BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, 0 - , 10.07.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.86451

Abstract

Internet, which is the most important factor of the information age, provides the ability to reach information without any dependence on time and space. These abilities bring the responsibility for the institutions to inform targeted groups in the most correct and fastest way by their websites. Nowadays, the institutions are taking the freedom of the informed by the target groups into account and inform in the most detailed way about their organizational structure, products and services of their websites. Especially the universities which have a huge target groups could find the opportunity to advertise and inform about their selves. The making use of the institutional web sites in an effective way provides an addition advantage for their image. In this study, we care about the importance of the web sites for the presentation of the universities, and we made a comparative analyze between Turkish state and Turkish foundation universities about the use of the web sites. According to the scoring index created, in the criteria of accessibility, navigability, actuality, visibility of the presentation properties, was observed to be superior state universities. On delivery of the another criterion in the presentation properties, foundation universities is more good than others. Websites of the universities included in the study, were able to collect equal scores criteria of participation and campaigning of the funciton properties. It was seen superiority of state universities in the criterion of information / data flow and superiority of foundation universities in the criterion of communication net. In the study, content analysis method is based on and, state universities are relatively determined efficient use of the websites more than foundation universities in the context of corporate communication and presentation

References

  • Bakan, Ö. (2008). "Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet", Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan (Ed.), Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s. 373 - 389.
  • Bolay, S, H. (2011). "Çağdaş Üniversitelerde Neler Önem Kazanmaktadır?", Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, (s. 105-112), Erişim tarihi: 21.05.2015, http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1539.pdf.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi - Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, (E. Kılıç, Çev.) 1. Cilt, 3. Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Coşkun, R.; Altunışık, R.; Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri - SPSS Uygulamalı, 8. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Gibson, Rachel K.; Margolis, M.; Resnick, D.; Ward, Stephen J. (2001). Election Campaigning on the WWW in the US and UK:A Comparative Analysis, American Political Science Association. Ocak 2005, http://www.esri.salford.ac.uk/ESRCResearchproject/output.html. (Erişim tarihi: 14.01.2015)
  • Fidan, Z. ve Özer, N. (2014). "Siyasal Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı", Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, 2014, 211-233.
  • Kazancı, M. (2007). Kamu ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 7. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Metin, H. ve Altunok, M. (2002). "Karşılaştırmalı Bir Yaklaşımla Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler", Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (1), 79-99.
  • Morkoç, D. ve Doğan, M. (2014). "Üniversite Web Sitelerinin Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Üniversitelerin Turizm Bölümleri Üzerine Bir Araştırma", Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 56-66.
  • Okay, A. (2002). "Halkla İlişkiler ve İnternet", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergi, http://www.journals.istanbul.edu.tr/iuifd/article/view/1019013089. (Erişim tarihi: 1 Şubat 2015)
  • Okay, A. ve Güçdemir, Y. (2011). "Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış", Işık, M. ve Akdağ, M. (Ed), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (s. 161 - 176). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Ortaş, İ. (2004). Üniversite Özerkliği Nedir?, Üniversite ve Toplum Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s. 7. Erişim: 02 Haziran 2015, http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=179
  • ÖSYM, (2013). "2012-2013 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri", Erişim: 22 Şubat 2015, http://www. osym.gov.tr /belg e/1 -19213/2012-2013-ogretim-yili-yuksekogretim-istatistikleri.html
  • Öztürk, C, M. (2011). "İnternetin Sunduğu Halkla İlişkiler Uygulamaları", Işık, M. ve Akdağ, M. (Ed), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (s. 177 - 188). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Peltekoğlu, F, B. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tarhan, A. (2007). "Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet", Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 4, Sayı 4, 75-95.
  • Uzunoğlu, E.; Onat, F.; Alkılıç, Ö, A.; Çakır, S, Y. (2009). İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları.
  • Yurdakul, B, N. ve Coşkun, G. (2009). "Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma", Journal of Yasar University, 4 (13), 1951-1976.

Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:.......)

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, 0 - , 10.07.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.86451

Abstract

Bilgi çağının en önemli faktörü olan internet sayesinde zaman ve mekan bağımlılığı olmaksızın bilgiye kolayca ulaşılmaktadır. Bu durum beraberinde kurumların web siteleri aracılığıyla hedef kitlelerine en doğru ve en hızlı biçimde bilgi verme zorunluluğunu getirmektedir. Artık kurumlar hedef kitlelerinin bilgi alma özgürlüğünü göz önünde bulundurmakta ve kurumsal yapıları, ürünleri ve hizmetleri hakkında kurumsal web siteleri sayesinde hedef kitlelerine en detaylı biçimde bilgi vermektedir. Özellikle geniş hedef kitlelere sahip olan üniversiteler de web siteleri aracılığıyla tanıtım imkanı bulmakta ve hedef kitlelerine bilgi aktarabilmektedir. Kurumsal web sitelerinin etkin bir şekilde kullanılması ise üniversitelerin imajına katkı sağlaması açısından avantaj sunmaktadır. Bu çalışmada üniversitelerin tanıtımında web sitelerinin önemi üzerinde durulmuş ve Türkiye'de yer alan devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri kullanımıyla ilgili karşılaştırmalı bir analizi yapılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemi esas alınmış ve vakıf üniversitelerine nispeten devlet üniversitelerinin web sitelerini daha etkin kullandığı tespit edilmiştir.

