Bu dönemde, High School II Müzikali’nin Türkiye adaptasyonu, Rumeli Band, 2012 yılında yayınlanan Berkay ile seslendirdiği ‘Aşk Sadece’ gibi projelerle dikkatleri üzerine çeken Elif Nun, içlerinde Işın Karaca, Murat Boz, Soner Sarıkabadayı, Keremcem, Emre Altuğ, Demet Akalın, Sakiler ve Grup Laçin gibi isimlerin de bulunduğu sayısız tanınmış isim ve gruplara yazdığı şarkılarla, vokallerle ve stüdyo çalışmalarında vokal koçu olarak icracılıklarına verdiği yönle popüler müzik alanında tanındı.
“Amenna”, “Ve Elif Nun” adında iki albüm çalışması ayrıca “Aşk Sadece”, “Tuana”, “Yastık”, “Mecnun” adlı single çalışmaları vardır.
2002 Yılından bu yana Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde Müzik Öğretmeni olarak binlerce öğrenciye müzik öğretmenliği yapmıştır. Şarkı yazarlığı ve icracılığının yanı sıra akademik alanda araştırma çalışmalarını sürdürmektedir.
2019’dan bu yana aktif olarak Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesinde Dr. Öğretim Üyesi olarak aşağıdaki dersleri vermektedir;
Ses Eğitimi
Repertuvar
Diksiyon
Popüler Müzik ve Uygulamaları
İleri İcra
Üsluba Yönelik Şan Çalışmaları
Korrepetisyon
Küçük Müzik Toplulukları
1981 yılında Adıyaman'da dünyaya geldi. 1999 yılında Adıyaman Anadolu Lisesinden mezun oldu, aynı yıl Çukurova Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü kazandı, 2003 yılında mezun oldu. 2004 yılında Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Tezsiz Yüksek Lisans programını tamamladı. Adapazarı, Batman ve Adıyaman'da MEB bağlı çeşitli liselerde edebiyat öğretmenliği yaptı. İstanbul Kuleli Askerî Lisesinde, 2007 yılında yedek subay vasfı ile yabancılara Türkçe öğretimi ve diksiyon öğretmenliği görevini yürüttü.2014 yılında Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yeni Türk Edebiyatı dalında yüksek lisansa başlayarak iki yıl sonra mezun oldu. 2016 yılında aynı üniversitede doktora programına başladı, 2021 yılında doktora öğrenimimi tamamladı. Yurt dışı görevi nedeniyle Pakistan, İtalya ve Almanya'da bulundu. 2023 yılında yılın öğretmeni seçildi. Yurt içi ve yurt dışında sempozyumlarda bildiriler sundu. Akademik hakemli dergilerde makaleler yayınladı. TÜBİTAK projeleri, ERASMUS, AB, sosyal sorumluluk projelerinde eğitmenlik, danışmanlık, yürütücülük gibi çeşitli görevlerde rol aldı. Proje yönetimi, yaratıcı yazarlık, akıl oyunları, masal anlatıcılığı, diksiyon, yabancılara Türkçe öğretimi, üstün yetenekliler eğitimi, soru hazırlama, eğitimde drama, beden dili alanlarında eğitimler aldı ve ilgili alanlarda eğiticilik görevleri üstlendi. Kitap, şiir, resim ve kültürel geziler ilgi alanları arasındadır. İyi düzeyde İngilizce biliyor olup evli ve üç çocuk babasıdır.
Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ 2004 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. 2005 yılında aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2007 yılında aynı üniversitede Uygulamalı Dilbilimi alanında yüksek lisansını “Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Edebiyat Derslerindeki Eleştirel Düşünce Ortamını Edebiyat Tabanlı Eleştirel Düşünce Programıyla Geliştirmek üzerine Deneysel Bir Çalışma” adlı teziyle tamamladı. 2008 yılında Hacettepe Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde doktora öğrencisi oldu ve aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2015 yılında “Geoffrey Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri’nde Melezleşme ve Sınıflar Arasındaki Sınırların Yeniden Çizilmesi” adlı teziyle doktora derecesini aldı. Oregon Üniversitesi, Amerikan İngiliz Enstitüsünden eleştirel düşünce becerileri üzerine sertifika sahibidir. Ulusal ve uluslararası yayın ve bildirileri bulunmaktadır. Orta Çağ İngiliz Edebiyatı, Orta Çağ Tarihi, Chaucer, Eski İngiliz Edebiyatı, İngiliz Romanı, Kadın Çalışmaları, Toplumsal Cinsiyet, Karşılaştırmalı Edebiyat, Sömürgecilik ve Sömürgecilik sonrası Dönemi İngiliz Edebiyatı, ve Eleştirel Düşünce ve Edebiyat başlıca çalışma alanlarıdır. Karadeniz Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde doçent olarak görev yapmaktadır.
Web
2014 yılında Atatürk Üniversitesi İlköğertim Bölümü’de doktorasını tamamlayan Mertol, Tübitak Doktora araştırma bursu ile New York St. John’s University’de Üstün Zekâlıların Eğitimi konusunda dünyaca ünlü isimlerden biri Güney Koreli Prof.Dr. Shooke Cho ile 8 ay NewYork’ta kalarak çalışmıştır. Kısa bir dönem MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünde Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire başkanlığı yapmıştır. KKTC Yakındoğu Üniversitesi’nde bir yıl süreyle Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde yarı zamanlı ders veren Mertol’un özel yeteneklilerin eğitimi ve dikkat ve algısı konusunda çeşitli yayınları bulunmaktadır. Özel eğitim ve özel yetenek konusunda iki bilimsel kitabın editörlüğünde bulunmuştur. Yurt içi ve yurt dışında farklı üniversitelerde ders vermeye eden Mertol, Üç doktora iki tezli yüksek lisans mezunudur. Farklılaştırma, Zenginleştirme ve Sosyal Bilgiler, coğrafya , okul öncesi alanlarında çalışmalara devam etmektedir. Multidisiplinler çalışmalara daha çok ağırlık veren Mertol, Halen Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Bölgesel Coğrafya alanında çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır.
1995 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini memleketi Kahramanmaraş’ta tamamladı. 2015-2019 seneleri arasında Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarını okul birincisi olarak bitirdi. Ardından Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsün Türk Müziği Yüksek Lisans programında “Manisa Müftüsü Ahmed Âlim Efendi'nin hayatı ve mûsikî eserlerinin incelenmesi” adlı tezi ile Yüksek Lisansını 2021 yılında tamamladı. Aynı sene Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsün Türk Müziği Doktora programına başlayıp “Türk Müziğinde Geçki Teknikleri” isimli tez çalışması ile doktorasını yapmaktadır.
Ney sazına 2010 senesinde Kahramanmaraş’ta Neyzen Mustafa Çam ile başladı. Kısa bir süre sonra hem Kahramanmaraş Mûsikî Derneği şefi Neyzen Bestekâr Bahaiddin Bilginer’le ney derslerine hem de Mûsikî Derneği icrâlarına başladı. Uzun süre bu dernekte icrâlara katıldı ve Neyzen Bestekâr Bahaiddin Bilginer’in tedrîsâtından geçti. Aynı zamanda irtihâline (2024) kadar Kuyumcu Neyzen Metin İSPİR ile de ney çalıştı. Liseden sonra kazandığı Yalova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesinde Doç. Dr. Selman Benlioğlu ile ney çalıştı. İlk ciddi tavır, üslup derslerini hocası Doç. Dr. Selman Benlioğlu ile gerçekleştirdi. Daha sonra bir sene kadar bir hoca riyasetinde olmadan çalıştıktan sonra konservatuvara geçmeye bir dönem kala; Neyzen M. Sadreddin ÖZÇİMİ hocanın ayda bir defa olmak suretiyle Kahramanmaraş’ta ney derslerine başlaması üzerine onun tedrisatına girdi. Hocanın 2 sene devam ettiği Kahramanmaraş ney derslerinin hemen hepsine Karabük ve Ankara’dan gidip gelerek katıldı.
2015 senesinde Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarına başladı. Konservatuvar da Ankara Klasik Türk Müziği Korosu Ney Sanatçısı Tevfik Bilen ile 4 sene ney çalıştı. yaz aylarında İstanbul Üniversitesi Osmanlı Müziği Araştırma Merkezinin 2015 yılının açtığı yaz kursunda M. Sadreddin ÖZÇİMİ’den istifade etmeye devam etti. Konservatuvar ikinci ve üçüncü sınıftayken 2016 ve 2017 yıllarında Konya’da yapılan Şeb-i Arus ihtifallerine misafir neyzen olarak katıldı. Konservatuvarın son iki senesinde Ankara Klasik Türk Müziği Korosu Ses Sanatçısı Neyzen Dr. Timuçin ÇEVİKOĞLU’nun derneğinde onun Mevlevî âyini ve Klasik takım meşklerine devam etti. Ankara’da MEKÜSAV Vakfı (Mevlâna Kültür ve Sanat Vakfı) Mevlevî âyini meşklerine katıldı. Bu Vakıfla bir süre Galata Mevlevîhânesinde âyin icrâlarında bulundu. Kazandığı Gazi Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarını okul birinciliğiyle tamamladı. Yurt içinde birçok konser ve etkinlikte icrâcı oldu.
Sanat öğrenimi hayatı boyunca Udi Necati ÇELİK, Udi Feti BARUT, Neyzen ve Ses Sanatçısı Hüseyin Kudsi SEZGİN, Neyzen Hakan ALVAN, Neyzen Yavuz AKALIN, Tanbûri Kağan ULAŞ, Tanbûri Alper UZKUR ve Rahmetli Ses Sanatçısı Memduh CUMHUR… hocaların lütfetmeleri vesilesi ile onları fırsat buldukça ziyaret ederek onlardan feyz, yeni bilgiler, dersler, tavsiyeler aldı ve almaya devam etmektedir.
Şu anda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Dr. Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaktadır. Yayınlanmış 2 makale çalışması bulunmaktadır. Evlidir.
Prof. Dr. Armağan Coşkun completed his undergraduate and graduate studies at Ankara University DTCF Oriental Languages and Literatures; He completed his second master's study and doctorate program in Gazi University Faculty of Education Turkish Folk Literature. Ministry of Culture ADTHMK, as well as a voice artist, 2547/31 between 1998-2006. He gave theoretical and applied Turkish Folk Music lessons at Gazi University, Faculty of Arts and Sciences. In order to contribute to the youth of the country in this field, he was appointed as an assistant professor to Gazi University Faculty of Science and Letters, Turkish Folklore Department in 2006. Having the title of the first associate professor in the field of music within the discipline of Turkish Folklore in 2012, Coşkun received the title of professor in the field of Turkish Music in 2018. Between 2006-2014 Gazi University Turkish Folklore Department Vice President, between 2007-2012 Gazi University Turkish Folklore Research and Application Center Deputy Director, between 2009-2016 Head of Gazi University Turkish Folklore Performing Arts Department, between 2013-2015 Hacettepe Working part-time at the University and at Yıldırım Beyazıt University State Conservatory between 2014-2016, COŞKUN is still the head of the Turkish Music Department of the Istanbul University State Conservatory and continues his solo concerts. In 1998, at the age of thirty-two, due to his art career, national and international art activities, he moved to T.C. He was honored with the "State Artist" by the Presidency. Member of the editorial board of Istanbul University State Conservatory Conservatory Journal and National Folklore Journal, membership of the selection committee of the Prime Ministry Turkish Folk Music and Dances, etc. He also serves as a referee for many social science journals. COŞKUN, who has conducted many field studies in Anatolia and the Balkans, has conducted and consulted many national and international projects. COŞKUN, whose field of study is Turkish Folk Music, Minstrel Music, Folk Song, Turkish Folklore, Folk Literature and Minstrel Literature, has many national and international books, book chapters, articles and papers. (1993). He has solo albums named by the General Directorate of Fine Arts and has participated in many CD works.
Doç. Dr. Selman Benlioğlu, İstanbul Medeniyet Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Siyer-i Nebi ve İslam Tarihi Anabilim Dalı'nda öğretim üyesidir. Araştırma alanları arasında Osmanlı dönemi müzik tarihi, iktidar-müzik ilişkileri, dini musiki formları ve güfte mecmuaları yer almaktadır. Yayımlanan çalışmaları arasında Saray ve Musiki: III. Selim ve II. Mahmud Dönemlerinde Musikinin Himayesi (İstanbul: Dergah Yayınları, 2018) başlıklı kitap ile “Sarayda Düzenlenen Tarikat Âyinleri Işığında III. Selim’in Tekke Müziğiyle İlişkisi” (2018), “Mevlid Nasıl Okunurdu? Yazma Nüshalardaki Makam Kayıtları Üzerine Bir Değerlendirme” (2022), “Mevlevî Usulü Teravih: Çeşitlilik Bağlamında Kasımpaşa Mevlevîhânesi’nden Teravihe Mahsus Âyin Mecmuası” (2022) ve “Eski Alışkanlıklar, Yeni İmkânlar: Perde Kayıtlı Bir Âyin Mecmuası” (2022) gibi makaleleri bulunmaktadır.
LİSE: İzmir Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi,
LİSANS: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı,
YÜKSEK LİSANS - DOKTORA: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı
Web
Web
1986 yılında Konya Ereğli'de doğdu. Ortaokulu Akşehir Anadolu Lisesinde tamamladı. Burada birçok şölen ve etkinlikte Türk Halk Müziği eserleri seslendirdi. Mesleki müzik eğitimine Eskişehir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde başladı. Burada Asu Perihan Karadut ve Başak Güler ile Viyolonsel, Pınar Gülsen ile Piyano, Özlem Erdoğan ile koro çalıştı. İlk yıldan itibaren lisenin çok sesli korosu ile bir çok konserde korist olarak yer aldı. Lise son sınıfta Piyano resitali gerçekleştirdi. Lisans eğitimini Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği programında tamamladı. Burada Alpay Güldoğan ile Piyano, Hüseyin İsmihan ile Klarnet, Hasan Adıgüzelzade ile Orkestra, Atilla Sağlam ile Armoni, İsmail Bozkaya ile Müziksel İşitme, Elif Şahin, Gülnihal Gül ve Göknur Kara ile Şan ve Koro, Yaşar Kemal Alim ile Halk Müziği, Aydın Atalay ile Sanat Müziği çalıştı. Lisans yılları boyunca birçok konserde korist, orkestra elemanı (klarnet) ve solist (şan, piyano) olarak yer aldı . Bursa Nilüfer Çok Sesli Korosu ile yurtiçi ve yurtdışı birçok konserde korist olarak yer aldı. Lisans yıllarında üç yıl boyunca Eva Diyaroğlu yönetimindeki Diyaroğlu Bale Okulunda korrepetitörlük yaptı. Lisansüstü eğitimine Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde başladı. Burada Elena Yusupova ile Piyano, Ömer Yöndem ile Orkestra yönetimi, Atilla Sağlam ile Armoni çalıştı. Aynı zamanda Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programında ve Edirne Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde Piyano derslerini yürüttü. Buradaki süreçte Piyano icracısı ve Türk Halk Müziği solisti olarak çeşitli konserlerde yer aldı. 2010 yılında Araştırma Görevlisi kadrosunda Artvin Çoruh Üniversitesinde çalışmaya başladı. Yüksek Lisans ve ardından Doktora eğitimine Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında devam etti. Burada Sadık Özçelik ile Müziksel İşitme, Aytekin Albuz ile Türk Müziği Çok Seslendirme, M. Cihat Can ile Müzik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri, Birsen Jelen ile Piyano çalıştı. Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Piyano ve Müziksel İşitme derslerini yürüttü. Ankarada bulunduğu süreçte Elnara Kerimova'nın yönetimindeki Orfeon Oda Korosu ve İlknur Özal Göncü yönetimindeki Ankoroda korist olarak yer aldı. İki buçuk yıl SGDD ASAM Mülteci Çocuklar Korosunu çalıştırdı. Bu süreçte birçok konserde koronun şefliğini yaptı. Doktorasını bitirdikten sonra Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaya başladı. Burada birçok konserde Türk Halk Müziği solisti olarak yer aldı, Oda Müziği (piyano) ve Çok Sesli Koro (şef) konserleri gerçekleştirdi. 2024 yılında Doçentlik ünvanını aldı. Halen aynı kurumda Piyano, Şan, Armoni, Çok Sesli Koro, Türk Halk Müziği Korosu, Batı Müziği Teori ve Uygulaması, Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması Orkestra ve Oda Müziği derslerini yürütmektedir.
