Year 2017, Volume , Issue , Pages 491 - 502 2017-10-25

KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ

İge PIRNAR [1] , Sinem KURTURAL [2]

223 737

Bu çalışma İzmir kentinin hem kent markalaşması sürecinde küresel öneme sahip bir kent olması, hem de turizm ve kent markalaşması eğilimleri içinde önde gelen kent kültürü ve kültür turizmi uygulamalarında önemli bir yer edinebilmesi adına kentte olası bir mega müze projesinin uygulanmaya koyulmasının yararlarını irdelemektedir. Başlıca, literatür tarama ve kalitatif araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat olarak iki kısımdan oluşmaktadır. Çalışmanın literatür taramasında müzelerin kent markalaşması sürecinde etki ve yararları ile  dünyada örnek müzeler, içinde bulundukları kentlere ekonomik ve marka değerleri olarak faydaları incelenmiştir. İkinci kısımda ise nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakata soruları kullanılarak uzman kişilerden İzmir kent markalaşmasında müzelerin rolü ve olası mega müze projesinin kente etki ve faydaları belirlenmeye çalışılmıştır.

: Kent markalaması, İzmir, Mega müzeler, Kültür turizmi, Kent müzeleri
  • Ajana, B. (2015). "Branding, legitimation and the power of museums: The case of the Louvre Abu Dhabi." Museum and Society 13, no. 3:316-335.
  • Benediktsson, G. (2004). Museums and tourism. Stakeholders, resource and sustainabledevelopment, Göteborg University, Göteborg.
  • Bozkuş. Ş. B., (2014). Kültür ve sanat iletişimi çerçevesinde Türkiye'de sanal müzelerin gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science,26:329-344.
  • Capstick, B. (1985). Museums and tourism. International Journal of Museum Management and Curatorship, 4(4), 365-372.
  • Carey, S., Davidson, L., & Sahli, M. (2013). Capital city museums and tourism flows: An empirical study of the museum of New Zealand Te Papa Tongarewa. International Journal of Tourism Research, 15(6), 554-569. E TİK, (2017). Turizm sektörü ağır yaralı, erişim http://www.etik.org.tr/haberler_isler-turizm-sektoru-agir-yarali_3739.html
  • Falk, J. H., & Dierking, L. D. (2016). The museum experience revisited. Routledge.
  • Gayret T., (2016). Çağdaş sanat müzeciliği’nde bir şehri kalkındıran mimari örneği: Guggenheım Bılbao müzesi, SDÜ ART-E, Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Mayıs/Haziran’16 9 (17): 354-375.
  • Graebner, S. (2014). "The Louvre Abu Dhabi: French Universalism, Exported." L'Esprit Créateur 54, no. 2: 186-199.
  • Herreman, Y. (1998). Museums and tourism: culture and consumption. Museum International, 50(3), 4-12.
  • ICOM International Council of Museums (2017). Erişim 15.03.2017, http://archives.icom.museum/definition.html.
  • İBB, (2012). 1. İstanbul Kent Müzesi Çalıştay Raporu, İstanbul Kent Müzesi Çalıştayı. Sapanca, 17- 18 Kasım 2012, İstanbul
  • İzmir Kültür ve Turizm Müdürlüğü, (2017). 2016 Yılı Müze İstatistikleri, erişim 15.03.2017, http://www.izmirkulturturizm.gov.tr/TR,154126/2016-yili-muze-istatistikleri.html
  • Kervankiran, I., Temurcin, K., & Yakar, M. (2016). The Development of Museology in Turkey, a Spatial Analysis of Museums and their Contribution to Tourism in Turkey. Almatourism-Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 7(13), 1-22.
  • Lewis, M. (2015). Invention at the Louvre. Millennium Film Journal, (62), 8.
  • Mathur, S. (2005). Museums and globalization. Anthropological Quarterly, 78(3), 697-708.
  • Mercin, L., (2006). Müzeler Ve Toplum, Erişim 2 Şubat, 2017 http://Www.Ayk.Gov.Tr/WpContent/Uploads /2015/01/Yrd.-Do%C3%A7.-Dr
  • Neuendorf H. (March 31, 2016) Survey Reveals Most Popular Museums in the World, Which museums came out on top? Erişim 18.Mart.2017, https://news.artnet.com/art-world/exhibition-and-museum-attendance-survey-463415
  • Plaza, B., (2007). “The Bilbao Effect (Guggenheim Museum Bilbao)”, Museum News, S.86, C.5. http://mpra.ub.uni-muenchen.de/12681/ MPRA Paper No. 12681, posted 13. January 2009.
  • Riza, M., Doratli, N., & Fasli, M. (2012). City branding and identity. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 35, 293-300.
  • Silier, O. (2010). Dünyada ve Türkiye’de kent müzeleri. Ege Mimarlık, Temmuz 2010. Erişim 3. Nisan 2017, http://www.egemimarlik.org/74/5.pdf
  • The Art Newspaper Specıal Report, Number 278, April 2016, Erişim 10.mart.2017 http://www.museus.gov.br/wp-content/uploads/2016/04/Visitor-Figures-2015-LO.pdf
  • Van Aalst, I., & Boogaarts, I. (2002). From museum to mass entertainment the evolution of the role of museums in cities. European Urban and Regional Studies, 9(3), 195-209.
  • Van Loon, R., & Rouwendal, J. (2017). Travel purpose and expenditure patterns in city tourism: evidence from the Amsterdam Metropolitan Area. Journal of Cultural Economics, 1-19.
  • Yanardağ, M., Ö. 2014. İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, 81-104.
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: İge PIRNAR
Institution: YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Author: Sinem KURTURAL

Dates

Publication Date: October 25, 2017

Bibtex @conference paper { ulikidince322405, journal = {Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi}, issn = {1307-9832}, eissn = {1307-9859}, address = {Kenan ÇELİK}, year = {2017}, volume = {}, pages = {491 - 502}, doi = {10.18092/ulikidince.322405}, title = {KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ}, key = {cite}, author = {PIRNAR, İge and KURTURAL, Sinem} }
APA PIRNAR, İ , KURTURAL, S . (2017). KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (), 491-502. DOI: 10.18092/ulikidince.322405
MLA PIRNAR, İ , KURTURAL, S . "KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ". Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi (2017): 491-502 <http://dergipark.org.tr/ulikidince/issue/29068/322405>
Chicago PIRNAR, İ , KURTURAL, S . "KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ". Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi (2017): 491-502
RIS TY - JOUR T1 - KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ AU - İge PIRNAR , Sinem KURTURAL Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.18092/ulikidince.322405 DO - 10.18092/ulikidince.322405 T2 - Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 491 EP - 502 VL - IS - SN - 1307-9832-1307-9859 M3 - doi: 10.18092/ulikidince.322405 UR - https://doi.org/10.18092/ulikidince.322405 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 International Journal of Economics and Administrative Studies KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ %A İge PIRNAR , Sinem KURTURAL %T KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ %D 2017 %J Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi %P 1307-9832-1307-9859 %V %N %R doi: 10.18092/ulikidince.322405 %U 10.18092/ulikidince.322405
ISNAD PIRNAR, İge , KURTURAL, Sinem . "KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ". Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi / (October 2017): 491-502. https://doi.org/10.18092/ulikidince.322405
AMA PIRNAR İ , KURTURAL S . KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ. IJEAS. 2017; 491-502.
Vancouver PIRNAR İ , KURTURAL S . KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ VE İZMİR MEGA MÜZE PROJESİ. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi. 2017; 502-491.