İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyıl, bilgi ve teknoloji çağı olarak ifade edilmektedir. Dünyada bireylerin, kurumların, toplumların, sektörlerin, devletlerin ve ilişkilerin sürekli değiştiği ve geliştiği bir süreç yaşanmaktadır. Yaşanan tüm gelişmelere özel sektörün çok daha kolay ve hızlı uyum sağladığı, bilinen bir gerçektir. Devlet özellikle 19301980 dönemindeki refah devleti uygulamaları ile hantal ve merkeziyetçi bir hale gelmiştir. Etkili, verimli, kaliteli, hızlı ve rasyonel mal ve hizmet sunamayan devlet ve onun uygulama enstrümanı kamu yönetimleri, sıkça ve acımasızca eleştirilmiştir. Kamu kurumları özellikle hizmet sunum yöntemleri, bürokratik sorunlar, neden oldukları israf ve kayıplar, pahalı, yavaş ve hantal yapılarıyla vatandaşların şikâyet ettikleri yapılar haline gelmiştir. Bilgi toplumu çağı insanların hayatlarını hızla değiştirirken aynı şekilde kurumların, tüzel kişiliklerin ve devletlerinde işleyiş mekanizmalarını dönüştürmektedir. Bilgi ve teknolojideki gelişmelere paralel olarak devlet yönetiminde toplum ve devlet arasındaki etkileşim, sağlıklı enformatik ilişki, e-devlet uygulamaları ile hızlı, pratik, işlevsel ve ekonomik hale gelebilmektedir. Bu devleti hem ekonomik ve zamansal bir yükten kurtaracak, toplumu da devletten daha memnun hale getirecektir. E-devlet yapılanması, kırtasiyeciliği ortadan kaldırarak bürokratik engellerin aşılması, bireysel ve kurumsal işlemlerin hızlı yürütülmesi, şikâyet ve yakınma gibi sorunlarda geribildirimin kısa sürede gerçekleştirilmesi, hizmette verimlilik sonucunda yurttaş olarak bireylerin memnuniyetinin sağlanması hususlarında oldukça yararlı olmuştur.
The 21st century is touted as the era of information and technology. The world is going through a process in which institutions, societies, sectors, states and relations continually change and evolve. It is true that the private sector is quick to adapt to these developments more easily. With its welfare state applications between 1930 and 1980, the State has grown more cumbersome and centralist. The State and public administrations which are the State's tools for implementation are often criticized harshly for failing to provide effective, efficient, quality, swift and rational goods and services. Citizens tend to criticize public institutions particularly as regards their manners for providing services, the emergent bureaucratic problems, the wastefulness and losses they cause, and their expensive, languid and ungainly structures. The age of information and technology not only rapidly changes the lives of individuals, but also transforms the functioning mechanisms of institutions, legal entities and states. The interaction between the society and the State may prove swifter, practical, functional and economical thanks to sound information-centered relationship and e-government applications in parallel to the advancements in information and technology. This will save the State from economic and temporal burdens and boost the society's satisfaction from the State. E-government applications have been quite useful in ensuring citizen satisfaction by eliminating red tape, facilitating the removal bureaucratic obstacles, speeding up individual and institutional transactions, providing for swift feedback opportunities in case of complaint or problems and bringing about service efficiency
Government information age e-government bureaucracy public administration
Diğer ID | JA32PN68ZE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 3 |