Yunus Gencer (DMA) has been an active lecturer in areas such as ear training, piano, music appreciation, music theory, music history, counterpoint, harmony, composition and form analysis since 2007; teaching students from diverse backgrounds and age groups. He is an Associate Professor since August 2023.
His books, Dance Music in the Baroque Era I - II (2023), Interactive Accompanied Solfeggio I (2023), and A Saygunian Approach to the Study of Harmony (2021) were published by Kriter and Pan. His article, Ottoman Influences on European Music was published in Volume 10 and Volume 14 of the CMR Project of The University of Birmingham. He also presented his paper on the same topic at the Intercultural Music Conference 2 in 2018. Gencer's second scholarly article Understanding Opera’s Predecessor Madrigal Comedy and an Analysis of Adriano Banchieri’s Il Zabaione Musicale was published in the peer-reviewed journal MSFAU Journal of Social Sciences.
In 2024 he was comissioned by Anatolian Wind Quintet to compose Masalımtrak which was played in III. Adana Chamber Music Festival. In 2022, he was commissioned by Gedik Sanat to compose a Clarinet Concerto and the piece was performed in Süreyya Opera House on May 10, 2023. Gencer also composed music for Unvoiced Diaries (2020) and Quarantine Circumstances (2021) projects of Gedik Sanat. He received the Smit Composition Award in 2015 and his compositions were performed in various stages in Istanbul, London, Essen, Boston, and Memphis.
In 2021, he published Disentangled; a non-music related book which contains his poems, essays and aphorisms.
Gencer started his music education in high school at Mimar Sinan Fine Arts University (MSFAU) State Conservatory (Istanbul). After graduating from high school with high honours, he was accepted to study as a double major student in composition and music theory at the same university. He finished the four year program, of the two majors, in three years and graduated summa cum laude in 2010. After his graduation, he became a lecturer in MSFAU and at the same time continued studying as a post-graduate composition student at the same university. In 2011, he studied in Royal Northern College of Music (Manchester, UK) as an ERASMUS exchange student. Following the acceptance of his Full Assistantship application to the University of Memphis (TN, USA), he continued his education in the United States. He earned his Master’s degree in December 2013, and his DMA in 2016. Between 2016 and 2020, he worked as an adjunct professor at Mimar Sinan FAU, Marmara University, Okan University, and TEVITOL. Gencer holds an Assistant Professor position at MSFAU since 2020. He became an Associate Professor in 2023.
Throughout his education, he received guidance from esteemed composers and scholars such as Volkan Barut, Adam Gorb, Ozkan Manav, Gary Carpenter, Hasan Ucarsu, Kamran Ince, and John Baur.
Visit this link: https://actonlineedu.wordpress.com/profile-almighty-tabuena/
Graduating from Hacettepe University’s Faculty of Letters, Department of American Culture and Literature in 1996, Prof. Dr. Arda Arikan completed his Ph.D. at Penn State University’s Science, Technology, and Society program in 2002 with his dissertation on the professional development of foreign language instructors from a Postmodern narrative study perspective. He is currently employed at Akdeniz University’s Faculty of Letters, Department of English Language and Literature. He continues his studies as a generalist by reading and writing on education, literature, and culture.
He started his training in viola at Anadolu University State Conservatoire with Yusuf Gençay. Öztürk, who continued his training at Italy/ Conservatorio F.A. BONPORTI through Italian Ministry of Education overachievement scholarship, graduated from bachelor’s degree viola class of Professor Isabella Corbolini with high honor in 2011.
Öztürk who continued his master’s degree training at Italy / Conservatorio F.A. BONPORTI with Trento Alto Adige Autonomous Region overachievement scholarship, graduated from master degree viola class of Professor Isabella Corbolini in 2014.
He received the title of principal viola in this process while he was working with soloist Koram Jablonko at Orchestra Giovanile Teatro dell’Opera di Rome Academy in Rome. During his stay in Italy, he took part in many concerts with Orchestra Giovanile in Teatro dell’Opera di Roma with Maestro Riccardo Muti and in Orchestra Nazionale dei Conservatori with Maestro Antonino Fogliani as a viola band member and principal viola in the Vatican, France, Norway, Hungary, Poland, Czechia, Slovenia, Slovakia, Malta, Qatar, and the Sultanate of Oman. At the invitation of the Italian Ministry of Culture, he participated in the symphonic concerts held in Tehran within the scope of the normalization of relations between Italy and Iran in 2016.
Öztürk started his Doctor of Music training at Anadolu University Fine Arts Institute with Professor Burcu Evren Yazıcı. During his training, he took part as a viola group member in Izmir State Opera and Ballet, Çukurova Symphony Orchestra, CRR Symphony Orchestra and Istanbul State Symphony Orchestra. Öztürk, who served as a soloist and viola group member in the Anadolu University Symphony Orchestra, completed his Doctor of Music studies in 2021.
Öztürk who has been teaching as a Visiting Lecturer at Anadolu University State Conservatory since 2015, is a lecturer at Afyon Kocatepe University State Conservatoire and gives chamber music concerts with the Sepiolite Ensemble, of which he is a founder member.
Can Doğan, 1986’da Konya’da dünyaya geldi. Küçük yaşlarda dedesi Haydar Doğan’dan aldığı ilham ile müzik çalışmalarına başladı. İlkokul dönemlerinde, blok flüt ile başladığı müzik yaşantısına lise dönemlerinde dedesine ait dilsiz kaval ile devam etti. Konya Selçuklu Lisesini (yabancı dil ağırlıklı) tamamlayarak, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsikisi Konservatuarı’nda çalgı yapım ve temel bilimler bölümünün her ikisini de kazanan Doğan, temel bilimler bölümünde lisans eğitimini tamamladı. Ardından Selçuk Üniversitesi’nde pedagojik formasyon eğitimi alarak Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde kadrolu Müzik Öğretmeni olarak 3 yıl görev yaptı. Öğretmenliğe başladığı dönemde Cumhuriyet Üniversitesi Müzik Eğitim bölümünde tezli yüksek lisansa başladı ve yüksek lisans eğitimini “Geleneksel Halk Müziği Çalgılarından Zurnanın Eğitsel ve Öğretsel Süreçleri” başlıklı tez çalışması ile doktorasını ise Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde “Binali Selman ve Mey İcrâcılığı’nın Tahlîli” adlı tez çalışması ile Prof. Dr. Gülçin Yahya Kaçar danışmanlığında 2020 yılında tamamladı. Karabük Üniversitesi Cengiz Aytmatov Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi müdür yardımcılığı görevinde bulunan Doğan, aynı zamanda farklı üniversitelerdeki akademisyenleri bir araya getirerek Akademik Türk Dünyası Dans ve Müzik Topluluğunu kurdu. 2015-2020 yılları arasında Karabük Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak görev yapan Doğan, üniversite bünyesinde ilk kez başlattığı dilsiz kaval, mey ve zurna dersleri ile bölümün yapılanmasına önemli katkılar sağladı. Doğan, 2020 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümüne öğretim üyesi olarak atandı. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi koordinasyonunda, Yetenek Her Yerde temasıyla, Bolu Valiliği ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen Batı Karadeniz Kariyer Fuarı (BATIKAF) nda Batı Karadeniz Üniversiteler Birliği Türk Halk Müziği topluluğunu oluşturdu. Geniş bir Halk Müziği repertuarına sahip olan Doğan, ulusal ve uluslararası birçok etkinliğe, solist ve üflemeli saz icrâcısı olarak katıldı ve alana katkısı olan birçok sunumda bulundu. Aralarında Almanya, İtalya, Polonya, Kırgızistan, Balkanlar ve Azerbaycan’ında bulunduğu pek çok ülkede Türkiye’yi temsil etti. Bakanlık, valilik, belediye gibi birçok resmi kurum ile tarafınca düzenlenen projelerde yer aldı. Ulusal ve uluslararası sempozyumlar ve koordinasyon toplantıları düzenleyen Doğan’ın, yazmış olduğu kitap bölümleri, ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda bildiri ve makalesi yayınlanmıştır. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilimsel dergiler ve yayınlar koordinatörlüğünü yürüten Doğan, halen bağlı olduğu kurumda akademik ve sanatsal çalışmalarını yürütmektedir.
