Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Analysis of E-Commerce Websites According to 10 Innovation Model and Blue Ocean Strategy

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 10, 74 - 91, 17.02.2021
https://doi.org/10.51947/yonbil.868686

Öz

The article introduced 10 types of innovation developed by the Doblin innovation and design group led by Larry Keeley. The three pillars of ten types of innovation models consist of production (profit model, network, structure, process), value proposition (product performance, product system) and user experience (service, channel, brand, customer involvement). There are two main purposes to divide innovation into types: The first is to show that innovation is the responsibility of all departments in the company. The second is to transfer innovation resources away from the areas where there is a lot of intensity in the sector. Thus, technical analysis can be made that can be applied to blue ocean strategy. In this study, research was carried out on e-commerce sites. It was determined in which area there is density and in which area there is openness in innovation through e-commerce industry.

Kaynakça

  • Ağraş, S., Atbaş, F., Şeyba, E. (2017). Mavi Okyanus Stratejisi: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler Yönetim, Ekonomi, Edebiyat, İslami ve Politik Bilimler Dergisi,2(2): 126-144
  • Akın M.S. (2020a). Ürün, Kullanıcı Ve Müşteri Odaklı Yaklaşımların Karşılaştırılması. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 6, 5-46.
  • Akın, M.S. (2020b). Açık İnovasyonun Kurgulanması Ve Türkiye’deki Kısıtlı Gelişmeler. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 15, 29-39.

10 İnovasyon Türü Modeli Açısından Eticaret Sitelerinin Analizi ve Mavi Okyanus Stratejisi

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 10, 74 - 91, 17.02.2021
https://doi.org/10.51947/yonbil.868686

Öz

Makalede Larry Keeley önderliğinde Doblin inovasyon ve tasarım grubu tarafından geliştirilen 10 inovasyon türü tanıtıldı. On tür inovasyon modelinin üç temel ayağı üretimden (kar modeli, ağ, yapı, süreç), değer teklifinden (ürün performansı, ürün sistemi) ve kullanıcı deneyiminden (servis, kanal, marka, müşteri katılımı) oluşmaktadır. İnovasyonu türlere ayırmanın iki sebebi vardır: Birincisi inovasyonun şirketteki tüm departmanlarının sorumluluğunda olduğunu göstermektir. İkincisi sektörde bazı türlerde çok fazla yoğunluk varsa, ihtiyaç olan alanlara inovasyon kaynaklarını aktarmaktır. Böylece mavi okyanus strateji izlenebileceği teknik analiz yapılmaktadır. Bu çalışmada eticaret siteleri üzerine 10 inovasyon türü araştırması gerçekleştirildi. Eticaret sektöründe hangi alanda yoğunluk ve hangi alanda inovasyonda açıklık olduğu tespit edildi.

Kaynakça

  • Ağraş, S., Atbaş, F., Şeyba, E. (2017). Mavi Okyanus Stratejisi: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler Yönetim, Ekonomi, Edebiyat, İslami ve Politik Bilimler Dergisi,2(2): 126-144
  • Akın M.S. (2020a). Ürün, Kullanıcı Ve Müşteri Odaklı Yaklaşımların Karşılaştırılması. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 6, 5-46.
  • Akın, M.S. (2020b). Açık İnovasyonun Kurgulanması Ve Türkiye’deki Kısıtlı Gelişmeler. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 15, 29-39.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şeref Akın 0000-0002-1850-9118

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2021
Kabul Tarihi 3 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Akın, M. Ş. (2021). 10 İnovasyon Türü Modeli Açısından Eticaret Sitelerinin Analizi ve Mavi Okyanus Stratejisi. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(10), 74-91. https://doi.org/10.51947/yonbil.868686
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.