In recent years,
the release and management of cultivars have changed considerably in the world.
Increasing competition in the fruit industry makes harder of the potential and
protect of new cultivar. Thus, this paper seeks to describe the advancement of
apple breeding, the factors influenced the motivations of the industry, plant
breeders’ rights, trademarks, and understand how they have shaped the apple
industry today. In an industry that is constantly expanding, there are many
factors that need to be taken into consideration in order to succeed of new
cultivars. It is vital to understand the needs of the sector and what consumers
want and to establish a balance between them. The new cultivars must have
social, economic and ecological advantages to achieve entry into the market. At
now global management and branding are inevitable in the management of new
cultivars. Therefore, breeding programs must be quickly adapted to the
efficient and effective commercialization programs taking into account global
issues. This study may be useful in balancing potential risks by increasing
efficiency and awareness in apple breeding programs.
Plant breeders’ rights Commercialization Fruit quality Crosssing
Son yıllarda dünyada çeşit tanıtımı ve yönetimi oldukça değişmiştir. Meyve
endüstrisinde giderek artan rekabet yeni çeşitlerin potansiyel değerini
almasını ve korumasını zorlaştırmaktadır. Bu nedenle çalışmada, elma
ıslahındaki ilerlemeler, sektörün motivasyonunu etkileyen faktörler, ıslahçı
hakları, ticari markalar gibi konulara ışık tutmak ve bunların elma
endüstrisini nasıl şekillendirdiğini açıklamak amaçlanmıştır. Sürekli büyüyen
bir sektörde yeni çeşitlerin başarı sağlayabilmesi için dikkate alınması
gereken birçok faktör vardır. Sektörün ihtiyaçlarını ve tüketicilerin
istediklerini anlamak ve bu ikisi arasındaki dengeyi kurmak hayati önem
taşımaktadır. Yeni çeşitlerin pazara girmeyi başarabilmeleri için mutlaka
sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan üstünlüklerinin olması gerekmektedir.
Gelinen noktada yeni çeşitlerin yönetiminde küresel yönetim ve markalaşma
kaçınılmazdır. Dolayısıyla ıslah programları küresel sorunları göz önünde
tutarak etkin ve verimli ticarileştirme planlarına hızla uyum sağlamak
durumundadır. Bu çalışmanın elma ıslah programlarında etkinliği ve bilinci
arttırarak, potansiyel risklerin dengelenmesinde faydalı olabileceği
düşünülmektedir.
Bitki ıslahçı hakları Ticarileştirme Meyve kalitesi Melezleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tarım Bilimleri Dergisi CC BY 4.0 lisanslıdır.