ÖZGEÇMİŞ
1988 senesinde Ankara’da doğdu. İlk müzik kariyerine 8 yaşında piyano çalarak başladı. Sonrasında 1995 yılında Bilkent Üniversitesi Sahne Sanatları fakültesinde erken müzik eğitimi almaya başladı. İki senelik konservatuvara hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra 1998 senesinde Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarının sınavını kazanarak Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Ana sanat dalı, Flüt Sanat dalına kabul edildi. Flüt eğitimini Öğr. Gör. Aysun KORKMAZ ile, Piyano derslerini ise Doç. Bilge ÇİVRİL ve Yrd. Doç. Vuslat KOYUNCU ile tamamladı. Ortaokul, lise ve üniversite eğitimini Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarında bitirdi ve 2008’de yüksek bir ortalamayla mezun oldu.
Üniversite hayatı boyunca yurtdışından ve yurtiçinden pek çok sanatçıyla çalıştı ve ayrıca Hacettepe Üniversitesi Senfoni orkestrasıyla görevli olarak turnelere katıldı. Ardından 2009 senesinde Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Yüksek Lisans sınavını birincilikle kazanarak Yrd. Doç. Çiler AKINCI ile flüt eğitimine devam etti. İki sene içinde tezini tamamlayıp başarıyla mezun oldu. Ardından 2012’de tez sunumu için Ahmet Hisarlı Sempozyumuna katılarak sertifika almaya hak kazandı. Öğrenim hayatı boyunca hem “solo” hem de “oda müziği” olarak farklı üniversitelerde pek çok konserler verdi ve Masterclasslar’a (Çalıştay) katılarak sertifikalar aldı. 2013 senesinde Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Pedagojik Formasyon eğitimini tamamlayarak sertifikasını aldı. Üniversiteden beri birçok kursta ve ayrıca Özel okullarda öğretmenlik yapmıştır. Bu süre zarfında eğittiği öğrencilerini Milli Eğitim bakanlığının yaptığı yarışmalara hazırlamış, 2013 senesinde flüt yarışmasına katılan bir öğrencisi 1.lik ödülü kazanmıştır. 2015 yılında da Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarının ‘Sanatta Yeterlik’ sınavını kazanmış ve Doç. Özlem KOÇYİĞİT’ in flüt sınıfına kabul edildi. 8. 01. 2019 tarihinde Sanatta yeterlik (Doktora) eğitimini tamamlamıştır. Aynı sene Trabzon Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Öğr. Gör. Olarak çalışmaya başlamıştır. Sonrasında 2022 Eylül ayında Dr. Öğr. Üyesi olarak atanmıştır.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Araştırma Görevlisi (2020-)
Konya Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı Lisans (2015)
Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Türk Müziği Anabilim Dalı Yüksek Lisans (2019)
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Anabilim Dalı Doktora (2024)
.
Web
Dr. Öğr. Üyesi Funda YAZIKSIZ
1985’de Denizli’de doğdu.2004’ de Çorlu Ticaret Borsası Anadolu Lisesi’nden mezun olup 2007’ de Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera Anasanat Dalı’nı 1. olarak kazandı.Buradaki üç yıllık eğitiminden sonra 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Anasanat Dalı’na yatay geçiş yaparak 2012 yılında Yüksek Şeref öğrencisi olarak mezun olmuştur.
2012 yılında Konservatuvarın 76. Kuruluş kutlamaları kapsamında Opera şeflerinden Sunay Muratov, Opera Anasanat Başkanı Aylin İpekçioğlu ve Opera Anasanat Dalı Sahne dersi hocalarından Murat Akar önderliğinde G.Puccini’nin “Gianni Schicchi” operasında Lauretta rolü ile iki defa sahne almıştır.
2013 yılında Opera Anasanat Dalı Yüksek Lisans öğrencisi oldu. Aynı yıl 6.Ulusal İzmir Genç Solistler Yarışması’nın Profesyonel Kategorisi’nde finale kalıp, Elhamra Opera Sahnesi’ndeki gala gecesinde yer almıştır.
2014’de İtalyan Büyükelçiği önderliğinde yine G.Puccini’nin “Gianni Schicchi” operasında Lauretta rolü ile Ankara ve İstanul’daki İtalyan Büyükelçilinde temsil yapmıştır
2015 yılında 3. Uluslararası Sedat Gürel-Güzin Gürel Vakfı Şan yarışmasında 3.’lük ödülünü kazandı.
2016 yılında 16thThe International Festival of Operatic Singers “Marie Kraja” yarışmasında Türkiye’yi temsil etmiştir.
2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Opera Anasanat Dalı Yüksek Lisans programından, Yrd. Doç. İrem Bozkurt’un öğrencisi olarak mezun olmuştur.
2017-2018 Öğretim yılı Güz Döneminde Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarında Öğretim Elemanı olarak görev yapmıştır.
2018 Ulusal İzmir Genç Solist Yarışmasında Genç Profesyonel Kategorisinde Final gecesinde yer almıştır.
2017-2018 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Opera Şarkıcılığı ve Rejisörlüğü Sanatta Yeterlik Programına girip, 2023 tarihinde mezun olmuştur.
Lisans döneminden itibaren çeşitli konserlerde yer almış olup, halen çeşitli konser çalışmalarına devam etmektedir.
2023 yılında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, İcra Sanatları Fakültesi, Ses Eğitimi Bölümü, Opera ve Popüler Müzik Anasanat Dalında Doktora Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.
Tokat Gaziosmanpaşa University State Conservatory Department of Turkish Music
Gamze Köprülü Yazıcı is an associate professor in the Turkish Music Department at the State Conservatory of Tokat Gaziosmanpaşa University. She received her bachelor's degree in music from Erciyes University (2009), her master's degree in music from Erciyes University (2011), and her doctorate in musicology from Gazi University (2016). Her research continues in areas such as the Edvar tradition of Turkish Music, Islamic Music, Turkish Music Rhythms, Religious Music, Music Literature, and Ottoman Turkish studies. Alongside these academic endeavors, he teaches courses in percussion instruments and contributes to events through performances. In addition to his book on Edvar, he has contributed to the fields of Turkish Music and musicology through numerous national and international publications.
