Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON THE WORLD OF CHILDHOOD IN THE STORIES OF PINAR KUR IN THE AXIS OF SPACE PERCEPTION OF GASTON BACHELARD

Yıl 2019, Sayı: 22, 111 - 126, 01.12.2019

Öz

Pınar Kur, one of the leading women writers of modern Turkish literature, is a name that marked the world of literature with her features such as playwright, theater critic, translator, novel and story writer. It is seen that the artist continuing her art journey as a writer with the desire to become a theater actor reveals her identity as a storyteller with her stories published in Dost Magazine between 1971-1973. The aim of this article is to exhibit an overview on childhood world on the axis of Gaston Bachelard’s perception of space to the story universe focused on the spiritual adventure of the male and female heroes of Pınar Kur, who was determined to give importance to the world of childhood in the analysis of her story books called Bir Deli Agaç (1981), Akısı Olmayan Sular (1983) and Hayalet Hikayeleri (2004).

Kaynakça

  • Bachelard, Gaston (2018). Mekânın Poetikası. Alp Tümertekin (Çev.). İstanbul: İthaki.
  • Ciravoğlu, Öner (1981). “Pınar Kür’e Sorular”. Yazko Edebiyat, 6: 114-119.
  • Eagleton, Terry (2011). Edebiyat Kuramı Giriş. Tuncay Birkan (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ertop, Konur (2017). “Eski, gizemli, sevgi ve acı dolu bir apartmanda”, <http://www.butundunya.com/pdfs/2017/03/063-067.pdf.> (Erişim Tarihi: 16.07.2019).
  • Freud, Sigmund (1999). Sanat ve Edebiyat. Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın (Çev.). İstanbul: Payel.
  • Freud, Sigmund (2003). Cinsiyet ve Psikanaliz. Zeki Yıldırım (Çev.) Ankara: Yeryüzü.
  • Freud, Sigmund (2012a). Psikanaliz Üzerine. Kâmuran Şipal (Çev.). İstanbul: Cem.
  • Freud, Sigmund (2012b). Psikanaliz Üzerine konferanslar. İhsan Kırımlı (Çev.). Ankara: Alter.
  • Freud, Sigmund (2013). Metapsikoloji. Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın (Çev.). İstanbul: Payel.
  • Freud, Sigmund (2013). Psikanalize Giriş Nevrozlar. Kâmuran Şipal (Çev.). İstanbul: Say.
  • Kurdakul, Şükran (1982). “Özel Bölüm: Toplumsal Gelişmeler Karşısında Kadın Sanatçılarımız”. Sanat Olayı, 14: 53-74.
  • Kür, Pınar (2017a). Akışı Olmayan Sular. İstanbul: Can.
  • Kür, Pınar (2017b). Bir Deli Ağaç. İstanbul: Can.
  • Kür, Pınar (2017c). Hayalet Hikâyeleri. İstanbul: Can.
  • Sevil, Necmettin (1982). “Yaşam ve ölüm öyküleri”. Çağdaş Eleştiri, 1: 54-55.
  • Söğüt, Mine (2006). “Pınar Kür: Ben hiçbir zaman “okur ne istiyor” diye düşünerek yazmadım”. Hürriyet Gösteri Sanat Edebiyat Dergisi, 279: 5-11.
  • Söğüt, Mine (2016). Aşkın Sonu Cinayettir Pınar Kür ile Hayat ve Edebiyat. İstanbul: Can.
  • Yılmaz, Zerrin (2004). “Pınar Kür ile Söyleşi “Her öykümün arkasında bir başka öykü gizli”. E Aylık Kültür ve Edebiyat Dergisi, 63: 10-15.

GASTON BACHELARD’IN MEKÂN ALGISI EKSENİNDE PINAR KÜR’ÜN ÖYKÜLERİNDE ÇOCUKLUK DÜNYASI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, Sayı: 22, 111 - 126, 01.12.2019

Öz

Modern Türk edebiyatının önde gelen kadın yazarlarından biri olan Pınar Kür, oyun yazarı, tiyatro eleştirmeni, çevirmen, roman ve öykü yazarı gibi yönleri ile edebiyat dünyasına damga vuran bir isimdir. Tiyatro oyuncusu olma arzusu ile yola çıktığı sanat yolculuğuna bir yazar olarak devam eden sanatçının 1970’li yılların başlarında Dost Dergisi’nde yayımlanan öyküleri ile öykücü kimliğini açığa vurduğu görülür. Bu makalenin amacı Bir Deli Ağaç (1981), Akışı Olmayan Sular (1983) ve Hayalet Hikâyeleri (2004) adlı öykü kitapları üzerine yapılan incelemede çocukluk dünyasına önem verdiği tespit edilen Pınar Kür’ün kadın ve erkek kahramanların ruhsal serüveni üzerine odaklı öykü evrenine Gaston Bachelard’ın mekân algısı ekseninde çocukluk dünyası üzerinden bir bakış sergilemektir.

Kaynakça

  • Bachelard, Gaston (2018). Mekânın Poetikası. Alp Tümertekin (Çev.). İstanbul: İthaki.
  • Ciravoğlu, Öner (1981). “Pınar Kür’e Sorular”. Yazko Edebiyat, 6: 114-119.
  • Eagleton, Terry (2011). Edebiyat Kuramı Giriş. Tuncay Birkan (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ertop, Konur (2017). “Eski, gizemli, sevgi ve acı dolu bir apartmanda”, <http://www.butundunya.com/pdfs/2017/03/063-067.pdf.> (Erişim Tarihi: 16.07.2019).
  • Freud, Sigmund (1999). Sanat ve Edebiyat. Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın (Çev.). İstanbul: Payel.
  • Freud, Sigmund (2003). Cinsiyet ve Psikanaliz. Zeki Yıldırım (Çev.) Ankara: Yeryüzü.
  • Freud, Sigmund (2012a). Psikanaliz Üzerine. Kâmuran Şipal (Çev.). İstanbul: Cem.
  • Freud, Sigmund (2012b). Psikanaliz Üzerine konferanslar. İhsan Kırımlı (Çev.). Ankara: Alter.
  • Freud, Sigmund (2013). Metapsikoloji. Emre Kapkın, Ayşen Tekşen Kapkın (Çev.). İstanbul: Payel.
  • Freud, Sigmund (2013). Psikanalize Giriş Nevrozlar. Kâmuran Şipal (Çev.). İstanbul: Say.
  • Kurdakul, Şükran (1982). “Özel Bölüm: Toplumsal Gelişmeler Karşısında Kadın Sanatçılarımız”. Sanat Olayı, 14: 53-74.
  • Kür, Pınar (2017a). Akışı Olmayan Sular. İstanbul: Can.
  • Kür, Pınar (2017b). Bir Deli Ağaç. İstanbul: Can.
  • Kür, Pınar (2017c). Hayalet Hikâyeleri. İstanbul: Can.
  • Sevil, Necmettin (1982). “Yaşam ve ölüm öyküleri”. Çağdaş Eleştiri, 1: 54-55.
  • Söğüt, Mine (2006). “Pınar Kür: Ben hiçbir zaman “okur ne istiyor” diye düşünerek yazmadım”. Hürriyet Gösteri Sanat Edebiyat Dergisi, 279: 5-11.
  • Söğüt, Mine (2016). Aşkın Sonu Cinayettir Pınar Kür ile Hayat ve Edebiyat. İstanbul: Can.
  • Yılmaz, Zerrin (2004). “Pınar Kür ile Söyleşi “Her öykümün arkasında bir başka öykü gizli”. E Aylık Kültür ve Edebiyat Dergisi, 63: 10-15.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Ayan 0000-0003-2132-5587

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Ayan, E. (2019). GASTON BACHELARD’IN MEKÂN ALGISI EKSENİNDE PINAR KÜR’ÜN ÖYKÜLERİNDE ÇOCUKLUK DÜNYASI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, 11(22), 111-126.
Creative Commons Lisansı
YTEA isimli yazarın Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları başlıklı eseri bu Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
www.ytearastirmalari.com bağlantısındaki esere dayalı olarak.