Ülkemizde özellikle Akdeniz ve Ege bölgesinde yapılan çeşitli salatalar, sebze ve et yemekleri, kızartmalar, bazı hamur işleri, pasta ve börekler zeytinyağı kullanımıyla lezzetlendirilmektedir. Bununla birlikte Akdeniz ve Ege bölgeleri dışındaki kesimlerde zeytinyağı tüketimi yok denecek kadar azdır. Sağlıklı ve lezzetli bir yağ olması yönünden düşünüldüğünde zeytinyağı tüketiminin az olduğu ya da hemen hemen hiç olmadığı kesimlerde tanıtılması ve tüketiminin artırılması son derece önemlidir. Yapılan çalışmada dört farklı özellikteki zeytinyağı ile hazırlanan kek ve böreklerin gençler tarafından algılamaları araştırılmıştır. Gençlerden farklı zeytinyağı kullanılarak hazırlanan hamur işlerini ‘Ağır’, ‘Farklı Tad Algılamadım’ ve ‘Lezzetli’ olarak üç grupta değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda benzer ve farklı algılamalar olduğu tespit edilmiştir
In our country, especially in the Mediterranean and Aegean regions different variety of salads, vegetables and meat dishes, roasts, some pastries, cakes and pies are made delicious with the use of olive oil. However, within the areas outside the Aegean and Mediterranean regions the olive oil consumption is almost negligible. Considering its healthiness and taste increasing the olive oil consumption in low or almost no promotion areas is extremely important. In this research, the perceptions of young people for cakes and pastries prepared with four different qualities of olive oil were investigated. Young people were asked to evaluate food under 'heavy', 'Different Taste Unnoticed' and 'Delicious' categories. Research results have been found to be similar and different perceptions
Diğer ID | JA75JF85YN |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1 |