Web
Web
Assoc.Prof.Dr. Günsu Yılma Şakalar was born in 1986 in Edirne/Turkiye. She completed her undergraduate education at the Trakya University State Conservatory in String Instruments/Cello. She completed master’s degree at the İnönü University Music Sciences and Technologies Program. Her doctoral studies was completed at the Yıldız Technical University Art and Design Program. Currently, she serve as an Associate Professor at the Kahramanmaraş Sütçü İmam University Faculty of Fine Arts, Department of Music. Engaged in national/international artistic activities with the cello and rebab, hosting radio programs related to the sub-disciplines of Musicology, and producing patents and scientific publications, Yılma Şakalar continues interdisciplinary music researches. E-mail: gsakalar@ksu.edu.tr
Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Guensu-Yilma-Sakalar
Publons: https://www.webofscience.com/wos/author/record/AGU-6625-2022
Web
Professor of Department of Special Piano at the Kharkiv I.P.Kotlyarevsky National University of Arts, PhD in Arts. In 1987 she won first prize and the title winner at the first inter-republican Piano Competition H.Eller in Tallinn (Estonia). She graduated from the Kharkiv I.P. Kotlyarevsky Institute of Arts in the class professor M. Yeshchenko (1990) and then post – training at the Kiev State Conservatory named Tchaikovsky in the class of Honored Artist of Ukraine, professor I. Ryabov (1992). She was awarded the Gold Medal for outstanding achievements in study and work (1991). In 2001 she defended her thesis “L. van Beethoven and the piano culture of the late XVIII – early XIX century. (The problem of the formation of piano texture)” on the specialty “musical art” (Ph.D) in National P. I. Тchaikovsky Musik Academy Ukraine. She performs solo and ensemble concert programs, conducts master classes in Ukraine and abroad. Conducts scientific activity, being the author of scientific manuals on the history of piano performance art and more than more than 40 scientific articles published in Ukraine, Great Britain, Germany, Czech Republic, Romania, Turkey. She takes part in international and national scientific conferences. Among her students there are laureates of international competitions in Ukraine, Spain, Italy, Austria, Lithuania, candidates of art history PhD.
Klasik müzik yorumcusu, klasik müzik eğitmeni, bu alanlarda akademisyen.
He graduated from Fine Arts High School Music Department and Education Faculty Music Teaching Department. His master's thesis is on modal studies of Anadolu’s folk songs. His doctoral thesis focuses on producing a teaching model based on exercises and etudes related to the tuning types of the baglama/saz instrument. After working as a music teacher in different cities of Anatolia, he has been working as an assistant professor in higher education institutions for 3 years in Turkiye. He produces scientific publications on music education, the transmission of Turkish Folk Music and the teaching of the baglama/saz instrument. His artistic activities focus on the arrangement variety of the baglama/saz instrument.
Sühan İrden (Prof. Dr.) 1974 yılında Balıkesir’de doğan Sühan İrden lisans eğitimini Ege Üniversitesi Devlet Türk Musıkisi Konservatuvarı Temel Bilimler Bölümünde, yüksek lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi (bugün Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi) Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Sanat Müziği Bölümünde, doktora eğitimini Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Din Musıkisi Bölümünde tamamladı. Türk Musıkisinde Makam Uygulamaları (2015); Türk Musıkisi Solfej Metodu (2015); Türk Musıkisinde Düzen Perde Makam Terkib Uygulamaları (2020), Makamlar / Maqams (2021), Türk Halk Müziğinde Makamlar ve Terkibler (2022), Sühan İrden’in Mevlevî Âyînleri Pesendîde-Büzürg-Sâz-kâr-Nühüft-i Kadîm-Nişâbûr-Kürdî’li Hicâzkâr (2023) adlarını taşıyan yayımlanmış altı kitabı vardır. 2023 Kasım ayında Dilkeşhâverân Mevlevî Âyînini besteleyen İrden, 05 Mayıs 2005 tarihinde Konya Büyükşehir Belediyesi’nin Düzenlediği “Mevlana Şiirleri Beste Yarışması”nda Muhayyer Yürük Semai bestesi ile “Mansiyon” ödülü, 2005 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nün Türkiye çapında düzenlediği “Az Kullanılan Makam ve Usullerde Beste Yarışması”nda 497 eser arasında Tarz-ı Nevin Nakış Yürük Semai bestesi ile “Birincilik” ödülüne layık görülmüştür. Yurt içi ve dışında Los Angeles, San Francisco, San Diego, Denver, Phoneix, Paris, Amiens, Kudüs, Ramallah, Nablus, Viyana, Stutgart, Milano, Torino, Como, Modena, Monaco, Göteborg, Malmö, Stockholm, Kopenhag, Evia, İstanbul, İzmir, Kuşadası, Aydın, Eskişehir, Antalya, Ankara, Bursa, Trabzon, Eskişehir, Konya, Urfa gibi şehirlerde düzenlenen müzik festivallerinde veya konserlerde görev aldı. 1999-2018 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarında görev yapan yurt içi ve dışındaki Uluslararası sempozyumlarda birçok makale ve bildirisi yayımlanmış olan İrden, Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Müziği Bölümü Geleneksel Türk Müziği Anasanat dalında görevini sürdürmektedir. İrden, Mine İrden ile evli olup Dila Masal adında bir kızları vardır.
Web
» Eğitim Durumu
Doktora » 2009 Yılı mezunu
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora Tezi;
Türkiye’deki Konservatuvarların İlköğretim Müfredatlarına Uygun Temel Eğitim Viyola Başlangıç Metodu Önerisi
http://sobe.trakya.edu.tr/dosyalar/2011330143637-sukrudinc.pdf
Yüksek Lisans » 2006 Yılı mezunu
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Yüksek Lisans Tezi;
Paul Hindemith'in Viyola Eserlerinin İncelenmesi
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Lisans » 2001 Yılı mezunu
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI
» Akademik Unvanlar
Araştırma Görevlisi » 2005 Yılında
Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
Yardımcı Doçent Doktor » 2009 Yılında
Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
» Akademik ve İdari Görevler
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Müdür Yardımcısı » 01 Kasım 2016 tarihinden bu yana devam ediyor..
Devlet Konservatuvarı
Müdür Yardımcısı » 15 Mart 2012 - 17 Mayıs 2014 tarihleri arasında
Telefon : 0 (284) 235 80 39
Devlet Konservatuvarı
Yardımcı Doçent » 09 Temmuz 2009 tarihinden bu yana devam ediyor..
Telefon : 0 (284) 235 80 39
8252367 MAX REGER’İN ROMANTİK DÖNEM’E KATKILARI 2023 Özgün Makale ASOS Yayinevi GÜL BARIŞ, DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER2 TR DİZİN Ulusal
7983539 NECİL KAZIM AKSES’İN MÜZİK STİLİ VE SOLO VİYOLA İÇİN YAZDIĞI KAPRİÇYO ESERİNİN FORM ANALİZİ 2022 Özgün Makale Balkan Music And Art Journal DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER1 TR DİZİN Uluslararası 6
5713284 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİ 2019 Özgün Makale Balkan Müzik ve Sanat Dergisi DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER1 TR DİZİN Uluslararası 6
4649628 ARNOLD SCHÖNBERG VE PAUL HİNDEMİTH’İN ÇAĞDAŞ DÖNEM MÜZİK STİLİ ÜZERİNE ETKİLERİ 2018 Derleme Makale Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER1 TR DİZİN Uluslararası 4.5
94520 Paul Hindemith in Müzik Stili 2009 Özgün Makale Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER1 SSCI Ulusal
94497 Konservatuvarların Müfredatlarında kullanılan Viyola Başlangıç Metotlarının İlköğretim 1 sınıf öğrencilerine uygulanmasında oluşan sorunlar 2010 Özgün Makale Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi DİNÇ ŞÜKRÜ ÖNER1 SSCI Ulusal
Yegah, in 2018 Yegah Musicology Magazine (e-ISSN: 2636-8838) and at the end of 2021, due to foreign characters in its name in international correspondence (e-ISSN: 2792-0178) its name was changed and its new name was "Yegah Musicology Magazine". changed to ".
