Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NAMIK KEMAL’İN VATAN YAHUT SİLİSTRE KİTABINDA YER ALAN DEĞERLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Sayı: 1, 0 - 0, 25.06.2018

Öz

Bu araştırmada amaç Namık Kemal’in Vatan yahut Silistre adlı

kitabının değer aktarımı açısından önemini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel

analiz tekniklerinden ‘’Betimsel Analiz’’ kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara

göre kitapta en sık rastlanan değer Allah inancı değeri(f=82) olmuştur. Bu

değeri sırasıyla millet-aile birliği değeri (f=51), yiğitlik-kahramanlık değeri

(f=34), ahiret inancı değeri (f=33),vatan yolunda ölme değeri (f=31), vatan

sevgisi değeri (f=23), sevgi değeri (f=17), vatan-millet menfaati değeri (f=13),

liderlik değeri (f=12), vatan toprağını kutsal sayma değeri (f=12), sadakat

değeri (f=7),fedakârlık değeri (f=7),vefakârlık değeri (f=6), saygı değeri

(f=5), adalet değeri (f=4), dayanışma-muhtaçlara yardım etme değeri (f=3),

kanunlara-yasalara uyma değeri (f=2),vatanın birliği-bölünmezliği değeri

(f=2), gelenek-töre değeri (f=2),çalışkanlık değeri (f=2), dürüstlük değeri

(f=1), alçak gönüllülük değeri (f=1), ileri görüşlülük (f=1), barış değeri (f=1),

sorumluluk alma değeri (f=1),diline sahip çıkma değeri (f=1) takip etmiştir.

Bu değerlerin doğru anlaşılıp yorumlanmasıyla yeni nesillere aktarımı

sağlanmış olacak ve aynı zamanda bu nesiller kendilerini içinde yaşadıkları

toplumla bütünleştirebileceklerdir. Bu anlamda öğrencilere, çocuklara,

gençlere değer eğitiminin verilmesi sürecinde doğru metinlerden yararlanmak

gerekmektedir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1995). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil bilim. Ankara: TDK Yay. Akkaya, N. (2014). Keloğlan Masallarında Yer Alan Değerlerin İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl 2, Sayı 2/1, 312-324. Batur Z., Yücel Z. (2012). Ahmet Efe’nin Çocuk Hikayelerinde Değer Eğitim ve Hikayelerin Türkçe Eğitimine Katkısı, Turkish Studes,Clt:7, No:4, 1031-1049. Dönmez, C., Yazıcı, K. (2008). T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Emine K. (2012). Öğretmen Adaylarının Dil Eğitiminde Çocuk Edebiyatı Metinlerinin Kullanımına Yönelik Görüşleri”, (Erişim Tarihi: 31 Ekim 2013) Ergin, M. (1976). Türk Dili Lise I. Ankara: MEB Yay. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayınları. Karatay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın Önemi ve İşlevi Türk. Eğitim Bilimleri Dergisi, S. 3, s.463-475. Kardaş, M.N. (2015a). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, C.1, S. Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı. Kardaş, M. N. (2015b). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından Önem III: Bilge Kağan Abidesi. Türk & İslam Dünyası Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, 55-70. Kardaş, M.N. ve Cemal, S. (2017). Değerler Eğitimi ve Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Kaynakça Denemesi. KSBD, y. 9, s.383-412 Kardaş, M. N. ve İl İ. (2015c). Orhun Abdelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önem: I Tonyukuk Abidesi InternatonalJournal of Languages’ EducatonandTeachng, Clt 3/1, 273-287. MEB (2006). 2005 İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar)Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Mengüşoğlu, T. (1983). Felsefeye Giriş. Ankara: Remzi Kitabevi. Özbay M. Ve Karakuş Tayşi, E. (2011). Dede Korkut Hikâyelerinin Türkçe Öğretimi Ve Değer Aktarımı Açısından Önemi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergs,1(1),21-31. Sallabaş, M.E. (2012). Ömer Seyfettin Hikâyelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.59-68. Susar Kırmızı, F. (2014). 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metinlerinde Yer Alan Değerler. Değerler Eğitim Dergisi, Clt 12, No. 27, 217- 259. Şen, Ü. (2008). Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İlettiği Değerler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergsi, 1(5), 763-780. TDK (2003). Büyük Türkçe Sözlük. Gramer Terimleri Sözlüğü. Tunagür M., Kardaş, M.N.,(2017a). 2000 Yılı Sonrasında Yayımlanan Mustafa Kutlu’nun Hikâyelerinde Değer Aktarımı, Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, vol.12, no.14, pp.431-464. Tunagür M., Kardaş, M.N.,(2017b). 2000 Yılı ve Öncesinde Öncesinde Yayımlanan Mustafa Kutlu’nun Hikâyelerinde Değer Aktarımı, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14/40 , 159-1780. Tural,S. (1992). Kültürel Kimlik Üzerine Düşünceler. Ankara: Ecdâd Yayınları. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Yılmaz, K. (2008). Eğitim Yönetiminde Değerler. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Naif Kardaş

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kardaş, N. (2018). NAMIK KEMAL’İN VATAN YAHUT SİLİSTRE KİTABINDA YER ALAN DEĞERLERİN İNCELENMESİ. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi(1).