Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Bilimleri PISA Testleri Sonuçlarının Fizik Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1517 - 1539, 29.11.2018

Öz

                    Bu araştırmada fizik öğretmenliği
anabilim dalında eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının PISA’dan haberdar
olup olmadıkları ve Türkiye’deki öğrencilerin PISA fen bilimleri testi
sonuçlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma
toplamda 49 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama
aracı olarak 8 soruluk yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri
ile analiz edilmiştir.  Katılımcı
gruptaki 49 öğrenciden sadece sekiz öğrencinin program hakkında doğru bilgi
sahibi olduğu görülürken bir öğrencinin ise yanlış bilgi sahibi olduğu
saptanmıştır. Araştırmaya katılan grubun Türkiye fen PISA testleri sonuçlarına
yönelik görüşleri incelendiğinde, fizik öğretmen adaylarının olumsuz PISA test
sonuçlarını eğitim sistemi, okul, ders programı, öğretmen ve mevcut sınav
sistemindeki sorunlara bağlı bir şekilde açıkladıkları görülmüştür. Bununla
beraber katılımcı gruptaki fizik öğretmen adayları fen okuryazarlığının
artırılmasına yönelik olarak, fen alanları öğretmenlerinin yöntem-tekniklerini
değiştirerek öğrenci merkezli yaklaşımları benimsemesi ve eğitim sisteminin
değiştirilmesi gerektiği gibi çeşitli önerilerde bulunmuşlardır.




Kaynakça

  • Baran, M. (2011). Teknoloji ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımı destekli düşünme yolculuğu tekniğinin lise 11. sınıf öğrencilerinin fizik başarısı ve akademik benlik tasarımına etkisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Dicle Üniversitesi.
  • Baran, M., Maskan, A.K., & Yaşar, Ş. (2018). Learning physics through project-based learning game techniques. International Journal of Instruction,11(2), 221-234.
  • Berberoğlu, G. (2007). Türk bakış açısından PISA araştırma sonuçları. Konrad. Adenauer Stiftung.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S.S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat/İnönü Üniversitesi.
  • Egeli. H., & Hayrullahoğlu, B. (2014). Türkiye ve OECD ülkelerinde eğitim harcamalarının analizi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 51(593)
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Mete, P., & Yıldırım, A. (2016) Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının kimya derslerindeki uygulamaları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Journal of Bayburt Education Faculty, 11(1)
  • Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis, 2nd Ed., p. 10-12. Newbury Park, CA: Sage.
  • Özay Köse, E., & Çam Tosun, F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 91-106.
  • PISA 2012 Raporları, http://egitimplatformu.aydin.edu.tr/gundem/haber_detay.asp?haberID=25 Erişim tarihi 28.02.2015
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(3), 107-129
  • Simola, H. (2005). The Finnish miracle of PISA: Historical and sociological remarks on teaching and teacher education. Comparative Education, 41(4), 455-470.

Evaluation of Physics Teacher Candidates' Opinions towards Turkish Students’ PISA Science Tests Results

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1517 - 1539, 29.11.2018

Öz

In this study it was aimed to evaluate whether
preservice teachers are aware of the PISA and their views about exam of the
PISA science results of the students in Turkey. The research was conducted with
a total of 49 physics teacher candidates. A fully structured interview form
with 8 questions was used as data collection tool in the research. The data
obtained from the research were analyzed with content analysis and descriptive
analysis methods. Of the 49 students in the participating group, only eight students
were found to have the correct information about the program, while a student
was found to have the wrong information. When the opinions of the participating
group were analyzed for Turkey PISA test results, it has been seen that the
physics teacher candidates explain the negative PISA test results depending on
the problems in the education system, school, course curriculum, teacher and
current examination system. However, the physics teacher candidates  made various suggestions to increase science
literacy, such as adopting student-centered approaches by changing science
teachers'  method-techniques and changing
the education system.

Kaynakça

  • Baran, M. (2011). Teknoloji ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımı destekli düşünme yolculuğu tekniğinin lise 11. sınıf öğrencilerinin fizik başarısı ve akademik benlik tasarımına etkisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Dicle Üniversitesi.
  • Baran, M., Maskan, A.K., & Yaşar, Ş. (2018). Learning physics through project-based learning game techniques. International Journal of Instruction,11(2), 221-234.
  • Berberoğlu, G. (2007). Türk bakış açısından PISA araştırma sonuçları. Konrad. Adenauer Stiftung.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S.S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat/İnönü Üniversitesi.
  • Egeli. H., & Hayrullahoğlu, B. (2014). Türkiye ve OECD ülkelerinde eğitim harcamalarının analizi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 51(593)
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Mete, P., & Yıldırım, A. (2016) Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının kimya derslerindeki uygulamaları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Journal of Bayburt Education Faculty, 11(1)
  • Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis, 2nd Ed., p. 10-12. Newbury Park, CA: Sage.
  • Özay Köse, E., & Çam Tosun, F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 91-106.
  • PISA 2012 Raporları, http://egitimplatformu.aydin.edu.tr/gundem/haber_detay.asp?haberID=25 Erişim tarihi 28.02.2015
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(3), 107-129
  • Simola, H. (2005). The Finnish miracle of PISA: Historical and sociological remarks on teaching and teacher education. Comparative Education, 41(4), 455-470.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Medine Baran 0000-0001-5813-6494

Mukadder Baran Bu kişi benim

Abdulkadir Maskan 0000-0002-0566-6376

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baran, M., Baran, M., & Maskan, A. (2018). Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Bilimleri PISA Testleri Sonuçlarının Fizik Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1517-1539.