Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 157 - 166, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.539077

Öz










Soundpainting, Walter
Thompson tarafından 1974 yılında sahne sanatlarının farklı disiplinleri için
geliştirilen, çok disiplinli gerçek zamanlı işaret dilidir. Bu çalışmada
2017-2018 eğitim öğretim yılında, OMÜ Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıf yıl
sonu koro konseri ile sonuçlanan Soundpainting yaklaşımlı koro eğitimi süreci
incelenmiştir. Araştırmada, önceden belirlenmiş ve çalışılmış olan Kızılcıklar
Oldu Mu? çok sesli koro parçası içerisinde icra edilmiş olan, Soundpainting
jestleri ve paletlerinin kullanımı ve müzikal kazanımları incelenmiştir. Araştırma,
betimsel bir çalışma olup, veriler kaynak tarama ve gözlem yolu ile elde
edilmiştir. Araştırmada, koral doğaçlama süreci içinde, koro şefi, besteci ve
yorumcu rolünü üstlenirken; koristlerin, hem temel hem de yaratıcı müzikal
kararlar için giderek daha fazla sorumlu hale geldiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Bilgin, Y. Coşkuner, S. (2016). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”, Turkish Studies 12 (4), 91-110.
  • Coşkuner, S. (2016). “Effects of Soundpainting Applications On Performance”, Educational Research And Reviews. 11 (15), 1391-1401
  • Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Koro Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkileri”, The Journal Of Academic Social Science Studies. No:64, p.49-58.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perception Of Audience On Soundpainting Performance”, Journal Of Education And Training Studies. 6 (10). p.142-147
  • Coşkunsoy, B. Ö. (2018). Koro Şefinin Beden Dili Kullanımının Müzikaliteye Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Durrant, C (2000). “It Is Not What You Do, It’s The Way You Do It: A Study Of Encounter Between Choral Conductor And Singer”, The Phenomenon of Singing. 1 (2). p. 94-100
  • Ensley, C. (2015). The Creative Commodity: A Study of Improvisation in Middle And High School Choral Clasroom in Florida. Selected Honour Thesis. Southeastern University, Lakeland.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I. New York
  • Yun, G. J., Willingham, L. (2013). “JABBLE! Choral Improvisation: A Model Of Sheared Leadership”, The Phenomenon Of Singing. Vol.9, p.238-250.

Soundpainting Approach in Choir Education and Performance

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 157 - 166, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.539077

Öz










Soundpainting is a multi-disciplinary, real-time sign language developed
by Walter Thompson in 1974 for different disciplines of performing arts.
In this study, the choir
education process with Soundpainting approach was examined which resulted
year-end choral concert of the 3rd class OMU Music Education Department. In the
study, use and musical gains of Soundpainting gestures and palettes embedded polyphonic
chorus pieces Kızılcıklar Oldu Mu? which was predetermined and studied was
examined. The research is a descriptive study and the data were obtained by literature
review and observation. In the research, in the process of chorale
improvisation, while the choir conductor play a role as composer and performer;
choristists have become increasingly responsible for both basic and creative
musical decisions.

Kaynakça

  • Bilgin, Y. Coşkuner, S. (2016). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”, Turkish Studies 12 (4), 91-110.
  • Coşkuner, S. (2016). “Effects of Soundpainting Applications On Performance”, Educational Research And Reviews. 11 (15), 1391-1401
  • Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Koro Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkileri”, The Journal Of Academic Social Science Studies. No:64, p.49-58.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perception Of Audience On Soundpainting Performance”, Journal Of Education And Training Studies. 6 (10). p.142-147
  • Coşkunsoy, B. Ö. (2018). Koro Şefinin Beden Dili Kullanımının Müzikaliteye Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Durrant, C (2000). “It Is Not What You Do, It’s The Way You Do It: A Study Of Encounter Between Choral Conductor And Singer”, The Phenomenon of Singing. 1 (2). p. 94-100
  • Ensley, C. (2015). The Creative Commodity: A Study of Improvisation in Middle And High School Choral Clasroom in Florida. Selected Honour Thesis. Southeastern University, Lakeland.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I. New York
  • Yun, G. J., Willingham, L. (2013). “JABBLE! Choral Improvisation: A Model Of Sheared Leadership”, The Phenomenon Of Singing. Vol.9, p.238-250.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sonat Coşkuner 0000-0003-3252-7803

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2019
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Coşkuner, S. (2019). Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-E Sanat Dergisi, 12(23), 157-166. https://doi.org/10.21602/sduarte.539077
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.