Year 2018, Volume 22, Issue 4, Pages 1051 - 1072 2018-12-10

PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ

Çelebi Uluyol [1] , Sami Şahin [2]

84 267

Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarından bir tanesi farklı paydaşlardan gelen tüm eleştirilere rağmen pedagojik sertifika eğitim programıdır. Ülkemizde bu sertifika programı farklı üniversitelerde açılan eğitim hizmetleri ile birlikte tüm hızıyla devam etmektedir. Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitim programına katılan öğrencilerin öğretmenlik kimliği ve mesleki kaygılarını incelemektir. Araştırmada formasyon öğrencilerinin ilgili bulguları ile önceki yıllarda yapılmış eğitim fakültesi öğrencilerinin verileri karşılaştırılmakta ve bu veriler ışığında derinlemesine bir tartışma sağlanmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre genel anlamda formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik kimliği ve mesleki kaygı düzeyleri eğitim fakültesi öğrencilerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır.
Pedagojik formasyon, öğretmen kimliği, mesleki kaygı, öğretmen eğitimi
  • Kyriacou, C. & Sutcliffe J. (1979). Teacher stress and satisfaction, Educational Research 21, pp. 89–96.
  • Miller, J. (2009). Teacher identity. In Burns, A. and Richards, J.C. (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp.172-181). New York: Cambridge University Press.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Çelebi Uluyol (Primary Author)
Institution: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Author: Sami Şahin
Institution: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Dates

Publication Date: December 10, 2018

Bibtex @research article { tsadergisi473660, journal = {Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1301-370X}, address = {Akademisyenler Birliği Derneği}, year = {2018}, volume = {22}, pages = {1051 - 1072}, doi = {}, title = {PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Uluyol, Çelebi and Şahin, Sami} }
APA Uluyol, Ç , Şahin, S . (2018). PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22 (4), 1051-1072. Retrieved from http://dergipark.org.tr/tsadergisi/issue/40949/473660
MLA Uluyol, Ç , Şahin, S . "PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 (2018): 1051-1072 <http://dergipark.org.tr/tsadergisi/issue/40949/473660>
Chicago Uluyol, Ç , Şahin, S . "PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 (2018): 1051-1072
RIS TY - JOUR T1 - PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ AU - Çelebi Uluyol , Sami Şahin Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1051 EP - 1072 VL - 22 IS - 4 SN - 1301-370X- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 The Journal of Turkish Social Research PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ %A Çelebi Uluyol , Sami Şahin %T PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ %D 2018 %J Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1301-370X- %V 22 %N 4 %R %U
ISNAD Uluyol, Çelebi , Şahin, Sami . "PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 / 4 (December 2018): 1051-1072.
AMA Uluyol Ç , Şahin S . PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018; 22(4): 1051-1072.
Vancouver Uluyol Ç , Şahin S . PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018; 22(4): 1072-1051.