Our journal continues to be both a national and international academic journal published four times a year in March, June, September and December due to the intense requests for Associate Professor application periods. The articles sent for publication are first submitted to a plagiarism report and then, if there is a requirement for ethical declaration, our authors are notified. The similarity report limit is 20% in our journal. If exceeded, the article is immediately rejected. At the end of these stages, the editorial process begins, and after the necessary corrections, the article is sent to at least two referees. As a result of the feedback, if one rejection is received from the referees, the article is sent to a final referee. Accordingly, the publication of the article can not be published/published after being accepted/rejected. The blind system is preferred in the articles sent to the referees.
Music, music discussions, corpora, translation articles, research articles, criticism and new formations are evaluated in our journal. Research notes, thesis presentations, symposium activity evaluations, etc. in interdisciplinary fields. studies are also included. Each article should contain an abstract/abstract between minimum 250 words in Turkish/English.
Our journal has started to be scanned in the Citation index "Scopus" index as of 15.04.2024. It is also scanned in other international important indexes (EBSCO, Rilm, Music Index with Full Text and DOAJ).
Scope
It is a peer-reviewed journal that carries out its national and international activities.
It broadcasts four times a year in March, June, September and December.
Music, music discussions, compilations, research articles, criticism and new formations are evaluated in our journal. Research notes, thesis presentations, symposium activity evaluations, etc. in interdisciplinary fields. studies are also included.
Authors specify their titles and place of duty together with their names and surnames, and their Orcids if it is optional.
Four articles of an author can be accepted in a year.
Each article should include a title, abstract (150-250) and keywords min. 5 words in both Turkish and English.
An author cannot send an article to the journal for publication for the second time in a year, no matter what. Even if they do, that article will either not be processed or will be rejected outright before the next year.
In addition, as of 2022; After the references in our journal, an "extended Abstract" has become mandatory, and the limit must be at least 800 words. The articles of our authors who send abstracts under this are rejected.
Language and spelling guide is given as a document at the time of sending the articles and "APA" is used as the system according to these principles.
All kinds of publications and copyrights of the published articles belong to Yegâh Music Magazine. All responsibilities of the articles belong to their authors.
Manuscripts are delivered to the editors via the Dergipark system, with the translations in their original texts.
Rules and Evaluation Process
The articles submitted to the journal should not have been published anywhere before and should not have been decided for publication.
Although the written language of the journal is Turkish, our journal has the right to publish an article in both Turkish, English or German, if it wishes, upon the permission of the author.
Articles written in two different languages are published reciprocally on the pages, rather than as separate articles. Article pages in a foreign language are on the left side of the journal and the Turkish version is on the right. However, it should be noted that some words in foreign languages do not have the exact equivalents in our language. For this reason, the authors are asked to make the closest translation suitable for Turkish.
Manuscripts sent to the journal for publication are reviewed by the editorial board in terms of purpose, scope, content, method, and compliance with spelling rules. The articles found suitable are sent to two referees who are experts in their fields to be evaluated in terms of their scientific competencies. If the referee reports are positive, the study is published; If one of the referees gives a negative report, the article is sent to a third referee. In line with the decision of the third referee, it is decided whether the article will be published or not. The study, which is decided to be published, is placed in the publication queue. Referee reports are confidential. The author(s) are answered within the period related to their work.
Authors must take into account the reports of the editorial board and referees. Scientific and legal responsibility of the published articles belongs to the author. The editorial board is free to publish or not publish the submitted article. Submitted articles are non-refundable whether they are published or not. Published articles of authors can be removed from publication in line with the decision of the editorial board. Published articles cannot be withdrawn except by the decision of the Editorial Board. No royalties are paid to authors.
All rights of the published articles belong to Yegâh Music Journal. It is not possible to quote from the articles published in the journal without showing the source.
Broadcast frequency
Yegâh Music Journal is a peer-reviewed academic journal published four times a year.
open access policy
This journal has adopted the policy of providing open access at the time of publication. Open access will increase the global exchange of information and have beneficial consequences for humanity.
Instructions for authors
Thank you for choosing to submit your paper to YEGAH. These instructions will provide we have everything required so your paper can keep going through peer review, production and publication smoothly. Please take the time to read and follow them as closely as possible, as doing so will ensure your paper matches the YEGAH’s requirements.
Click first on the link for the Spelling Rules on the bottom. The file you will download is also a template prepared in accordance with the format of our journal. You can add your text. In order to download the Spelling Guide from here, you may need to be logged in with your Dergi Park subscription. If the download does not happen when you click with the left button, press the right button and download with the "Save link as" option. In addition, after you become a member, while sending the article, the "Writing Guide" of our journal will appear on the screen for you to download. You can also download it at that stage. We wish you good work.
Download: 20.03.2025 YMD Spelling Guide
Yegah Music Journal uses OJS to peer review manuscript submissions. Complete guidelines for preparing and submitting your manuscript to this journal are provided below.
About the Journal
Yegah Music Journal (Yegah) is a regional refereed journal which draws its contributions from a wide community of researchers. The main focus of the Yegah is firmly the analysis of Turkish music including Turkic world, eastern and Islamic civilization. Please see the journal's Aims & Scope for information about its focus and peer-review policy.
Publication Language
Please note that this journal publishes manuscripts in English and Turkish. Article Titles and Article Abstracts are both in English and Turkish. Extended abstract in English should be written for articles written in Turkish.
Yegah Music Journal accepts the following types of article: original research articles, reviews articles and book reviews.
It is the purpose of Yegah Music Journal to publish original articles representing a wide range of approaches to the study of music, including historical and archival studies, theory and analysis, anthropology of music, interdisciplinary explorations, critical and interpretive essays, and reports and reflections on Turkish music including Turkic world, eastern and Islamic civilization.
Peer Review and Ethics
All research articles in this journal have undergone rigorous peer review, based on initial editor screening and anonymized refereeing by at least two anonymous referees.
Peer review
YEGAH is committed to peer-review integrity and upholding the highest standards of review. Once your paper has been assessed for suitability by the editor, it will then be double-blind peer-reviewed by anonymous expert referees. Find out more about what to expect during peer review and read our guidance on publishing ethics.
What is peer review, and what do you need to know as an author?
Step 1: Editor assessment
Peer review follows a number of stages, beginning with submitting your article to a journal. At this first stage, the journal editor will decide if it’s suitable for the journal, asking questions such as:
Has the author followed the journal’s guidelines?
Is this the right journal for this article?
Will the journal’s readers find it interesting and useful?
The editor might reject the article immediately, but otherwise, it will move to the next stage, and into peer review.
Step 2: Peer review
The editor will find and contact two or three other researchers or academics who are experts in your field. They will be asked to read your article and advise the editor whether to publish your paper in that journal.
So what are they looking for? This depends on the subject area, but they will be checking:
your work is original or new;
your study design and methodology are appropriate and described so that others could replicate what you’ve done;
you’ve presented your results clearly and appropriately;
your conclusions are reliable and significant;
the work is of a high enough standard to be published in the journal.
Ethics checklist
Before you submit, make sure:
You’ve read the journal’s instructions for authors, and checked and followed any instructions regarding data sets, ethics approval, or statements.
All authors have been named on the paper and the online submission form.
All material has been referenced in the text clearly and thoroughly.
Data has been carefully checked and any supplemental data required by the journal included.
Any relevant interests have been declared to the journal.
You’ve obtained (written) permission to reuse any figures, tables, and data sets.
You’ve only submitted the paper to one journal at a time.
You’ve notified all the co-authors that the paper has been submitted.
Preparing Your Paper
Title
(Trebuchet MS, 14 font size, bold, left-justified, only the first letter of the title is capital and the others are lower cases excluding special names) (Türkçe Yazım Klavuzu İçin Tıklayınız).
Author Affiliation Details
Names and institutional affiliations – including country – and addresses of all contributing authors are required.
Author’s Name and Surname1, Author’s Name and Surname2, left-justified (12 font size)
1Department, University, City, Country, full address, orcid, E-mail (8 font size)
2Department, University, City, Country, full address, orcid, E-mail (8 font size)
Abstract(11 font size): Abstract should be written with 8 font size, Trebuchet MS, justified, single line spacing. The objective, method, and findings are summarized in this section.
