Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

3d Design Practice in Fundamental Design Course Using Distance Education Method

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 62 - 73, 02.06.2020

Öz

Although distance education method has become popular with education 4.0, it is known that it started with letter education. Then the distance education model, which continues via radio and television, has become professional with the invention of the internet. First, middle, high school, undergraduate and graduate education can be offered with the distance education model offered for those who cannot carry out the formal education process. In addition, distance education model is actively used in term trainings. However, all of the training provided includes theoretical topics or can offer computer based training. Therefore, the services offered by distance education were left optional. The Covid-19 outbreak at the end of 2019 started a new era in education. Due to the urgent decision of all educational institutions due to the fact that the spread of the epidemic could not be stopped, the formal education process was stopped in March 2020 and it was decided to implement a distance education model in all schools. Although this decision does not cause difficulties in the theoretical lessons of the school, it has started discussions for applied lessons, so experts are conducting research to adapt the applied lessons to the distance education model. In this research, the most important process of the Basic Design course, which has fully applied content, is to adapt the process of teaching 3d design to the distance education model. At the end of the five-week training, students were surveyed and the success of the distance education model was measured by analyzing the data obtained.

Kaynakça

  • Alp, Ö. (2009). Uygulamalı Sanatlar Eğitiminde Tasarım, Yapı, İşlev, Estetik ve Algı Sorunu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 48-59 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13711/165994
  • Börklü H. (1995). Makina Mühendisliğinde Tasarım ve Tasarım İşlem Modelleri. Makina Tasarım ve İmalat Dergisi. 41-35
  • Bayburtlu, I. (2011). Kimlik Yaratan Bir Süreç Olarak Tasarım ve Tasarım Yönetimi Kavramları. Akdeniz Sanat, 4 (7), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akdenizsanat/issue/27654/291441
  • Dündar, S. (2019). Dijital Tasarım Eğitimi için Etnomatematik Yöntemi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 5 (10), 135-143. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aydinsanat/issue/53892/727959
  • Eryayar, E. (2017). Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi, (8), 15-19. DOI: 10.17490/Sanat.2018.16
  • Girgin, D. (2019). Öğretmenlerin Tasarım Odaklı Düşünmeye İlişkin Bilişsel Yapıları ve Kavramsal Değişimleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) , 459-482 . DOI: 10.31592/aeusbed.578729
  • Kahraman, M. E. (2018). Temel Tasarım Dersinde Bir Uygulama: Üç Boyutlu Tasarım Yapabilme Eğitimi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 56.
  • Karasar, Ş. (2004), Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri -Internet Ve Sanal Yüksek Eğitim- The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004 ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 4 Article 16
  • Pazarlıoğlu Bingöl, M. (2018). Hacmin Odağında Temel Tasarım Uygulamaları. Akdeniz Sanat, 12 (22), 39-62. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akdenizsanat/issue/37844/437185
  • Rodop, S. (2017). Tasarım İlke ve Yöntemlerinin Mücevher Tasarımı Bağlamında İncelenmesi. Sanat - Tasarım Dergisi , (8) , 21-27 . DOI: 10.17490/Sanat.2018.17
  • Tandoğan, O. (2017). Evrensel Tasarım Kavramı: Kentsel Peyzaj İle İlgili Örnekler. Artium , 5 (2) , 51-66 . Retrieved from http://artium.hku.edu.tr/tr/issue/31057/329887
  • Tekel, A, Görer Tamer, N , Memlük, N , Gürer, N , Ceylan Kızıltaş, A . (2016). Görsel Sanatlara İlişkin Kişisel İlgi ve Deneyimlerin Temel Tasarım Eğitimine Yansıması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 0 (17) , 159-169. DOI: 10.18603/std.77238
  • Yazıcıoğlu, Y, Erdoğan, S, Şanlı, H, Sağdıçoğlu Celep, A. (2009). Ülkemizde ve Dünyada Teknoloji ve Tasarım Eğitimi. Art-e Sanat Dergisi, 1 (2) , 1-23. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sduarte/issue/20721/221491

Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 62 - 73, 02.06.2020

Öz

Uzaktan eğitim yöntemi eğitim 4.0 ile popüler hale gelse de çıkışı mektupla eğitimle başladığı bilinir. Ardından radyo ve televizyon aracılığıyla devam eden uzaktan eğitim modeli internetin icadıyla profesyonel hale gelmiştir. Örgün eğitim sürecini yürütemeyecek kişiler için sunulan uzaktan eğitim modeliyle ilki orta, lise, lisans ve lisansüstü eğitimler sunulabilmektedir. Ayrıca süreli eğitimlerde de uzaktan eğitim modeli aktif olarak kullanılmaktadır. Fakat verilen eğitimlerin tamamı teorik içerikli konular içermekte veya bilgisayar tabanlı eğitimleri sunabilmektedir. Bu yüzden uzaktan eğitim ile sunulan hizmetler isteğe bağlı bırakılmaktaydı. 2019 yılı sonunda yaşanan Covid-19 salgını ise eğitimde yeni bir dönemi başlattı. Tüm eğitim kurumlarının salgının yayılımının durdurulamamasından ötürü acilen aldıkları karar gereği örgün eğitim süreci 2020 Mart ayında durdurularak tüm okullarda uzaktan eğitim modeli uygulanma kararı alındı. Bu karar okulun teorik derslerinde zorluğa neden olmasa da uygulamalı dersler için tartışmaları başlatmış, bu yüzden uzmanlar uygulamalı derslerin uzaktan eğitim modeline uyarlanabilmesi için araştırmalar yapmaktadır. Bu araştırmada da tamamen uygulamalı içeriğe sahip olan Temel Tasarım dersinin en önemli süreci olan üç boyutlu tasarımı öğretebilme sürecinin uzaktan eğitim modeline uyarlanmasıdır. Beş haftalık eğitimin sonunda öğrencilere anket uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilerek uzaktan eğitim modelinin başarısı ölçülmüştür.

Kaynakça

  • Alp, Ö. (2009). Uygulamalı Sanatlar Eğitiminde Tasarım, Yapı, İşlev, Estetik ve Algı Sorunu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 48-59 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13711/165994
  • Börklü H. (1995). Makina Mühendisliğinde Tasarım ve Tasarım İşlem Modelleri. Makina Tasarım ve İmalat Dergisi. 41-35
  • Bayburtlu, I. (2011). Kimlik Yaratan Bir Süreç Olarak Tasarım ve Tasarım Yönetimi Kavramları. Akdeniz Sanat, 4 (7), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akdenizsanat/issue/27654/291441
  • Dündar, S. (2019). Dijital Tasarım Eğitimi için Etnomatematik Yöntemi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 5 (10), 135-143. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aydinsanat/issue/53892/727959
  • Eryayar, E. (2017). Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımı. Sanat - Tasarım Dergisi, (8), 15-19. DOI: 10.17490/Sanat.2018.16
  • Girgin, D. (2019). Öğretmenlerin Tasarım Odaklı Düşünmeye İlişkin Bilişsel Yapıları ve Kavramsal Değişimleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (2) , 459-482 . DOI: 10.31592/aeusbed.578729
  • Kahraman, M. E. (2018). Temel Tasarım Dersinde Bir Uygulama: Üç Boyutlu Tasarım Yapabilme Eğitimi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 56.
  • Karasar, Ş. (2004), Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri -Internet Ve Sanal Yüksek Eğitim- The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004 ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 4 Article 16
  • Pazarlıoğlu Bingöl, M. (2018). Hacmin Odağında Temel Tasarım Uygulamaları. Akdeniz Sanat, 12 (22), 39-62. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akdenizsanat/issue/37844/437185
  • Rodop, S. (2017). Tasarım İlke ve Yöntemlerinin Mücevher Tasarımı Bağlamında İncelenmesi. Sanat - Tasarım Dergisi , (8) , 21-27 . DOI: 10.17490/Sanat.2018.17
  • Tandoğan, O. (2017). Evrensel Tasarım Kavramı: Kentsel Peyzaj İle İlgili Örnekler. Artium , 5 (2) , 51-66 . Retrieved from http://artium.hku.edu.tr/tr/issue/31057/329887
  • Tekel, A, Görer Tamer, N , Memlük, N , Gürer, N , Ceylan Kızıltaş, A . (2016). Görsel Sanatlara İlişkin Kişisel İlgi ve Deneyimlerin Temel Tasarım Eğitimine Yansıması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 0 (17) , 159-169. DOI: 10.18603/std.77238
  • Yazıcıoğlu, Y, Erdoğan, S, Şanlı, H, Sağdıçoğlu Celep, A. (2009). Ülkemizde ve Dünyada Teknoloji ve Tasarım Eğitimi. Art-e Sanat Dergisi, 1 (2) , 1-23. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sduarte/issue/20721/221491
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Kahraman

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kahraman, M. E. (2020). Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 62-73.
AMA Kahraman ME. Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Haziran 2020;4(1):62-73.
Chicago Kahraman, Mehmet Emin. “Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2020): 62-73.
EndNote Kahraman ME (01 Haziran 2020) Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 1 62–73.
IEEE M. E. Kahraman, “Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması”, Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 62–73, 2020.
ISNAD Kahraman, Mehmet Emin. “Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/1 (Haziran 2020), 62-73.
JAMA Kahraman ME. Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;4:62–73.
MLA Kahraman, Mehmet Emin. “Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 62-73.
Vancouver Kahraman ME. Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Temel Tasarım Dersinde Üç Boyutlu Tasarım Uygulaması. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;4(1):62-73.