Soundpainting, Walter
Thompson tarafından 1974 yılında sahne sanatlarının farklı disiplinleri için
geliştirilen, çok disiplinli gerçek zamanlı işaret dilidir. Bu çalışmada
2017-2018 eğitim öğretim yılında, OMÜ Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıf yıl
sonu koro konseri ile sonuçlanan Soundpainting yaklaşımlı koro eğitimi süreci
incelenmiştir. Araştırmada, önceden belirlenmiş ve çalışılmış olan Kızılcıklar
Oldu Mu? çok sesli koro parçası içerisinde icra edilmiş olan, Soundpainting
jestleri ve paletlerinin kullanımı ve müzikal kazanımları incelenmiştir. Araştırma,
betimsel bir çalışma olup, veriler kaynak tarama ve gözlem yolu ile elde
edilmiştir. Araştırmada, koral doğaçlama süreci içinde, koro şefi, besteci ve
yorumcu rolünü üstlenirken; koristlerin, hem temel hem de yaratıcı müzikal
kararlar için giderek daha fazla sorumlu hale geldiği görülmüştür.
Soundpainting is a multi-disciplinary, real-time sign language developed
by Walter Thompson in 1974 for different disciplines of performing arts. In this study, the choir
education process with Soundpainting approach was examined which resulted
year-end choral concert of the 3rd class OMU Music Education Department. In the
study, use and musical gains of Soundpainting gestures and palettes embedded polyphonic
chorus pieces Kızılcıklar Oldu Mu? which was predetermined and studied was
examined. The research is a descriptive study and the data were obtained by literature
review and observation. In the research, in the process of chorale
improvisation, while the choir conductor play a role as composer and performer;
choristists have become increasingly responsible for both basic and creative
musical decisions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 23 |