Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 4, 71 - 88, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Akay, A. (2017). Sanat Bizi Seviyor. Ankara: Doğu Batı Yayınları. Akdaş, S. (2011). Cumhuriyet Dönemi Türk Resim Sanatında Çallı Kuşağının Yeri Ve Önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Alıcı, S. (2017). 19. Yüzyılda Sanatın Başkenti Paris ve İzlenimcilik Akımı. İdil Dergisi, 6 (38), 2983-2984. Basler, A., & Kunstler, C. (1938). Fransa'da Müstakil Resim I. Monet'ten Bornard'a Kadar. (A. M. Dıranas, & C. S. Tarancı, Çev.) İstanbul: Güzel Sanatlar Akademisi. Birsel, S. (1967). Fransız Resminde İzlenimcilik. Ankara: Dost Yayınları. Bocquillon, M. F. (2005). Empresyonizm. (G. Tuncer, Çev.) Ankara: Dost Yayınları. David, G., Bernad, s., & Katheryn, M. (1997). Art Past Art Present. New York: harry N. Abrams. Heinrich, C. (2006). Monet. (A. E. Uluhan, Çev.) İstanbul-Köln: Remzi Kitabevi-Taschen. Krause, A. C. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. (D. Zaptçıoğlu, Çev.) Almanya: Literatür Yayıncılık. Tunalı, İ. (1996). Felsefenin Işığında Modern Resim. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Zeybek, H. (2017). Modern Sanatta İfade Ve Yapıt. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lefkoşa.
  • Resimler İçin Kaynakça Resim 1. http://www.artemagazine.it/old/arte-classica-e-moderna/95498/claude-monet-un-impressionista-a-torino/ Erişim: 29.05.2018 Resim 2. http://www.ressamlar.gen.tr/claude-monet/ Erişim:29.05.2018 Resim 3. http://www.larousse.fr/encyclopedie/images/Claude_Monet_Jardin_%C3%A0_Sainte-Adresse/1311054 Erişim: 30.05.2018 Resim 4. http://maxence2943.canalblog.com/archives/2008/05/28/9342020.html Erişim: 02.06.2018 Resim 5. https://www.sanatabasla.com/2017/06/izlenim-gundogumu-impression-sunrise-monet/ Erişim: 30.05.2018 Resim 6. https://tr.pinterest.com/pin/455637687273076246/?lp=true Erişim: 01.06.2018

CLAUDE MONET’NİN DOĞAYA BAKIŞ AÇISININ İNCELENMESİ

Yıl 2019, Sayı: 4, 71 - 88, 31.12.2019

Öz

Resim sanatında doğa hep işlenmiş konuların arasında yer almıştır. Resim sanatında hava perspektifini en iyi biçimde aktaran, doğada yaptıkları çalışmalar ile tanıdığımız Empresyonist sanatçılardır. Empresyonizm kuşkusuz sanat tarihinde önemli bir yere sahiptir. Akımın etkileri kendinden sonraki sanatçılara ilham olmuş ve olmaya devam etmektedir. Empresyonist sanatçılardan Claude Monet’nin bu sanat akımına öncülük ettiği ve doğayı ışığı etkin bir biçimde kullandığı bilinmektedir. Empresyonist sanatçıların öncülerinden birisi olan Monet, eserlerinde doğayı etkili bir şekilde kullanmıştır. Monet’nin eserlerinde ışığın etkisi ile ani izlenimlerin sonucu olarak renklerin değişimini görmek mümkün olacaktır. Bu izlenimlerin sanatçının eserlerine nasıl yansıdığını inceleyerek doğa ile olan bağını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Monet’nin gün doğarken izlenimler adlı eseri, izlenimleri ile bu akıma ismini vermiştir. Bu sanatçı topluluğunun aslında gelişi güzel bir araya geldiğini söylenebilir. Ancak, bu sanatçılardan ayrı olarak Monet’nin, empresyonizm ve doğa hakkındaki izlenimleri açısından son derece önem arz ettiğini tekrardan görebiliriz.

Kaynakça

  • Akay, A. (2017). Sanat Bizi Seviyor. Ankara: Doğu Batı Yayınları. Akdaş, S. (2011). Cumhuriyet Dönemi Türk Resim Sanatında Çallı Kuşağının Yeri Ve Önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Alıcı, S. (2017). 19. Yüzyılda Sanatın Başkenti Paris ve İzlenimcilik Akımı. İdil Dergisi, 6 (38), 2983-2984. Basler, A., & Kunstler, C. (1938). Fransa'da Müstakil Resim I. Monet'ten Bornard'a Kadar. (A. M. Dıranas, & C. S. Tarancı, Çev.) İstanbul: Güzel Sanatlar Akademisi. Birsel, S. (1967). Fransız Resminde İzlenimcilik. Ankara: Dost Yayınları. Bocquillon, M. F. (2005). Empresyonizm. (G. Tuncer, Çev.) Ankara: Dost Yayınları. David, G., Bernad, s., & Katheryn, M. (1997). Art Past Art Present. New York: harry N. Abrams. Heinrich, C. (2006). Monet. (A. E. Uluhan, Çev.) İstanbul-Köln: Remzi Kitabevi-Taschen. Krause, A. C. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. (D. Zaptçıoğlu, Çev.) Almanya: Literatür Yayıncılık. Tunalı, İ. (1996). Felsefenin Işığında Modern Resim. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Zeybek, H. (2017). Modern Sanatta İfade Ve Yapıt. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Lefkoşa.
  • Resimler İçin Kaynakça Resim 1. http://www.artemagazine.it/old/arte-classica-e-moderna/95498/claude-monet-un-impressionista-a-torino/ Erişim: 29.05.2018 Resim 2. http://www.ressamlar.gen.tr/claude-monet/ Erişim:29.05.2018 Resim 3. http://www.larousse.fr/encyclopedie/images/Claude_Monet_Jardin_%C3%A0_Sainte-Adresse/1311054 Erişim: 30.05.2018 Resim 4. http://maxence2943.canalblog.com/archives/2008/05/28/9342020.html Erişim: 02.06.2018 Resim 5. https://www.sanatabasla.com/2017/06/izlenim-gundogumu-impression-sunrise-monet/ Erişim: 30.05.2018 Resim 6. https://tr.pinterest.com/pin/455637687273076246/?lp=true Erişim: 01.06.2018
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Ayaz

Yusuf Han

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ayaz, M., & Han, Y. (2019). CLAUDE MONET’NİN DOĞAYA BAKIŞ AÇISININ İNCELENMESİ. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi(4), 71-88.