Keywords(11 font size)
this section should contain 5 words that are written in 10 font size and separated with commas, full italic and all lower case including names.
Heading 1 (11 font size, bold)
The introduction section should (1) present the scope and objective of the paper and state the problem, (2) briefly review the pertinent literature and (3) provide an overview of the main results of the work.
Heading 2
Heading 3
Methods
The methodology must be clearly stated and described in sufficient detail related to methods or with sufficient references.
Findings And Argument
The findings and arguments of the work should be explicitly described and illustrated. Supporting figures, tables and images of the results (no more than two figures and two tables) may be included in the extended abstract. All the tables, images and figures should be centered. Figures and images should be numbered (see Figure 1 for an example) and figure headers should be placed under the figure or image; as for the tables, they should also be numbered (see Table 1 for an example) and the table header should be placed at the top. References (if any) of the tables, figures, and images should be presented right under the tables, figures, and images in the form of author surname and publication date.
set your figure here.
Figure 1. Type your caption here
Table 1. Type your title here.
set your table here.
Conclusions
Conclusions should include (1) the principles and generalizations inferred from the results, (2) any exceptions to, or problems with these principles and generalizations, (3) theoretical and/or practical implications of the work, and (5) conclusions drawn and recommendations.
References
References should be listed in alphabetical order and presented in a format according to the Chicago Manual of Style: https://www.chicagomanualofstyle.org/tools_citationguide/citation-guide-2.html
APA and Vancouver of reference styles are also welcome.
Bibliographic Information in Roman Script
Cited references, names, and affiliations must be published in Roman script.
Formatting and Templates
Papers may be submitted in Word format. Figures and tables should be saved separately from the text. To assist you in preparing your paper, we provide formatting template(s). PDF and Word templates are available for this journal.
Biographical note
Please supply a short biographical note for each author.
Figures
Figures should be high quality (1200 dpi for line art, 600 dpi for grayscale and 300 dpi for color, at the correct size). Figures should be supplied in one of our preferred file formats: EPS, or Microsoft Word (DOC or DOCX) files are acceptable for figures that have been drawn in Word.
Submitting Your Paper
Yegah Music Journal uses Dergipark (OJS) to manage the peer-review process.
Publication Charges
There are no submission fees, publication fees or page charges for this journal.
Copyright Options
Copyright allows you to protect your original material, and stop others from using your work without your permission.
Content Access
Yegah is an open-access journal.
Queries
Should you have any queries, please contact with us.
Ethical Principles and Publication Policy
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement
Yegah Musicology Journal follows the COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and the Code of Conduct for Journal Publishers. Authors, reviewers and editors are expected to follow the best-practice guidelines on ethical behaviour contained therein. A selection of key points is included below, but you should always refer to the two documents listed above for complete details.
Duties of Editors
Fair play and editorial independence
Editors evaluate submitted manuscripts exclusively based on their academic merit (importance, originality, study’s validity, clarity) and their relevance to the journal’s scope, without regard to the author’s race, gender, sexual orientation, ethnic origin, citizenship, religious belief, political philosophy or institutional affiliation. The policies of governments or other agencies outside the journal itself do not determine decisions to edit and publish. The Editor-in-Chief has full authority over the entire editorial content of the journal and the timing of publication of that content.
Confidentiality
Editors and editorial staff will not disclose any information about a submitted manuscript to anyone other than the corresponding author, reviewers, potential reviewers, other editorial advisers, and the publisher, as appropriate.
Disclosure and conflicts of interest
Editors and editorial board members will not use unpublished information disclosed in a submitted manuscript for research purposes without the author’s explicit written consent. Privileged information or ideas obtained by editors handling the manuscript will be kept confidential and not used to their advantage. Editors will recuse themselves from considering manuscripts in which they have conflicts of interest resulting from competitive, collaborative, or other relationships/connections with any of the authors, companies or institutions connected to the papers; instead, they will ask another editorial board member to handle the manuscript.
Publication decisions
The editors ensure that all submitted manuscripts being considered for publication undergo peer review by at least two expert reviewers. The Editor-in-Chief is responsible for deciding which of the manuscripts submitted to the journal will be published, based on the validation of the work in question, its importance to researchers and readers, the reviewers’ comments, and such legal requirements as are currently in force regarding libel, copyright infringement and plagiarism. The Editor-in-Chief may confer with other editors or reviewers in making this decision.
Involvement and cooperation in investigations
Editors (in conjunction with the publisher and society) will take responsive measures when ethical concerns are raised about a submitted manuscript or published paper. Every reported unethical publishing behaviour will be looked into, even if discovered years after publication. Yegah editors follow the COPE Flowcharts when dealing with cases of suspected misconduct. If, on the investigation, the ethical concern is well-founded, a correction, retraction, expression of concern or other note as may be relevant will be published in the journal.
Duties of Reviewers
Contribution to editorial decisions
Peer review assists editors in making editorial decisions and, through editorial communications with authors, may assist authors in improving their manuscripts. Peer review is essential to formal scholarly communication and lies at the heart of scientific endeavour. Yegah shares the view of many that all scholars who wish to contribute to the scientific process must do a fair share of reviewing.
Promptness
Any invited referee who feels unqualified to review the research reported in a manuscript or knows that its prompt review will be impossible should immediately notify the editors and decline the invitation to review so that alternative reviewers can be contacted.
Confidentiality
Any manuscripts received for review are confidential and must be treated as such; they must not be shown to or discussed with others except if authorized by the Editor-in-Chief (who would only do so under exceptional and specific circumstances). This also applies to invited reviewers who decline the review invitation.
Standards of objectivity
Reviews should be conducted objectively, and observations formulated clearly with supporting arguments so that authors can use them to improve the manuscript. Personal criticism of the authors is inappropriate.
Acknowledgement of sources
Reviewers should identify relevant published work that the authors have not cited. Any statement that is an observation, derivation or argument reported in previous publications should be accompanied by the appropriate citation. A reviewer should also notify the editors of any substantial similarity or overlap between the manuscript under consideration and any other (published or unpublished) they have personal knowledge of.
Disclosure and conflicts of interest
Any invited referee who has conflicts of interest resulting from competitive, collaborative, or other relationships or connections with any of the authors, companies or institutions connected to the manuscript and the work described therein should immediately notify the editors to declare their conflicts of interest and decline the invitation to review so that alternative reviewers can be contacted. Unpublished material disclosed in a submitted manuscript must not be used in a reviewer’s research without the express written consent of the authors. Privileged information or ideas obtained through peer review must be kept confidential and not used for the reviewer’s advantage. This also applies to invited reviewers who decline the review invitation.
Duties of Authors
Reporting standards
Authors of original research should present an accurate account of the work performed and the results, followed by an objective discussion of the significance of the work. The manuscript should contain sufficient detail and references to permit others to replicate the work. Review articles should be accurate, objective and comprehensive, while editorial 'opinion' or perspective pieces should be identified. Fraudulent or knowingly inaccurate statements constitute unethical behaviour and are unacceptable.
Data access and retention
Authors may be asked to provide the raw data of their study together with the manuscript for editorial review. They should be prepared to make the data publicly available if practicable. In any event, authors should ensure accessibility of such data to other competent professionals for at least ten years after publication (preferably via an institutional or subject-based data repository or other data centre), provided that the confidentiality of the participants can be protected and legal rights concerning proprietary data do not preclude their release.
Originality and plagiarism
Authors should ensure that they have written and submitted only entirely original works, and if they have used the work and words of others, that this has been appropriately cited. Publications that have been influential in determining the nature of the work reported in the manuscript should also be mentioned. Plagiarism takes many forms, from "passing off" another's paper as the author's own, to copying or paraphrasing substantial parts of another's paper (without attribution), to claiming results from research conducted by others. Plagiarism in all its forms constitutes unethical publishing behaviour and is unacceptable.
