Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeylerini
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygun
örnekleme yöntemi ile Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören AKÜ 4. sınıf
öğrencilerinden, 272 kız ve 64 erkek olmak üzere toplam 336 öğretmen
adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada ölçek olarak Güney (2008) tarafından
geliştirilen Yansıtıcı Düşünme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analiz
sürecinde t-testi ve tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Ayrıca
analiz sürecinde anlamlılık düzeyi .05 alınmıştır. Araştırma bulguları öğretmen
adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyleri, cinsiyet açısından yansıtıcı düşünme
ölçeğinin genelinde anlamlı farklılık gösterirken bilimsel dergi takip etme
durumu, anne ve baba eğitim durumu açısından anlamlı farklılık göstermemiştir.
Ayrıca öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyleri yüksek olarak
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |