Günümüzde niteliklilik Quality çok geniş bir anlam ve boyut kazandı. Eğitimde, sağlıkta, çevreyi korumada, üretim ve tüketimde, beslenmede yaşam için bir zorunluluk oldu. Ülkemizde de son yıllarda bireyler ve kurumlar düzeyinde “nitelik” yaklaşımı benimsendi: Özellikle eğitim ve sağlıkta da niteliklilik öne çıkarıldı ve özümsendi. Günlük yaşamda niteliklilik quality “özellik”, “uygunluk”, “genel özellik”, “kendine özgüırasal özellik”, “sıfat”, “eşdeğerlerinden üstünlük” kavramları yerine ve anlamında kullanılmaktadır. Toplam niteliklilik yalnızca ürün ve hizmetin değil; aynı zamanda yönetimin de nitelik ve verimliliğini amaçlayan bir anlayışı içerir. Eğitim kurumlarındaki nitelikte ise; eğitim, öğretim ve araştırmanın değişik aşamalarında yer alan bir öğretim üyesinin nasıl biri olması gerektiği öne çıkmaktadır. Eğitimin çağdaş özelliği onun nitelikli olmasına bağlıdır. Bunun için yaratıcılığı ortaya çıkarma ve artırma yöntemleri geliştirmek gerekir. Bu nedenle beyini de yaratıcılığı engelleyici ve yok edici etkenlerden kurtarmak ve özgürleştirmek gerekir. Doğada hiçbir şey durağan değildir: Bu değişimi karşılayacak nitel alt yapılar oluşturulmalıdır. Yüksek lisans ve doktora eğitiminde nitelikliliğin yükseltilmesine yönelik yöntemler geliştirilmelidir. Bu aşamada danışmanlıklar, sınav ve tez kurulları önem kazanmaktadır. Lisansüstü eğitimin amacı, öğrenciye bilim adamı olma yetisini-n kazandırılması olmalıdır. Akademik süreçte ve tüm yaşamda en değerli kazanımımız olan beynimizi kullanma yeteneği kazandırılmalıdır: Beynimiz de tıpkı kaslarımız gibidir; eğer etkin olarak kullanılmaz ise; bu durumda kaslarımız gibi “pörsüyebilir”
Bilimsellik eğitim lisansüstü sağlık yaşam nitelik özellik insan
Quality has a contemporarily wide interest. It becomes an obligation, including education, health, production, consumption, nutrition, keeps on environment and ali life processes. In our country, individuals and institutions have adopted |he “quality” approach recently with an increased expectation. Quality was considered and assimilated in education and health like wise other areas. In daily life quality means “novelty”, ”suitability”, “general property”, “characteristic”, “adjective”, “dominance of own equivalences” and is also used for some other terms. Total quality includes an understanding not only aiming production and service but also aiming productiveness and quality of governing. In the quality of the institutions of education; it is come forward as hovv an adviser and lecturer who take place in different stages of the education, teaching and investigations should be. The contemporary properties of education depend on being its quality. For this, it is necessary to develop the methods emerging and enhencing quality. For this purpose, it is necessary to avoid and to free the brain from the effects which terminale and inhibit the creativity. In nature, things are not stable. To welcome this change the substructures must be taken part. In post graduate education, the methods must be developed to increase quality levels. In this stage advisers and juries of examination are seen as important. The aim of postgraduate education must be to give the student the ability of being a successful scientist, and in academic process and along the life to gain the ability using the brain which is our most important gain. Our brain resembles our muscles; the brain “can also be wizen” likes our muscles, if it is not used effectively
Scientifıcness 1 education postgraduate health life quality peculiarity human
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 1-2 |