Multiple, duplicate, redundant or concurrent submission/publication
Papers describing the same research should not be published in multiple journals or primary publications. Hence, authors should not submit for consideration a manuscript already published in another journal. Submission of a manuscript concurrently to more than one journal is unethical publishing behaviour and unacceptable.
Publishing some kinds of articles (such as clinical guidelines and translations) in multiple journals is sometimes justifiable, provided that certain conditions are met. The authors and editors of the journals concerned must agree to the secondary publication, which must reflect the same data and interpretation of the primary document. The direct reference must be cited in the secondary publication.
Authorship of the manuscript
Only persons who meet these authorship criteria should be listed as authors in the manuscript as they must be able to take public responsibility for the content: (i) made significant contributions to the conception, design, execution, data acquisition, or analysis/interpretation of the study; and (ii) drafted the manuscript or revised it critically for important intellectual content; and (iii) have seen and approved the final version of the paper and agreed to its submission for publication. All persons who made substantial contributions to the work reported in the manuscript (such as technical help, writing and editing assistance, and general support) but who do not meet the criteria for authorship must not be listed as an author but should be acknowledged in the "Acknowledgements" section after their written permission to be named as been obtained. The corresponding author should ensure that all appropriate coauthors (according to the above definition) and no inappropriate co-authors are included in the author list and verify that all coauthors have seen and approved the final version of the manuscript and agreed to its submission for publication.
Disclosure and conflicts of interest
Authors should—at the earliest stage possible (generally by submitting a disclosure form at the time of submission and including a statement in the manuscript)—disclose any conflicts of interest that might be construed to influence the results or their interpretation in the manuscript. Examples of potential conflicts of interest that should be disclosed include financial ones such as honoraria, educational grants or other funding, participation in speakers’ bureaus, membership, employment, consultancies, stock ownership, or other equity interest, and paid expert testimony or patent-licensing arrangements, as well as non-financial ones such as personal or professional relationships, affiliations, knowledge or beliefs in the subject matter or materials discussed in the manuscript. All sources of financial support for the work should be disclosed (including the grant number or other reference number, if any).
Acknowledgement of sources
Authors should ensure that they have properly acknowledged the work of others and cite publications that have been influential in determining the nature of the reported work. Information obtained privately (from conversation, correspondence or discussion with third parties) must not be used or reported without explicit, written permission from the source. Authors should not use information obtained while providing confidential services, such as refereeing manuscripts or grant applications, unless they have obtained the explicit written permission of the author(s) of the work involved in these services.
Hazards and human or animal subjects
If the work involves chemicals, procedures or equipment with any unusual hazards inherent in their use, the authors must identify these in the manuscript. Suppose the work consists of the use of animals or human participants. In that case, the authors should ensure that all procedures comply with relevant laws and institutional guidelines and that the appropriate institutional committee(s) has approved them; the manuscript should contain a statement to this effect. Authors should also include a message in the manuscript that informed consent was obtained for experimentation with human participants. The privacy rights of human participants must always be observed.
Peer review
Authors must participate in the peer review process and cooperate fully by responding promptly to editors’ requests for raw data, clarifications, proof of ethics approval, patient consent and copyright permissions. In the case of a first decision of "revisions necessary", authors should respond to the reviewers’ comments systematically, point by point, and promptly, revising and re-submitting their manuscript to the journal by the deadline.
Fundamental errors in published works
When authors discover significant errors or inaccuracies in their own published work, they must promptly notify the journal’s editors or publisher and cooperate with them to correct the paper as an erratum or retract it. Suppose the editors or publisher learns from a third party that a published work contains a significant error or inaccuracy. In that case, the authors must promptly correct or retract the paper or provide evidence to the journal editors of the correctness of the article.
Duties of the Publisher
Handling of unethical publishing behaviour
In cases of alleged or proven scientific misconduct, fraudulent publication or plagiarism, the publisher, in close collaboration with the editors, will take all appropriate measures to clarify the situation and to amend the article in question. This includes the prompt publication of an erratum, clarification or, in the most severe case, the retraction of the affected work. The publisher and the editors shall take reasonable steps to identify and prevent the publication of papers where research misconduct has occurred and under no circumstances encourage or knowingly allow such misconduct to occur.
Article Processing Charge
All articles published in Yegah Musicology Journal are open-access and available online immediately upon publication. This is made possible by an article-processing charge (APC) that covers the range of publishing services we provide. This includes the online tools for editors and authors, reviewers, editors and reviewers progress payments, article copyediting, production and hosting, layout editing, liaison with abstracting and indexing services, and customer services.
As a matter of ethics, Article Processing Charge is paid when the author uploads the article to the journal management system. No editorial evaluation and review process is initiated without payment. This payment does not indicate that the article uploaded by the author will undoubtedly be published. This payment is only related to the article processing process.
As per the resolution passed by Turkish Higher Education Council at the General Assembly dated March 03, 2019, an article published in Yegah Musicology Journal can be included in the applications (declaration) for associate professorship since the journal falls under the clause of "Journals that charge fees -regardless of acceptance/rejection condition- during application".
"According to the decision taken by the Turkish Higher Education Council in the General Assembly dated 07.03.2019, an article published in the YegahJournal can be used in the applications for associate professorship (declaration) since the article meets the article - journals that receive a fee regardless of the acceptance/rejection decision at the time of application."
Note: YMD reserves the right to offer discounts or no fees (APC) for particular articles or authors.
Article Publication Charge
Yegah Musicology Journal does not charge article publishing fees.
The subject of Changes Made/To be Made in the Journal:
YMD management; when it deems necessary, may change the services offered on the site and the terms of this contract wholly or partially. Changes will be effective from the date of publication on the site. It is the User's responsibility to follow the changes. The User is deemed to have accepted these changes by continuing to benefit from the services offered.
Yegah Musicology Journal has eliminated the risk of becoming a predatory journal by requiring upfront article processing charges, regardless of acceptance or rejection, in line with the recommendations of YÖK, ÜAK, and ULAKBİM. (It is included in the category of "journals that charge publication fees during the application process, regardless of acceptance or rejection" for ÜAK Associate Professorship applications. Therefore, it can be used for all academic applications, academic incentives, and associate professorship applications.) For this reason, the review process for articles will not begin without the required fee payment.
Initially, when articles are uploaded to the system along with other documents, authors are required to pay the article fee to cover processing costs, editorial services, layout, and all other expenses.
"If the article's extended abstract contains a minimum of 800 words and the total length of the text, including the references, exceeds 9,000 words or 40 pages, the author must pay an additional layout fee equal to 10% of the editorial fee. However, under no circumstances will an article be evaluated if it exceeds 50 pages or 10,000 words in total, including the abstract and references. Since such an article is at the level of a book, it is not recommended to be used as an article. Please be sure to calculate the page and word count of your article before sending it."
After the secretariat verifies the information, the authors' articles are first subjected to a similarity report through Ithenticate. Articles with less than 20% similarity are checked for compliance with the writing guide and sent to the editor for scientific evaluation. The editor checks the payment receipt for articles approved by the editor and the peer review process begins. The peer review process will not begin for articles for which the fee has not been paid. In addition, authors will be informed of all necessary developments via the media at this stage.
Accordingly;
1- In case of editorial rejection: 80% of the fee paid by the authors of articles rejected as a result of the editor's evaluation will be refunded. The remaining 20% will be deducted as secretariat, operation, and editorial fees.
2- In case of rejection by reviewers: For authors whose articles are rejected as a result of the evaluations of both the editor and the reviewers, 50% of the fee they paid will be refunded, depending on the reviewers' evaluation. The remaining fee will be deducted as secretariat, editorial review, and operation fees.
Important Note: For any questions regarding the fee, please contact the secretariat in the bottom right corner of the page.