Noktürn formunun buluşçusu olarak olarak kabul edilen John Field, özellikle Romantik dönem piyano müziğine öncülük eden eserleriyle tanınmaktadır. Bu araştırmada, J. Field’ın piyano edebiyatındaki önemi, H.37 ve H.46 numaralı noktürnler üzerinden ele alınmıştır. Bu doğrultuda noktürnler hem teknik açıdan incelenmiş hem de literatüre taze bir bilgi akışı sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmada, Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM) tarafından 1978’de yayımlanan Field Dua Nokturny adlı edisyon temel kaynak olarak kullanılmıştır. Bu edisyonun, J. Field'ı yorumlayan piyanistler arasında yaygın olarak tercih edildiği ve onun eserlerine erişimde yaygın kullanılan bir kaynak olduğu tespit edilmiştir. Yapılan taramada H.37 ve H.46 noktürnlerinin, J. Field’ın eserleri arasında sıklıkla icra edildiği, ancak alanyazında yeterince derinlemesine incelenmediği belirlenmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde, J. Field’ın biyografisi üzerinden piyano literatürüne olan katkıları ele alınmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise H.37 ve H.46 numaraları noktürnler detaylı bir biçimde incelenmiştir. Bu analiz süreciyle hem eserlerin tematik yapıları ve armonik yapıları hem de teknik zorlukları ve dönemsel özellikleri tek bir kaynak altında ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada ortaya konulan bulgularının, piyanistler ve teorisyenlerin yararlanabilecekleri bir kaynak olacağı düşünülmektedir. Ayrıca araştırmanın bu alanda yapılacak gelecekteki araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. J. Field’ın eserleri üzerine yapılacak her bir yeni inceleme ve araştırma ile günüz de Romantik dönem müziğine dair anlayışın daha da derinleştireceği öngörülmektedir.
John Field, widely regarded as the inventor of the nocturne form, is particularly renowned for his works that paved the way for Romantic period piano music. This study examines the significance of J. Field in piano literature through an analysis of his nocturnes H.37 and H.46. Within this scope, the nocturnes are explored both technically and musically, aiming to contribute fresh insights to the literature. The primary source for this study is the Field Dua Nokturny edition, published by Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM) in 1978. This edition has been identified as a commonly preferred resource among pianists interpreting J. Field’s works and as a widely used reference for accessing his compositions. The review revealed that while the nocturnes H.37 and H.46 are frequently performed among J. Field’s works, they have not been sufficiently examined in depth within the existing literature. In the first part of the study, J. Field’s contributions to piano literature are addressed through an overview of his biography. The second part provides a detailed analysis of nocturnes H.37 and H.46. This analytical process aims to consolidate under a single source the thematic and harmonic structures of the works, their technical challenges, and their stylistic characteristics in the context of their period. The findings presented in this study are expected to serve as a valuable resource for pianists and theorists. Furthermore, it is anticipated that this research will shed light on future studies in this field. Each new investigation into J. Field’s works is foreseen to deepen contemporary understanding of Romantic period music.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Theories of Music |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | February 25, 2025 |
Publication Date | March 27, 2025 |
Submission Date | January 3, 2025 |
Acceptance Date | February 16, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |