Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Movie Posters in Terms of Visual Literacy

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 36 - 43, 02.09.2022

Öz

It is possible to list many important titles among the causes of social change. However, placing technology at the top of this list will be the situation that best defines the social structure today. For this reason, cinema, which is the oldest in the field of visual arts and includes all other components, has a special importance.
Cinema films are introduced to the audience through posters. This is where graphic design comes into play. Visual communication language is created between the audience and the film with the visual elements used in the poster designs. Symbols, visual materials and signs used in this language, which will be included in poster designs, should be expressed more effectively and clearly than other means of communication, since they are universal. Posters should be more creative than any other poster in order to reflect the entirety of the plot covered in the script.
Within the framework of the resources reached, the analysis of the posters of Medianeras, A Coffee In Berlin, Beyond the Line, Palace's Favorite, Antebellum, which are drama movies, were made. In poster designs, the reason for conveying the desired message, reaching the audience through the poster of the film and making it preferable is the design studies carried out in the context of visual literacy.

Kaynakça

  • Çakır, V. & S. Demir, (2010), İzleyicilerin Film Seçme Davranışında Film Afişlerinin Rolü, e-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3C0002, 6, (1), 18-35.
  • Günay, D. (2012), Görsel Okuryazarlık ve İmgenin Anlamlandırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi ART-E, 01, Isparta, s. 2
  • Ildırar, S. (2015), Film Okuryazarlığı: Bir Görsel İletişim Sistemi Olarak Devamlılık Sineması, Sinecine, DOI, 10.32001, 6(1), s. 57-89
  • Kahraman, A.D. (2020) Rastgele Seçilen Sinema Afişlerinin Grafik Tasarım İlkeleri Ve Sinema Açısından İncelenmesi, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, Issn:2630-631X, 6(37), s. 1972-1981
  • Küçük, B. (2013), Görsel İletişim Tasarımı Açısından Sanatsal ve Kültürel Afişlerin Çözümlenmesi: Uluslararası İstanbul Caz Festivali Afişleri, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s. 47-48
  • Onursoy, S. (2019), Görsel İletişim ve İmge, Pegem Akademi, 10.14527/9786052419601, Eskişehir, s. 2
  • Parsa, A. F. & S. S. Olgundeniz, (2019), Filmlerin Gücünden Yararlanmak: Sinema Okuryazarlığı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayıncı Sertifika No: 16195, ISBN 978-605-337- s. 16-17
  • Parsa, Alev Fatoş (2004), İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi, Ana Dili, Research Gate, 33, s. 59-66. Petterson, Rune (1993), Visual İnformation, Educational Technology, Englewood, Cliffs. s.25
  • Tüzel, S. (2010), Görsel Okuryazarlık, Çanakkale Onsekiz Mart Üni. Eğt. Fak. Türkçe Eğt. Böl., s. 691-704

Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 36 - 43, 02.09.2022

Öz

Toplumsal değişimin sebepleri arasında birçok önemli başlığı sıralamak mümkündür. Ancak bu listenin en başına teknolojiyi yerleştirmek günümüzde toplumsal yapıyı en iyi tanımlayan durum olacaktır. Bu nedenle görsel sanatlar alanının en eskisi olan ve diğer tüm bileşenlerin tümünü kapsayan yapısı ile sinema ayrı bir öneme sahiptir.
Sinema filmlerinin izleyiciye afiş yoluyla tanıtılmaktadır. Bu konuda grafik tasarım devreye girmektedir. Hazırlanan afiş tasarımlarında kullanılan görsel unsurlarla izleyiciyle film arasında görsel iletişim dili oluşturulmaktadır. Afiş tasarımlarında yer alacak olan bu dilde kullanılan simgeler, görsel materyaller ve işaretler evrensel olmalarından dolayı diğer iletişim yollarından daha etkili ve anlaşılır biçimde ifade edilmelidir. Afişler, senaryoda anlatılan konunun tamamını yansıtabilmek için herhangi bir afişten daha yaratıcı olmalıdır.
Ulaşılan kaynaklar çerçevesinde dram türündeki filmlerden Medianeras, A Coffee In Berlin, Çizgi Ötesinde, Sarayın Gözdesi, Antebellum afişlerinin analizleri yapılmıştır. Afiş tasarımlarında, verilmek istenen mesajın aktarılabilmesi, filmin afişi aracılığıyla izleyici kitlesine ulaşması ve tercih edilir konuma gelmesindeki etken görsel okuryazarlık bağlamında gerçekleştirilen tasarım çalışmalarının olmasıdır.

Kaynakça

  • Çakır, V. & S. Demir, (2010), İzleyicilerin Film Seçme Davranışında Film Afişlerinin Rolü, e-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3C0002, 6, (1), 18-35.
  • Günay, D. (2012), Görsel Okuryazarlık ve İmgenin Anlamlandırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi ART-E, 01, Isparta, s. 2
  • Ildırar, S. (2015), Film Okuryazarlığı: Bir Görsel İletişim Sistemi Olarak Devamlılık Sineması, Sinecine, DOI, 10.32001, 6(1), s. 57-89
  • Kahraman, A.D. (2020) Rastgele Seçilen Sinema Afişlerinin Grafik Tasarım İlkeleri Ve Sinema Açısından İncelenmesi, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, Issn:2630-631X, 6(37), s. 1972-1981
  • Küçük, B. (2013), Görsel İletişim Tasarımı Açısından Sanatsal ve Kültürel Afişlerin Çözümlenmesi: Uluslararası İstanbul Caz Festivali Afişleri, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s. 47-48
  • Onursoy, S. (2019), Görsel İletişim ve İmge, Pegem Akademi, 10.14527/9786052419601, Eskişehir, s. 2
  • Parsa, A. F. & S. S. Olgundeniz, (2019), Filmlerin Gücünden Yararlanmak: Sinema Okuryazarlığı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayıncı Sertifika No: 16195, ISBN 978-605-337- s. 16-17
  • Parsa, Alev Fatoş (2004), İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi, Ana Dili, Research Gate, 33, s. 59-66. Petterson, Rune (1993), Visual İnformation, Educational Technology, Englewood, Cliffs. s.25
  • Tüzel, S. (2010), Görsel Okuryazarlık, Çanakkale Onsekiz Mart Üni. Eğt. Fak. Türkçe Eğt. Böl., s. 691-704
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysun Erzincan 0000-0002-7406-4344

Yayımlanma Tarihi 2 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erzincan, A. (2022). Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 36-43.
AMA Erzincan A. Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Eylül 2022;6(1):36-43.
Chicago Erzincan, Aysun. “Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, sy. 1 (Eylül 2022): 36-43.
EndNote Erzincan A (01 Eylül 2022) Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 1 36–43.
IEEE A. Erzincan, “Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi”, Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 36–43, 2022.
ISNAD Erzincan, Aysun. “Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6/1 (Eylül 2022), 36-43.
JAMA Erzincan A. Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022;6:36–43.
MLA Erzincan, Aysun. “Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 1, 2022, ss. 36-43.
Vancouver Erzincan A. Film Afişlerinin Görsel Okuryazarlık Açısından Analiz Edilmesi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022;6(1):36-43.