The aim of this study is to exploring the pre-service science teachers’
views of argumentation and their
argument development skills. 32
Pre-service Science Teachers (PSTs) in the Department of Science Education
Program participated in the study. An open-ended questionnaire, which is
consisted of six questions, was used to explore the PSTs’ views of
argumentation. In order to define their argument
development skills, semi-structured interviews based on competing theories was
implemented with them. The data obtained from open-ended questionnaire and
semi-structured interviews was analyzed through content analysis method. Analytical framework developed by Erduran,
Simon ve Osborne (2004) in convenient with Toulmin’s Argument Pattern was used to assess the
quality of PSTs’ argumentation. The results showed that the PSTs’ views of
argumentation were moderate and their argument development skills were low.
Bu
çalışmanın amacı, Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının argümantasyona ilişkin
görüşlerini ve argüman kurma becerilerini belirlemektir. Araştırmaya Muş
Alparslan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi FB Öğretmenliğinde öğrenim gören
toplam 32 öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmada, FB öğretmen adaylarının
argümantasyona ilişkin görüşlerini belirlemek için 6 sorudan oluşan açık uçlu
anket kullanılırken, argüman kurma becerilerini belirlemek için yarışan
teoriler etkinliğine dayalı yarı-yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Açık
uçlu anket ve yarı-yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen veriler içerik
analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının argüman kurma
becerilerine ilişkin elde edilen verilerin analizinde ise Toulmin’in Argüman
Modeli esas alınarak Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen
ve beş argüman seviyesinden oluşan ölçeğe göre analiz edilmiştir. Elde edilen
sonuçlar, öğretmen adaylarının genel olarak orta düzeyde görüşlere sahip
olduklarını ancak düşük seviyede argüman kurma seviyelerine sahip olduklarını
göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2018 |
Acceptance Date | October 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: STEMES’18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.