Anahtar kelimeler: Üniversite, Web Sitesi, Tanıtım, Devlet Üniversitesi, Vakıf Üniversitesi

References

  • Bakan, Ö. (2008). "Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet", Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan (Ed.), Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınları, s. 373 - 389.
  • Bolay, S, H. (2011). "Çağdaş Üniversitelerde Neler Önem Kazanmaktadır?", Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, (s. 105-112), Erişim tarihi: 21.05.2015, http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1539.pdf.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi - Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, (E. Kılıç, Çev.) 1. Cilt, 3. Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Coşkun, R.; Altunışık, R.; Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri - SPSS Uygulamalı, 8. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Gibson, Rachel K.; Margolis, M.; Resnick, D.; Ward, Stephen J. (2001). Election Campaigning on the WWW in the US and UK:A Comparative Analysis, American Political Science Association. Ocak 2005, http://www.esri.salford.ac.uk/ESRCResearchproject/output.html. (Erişim tarihi: 14.01.2015)
  • Fidan, Z. ve Özer, N. (2014). "Siyasal Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı", Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, 2014, 211-233.
  • Kazancı, M. (2007). Kamu ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 7. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Metin, H. ve Altunok, M. (2002). "Karşılaştırmalı Bir Yaklaşımla Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler", Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (1), 79-99.
  • Morkoç, D. ve Doğan, M. (2014). "Üniversite Web Sitelerinin Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Üniversitelerin Turizm Bölümleri Üzerine Bir Araştırma", Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 56-66.
  • Okay, A. (2002). "Halkla İlişkiler ve İnternet", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergi, http://www.journals.istanbul.edu.tr/iuifd/article/view/1019013089. (Erişim tarihi: 1 Şubat 2015)
  • Okay, A. ve Güçdemir, Y. (2011). "Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış", Işık, M. ve Akdağ, M. (Ed), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (s. 161 - 176). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Ortaş, İ. (2004). Üniversite Özerkliği Nedir?, Üniversite ve Toplum Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s. 7. Erişim: 02 Haziran 2015, http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=179
  • ÖSYM, (2013). "2012-2013 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri", Erişim: 22 Şubat 2015, http://www. osym.gov.tr /belg e/1 -19213/2012-2013-ogretim-yili-yuksekogretim-istatistikleri.html
  • Öztürk, C, M. (2011). "İnternetin Sunduğu Halkla İlişkiler Uygulamaları", Işık, M. ve Akdağ, M. (Ed), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, (s. 177 - 188). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Peltekoğlu, F, B. (2004). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tarhan, A. (2007). "Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet", Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 4, Sayı 4, 75-95.
  • Uzunoğlu, E.; Onat, F.; Alkılıç, Ö, A.; Çakır, S, Y. (2009). İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları.
  • Yurdakul, B, N. ve Coşkun, G. (2009). "Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma", Journal of Yasar University, 4 (13), 1951-1976.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halil Koç

Publication Date July 10, 2015
Submission Date July 10, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Koç, H. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:.......). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.19145/guifd.86451
AMA Koç H. Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:.). e-gifder. November 2015;3(2). doi:10.19145/guifd.86451
Chicago Koç, Halil. “Üniversitelerde Web Sitelerinin Kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet Ve vakıf üniversitelerinin Web Siteleri üzerine karşılaştırmalı Bir Analiz (Usage of the Web Sites With the Purpose of Corporate Communication in the universities:. )”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, no. 2 (November 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.86451.
EndNote Koç H (November 1, 2015) Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:. ). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 2
IEEE H. Koç, “Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:.......)”, e-gifder, vol. 3, no. 2, 2015, doi: 10.19145/guifd.86451.
ISNAD Koç, Halil. “Üniversitelerde Web Sitelerinin Kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet Ve vakıf üniversitelerinin Web Siteleri üzerine karşılaştırmalı Bir Analiz (Usage of the Web Sites With the Purpose of Corporate Communication in the universities:. )”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/2 (November 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.86451.
JAMA Koç H. Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:. ). e-gifder. 2015;3. doi:10.19145/guifd.86451.
MLA Koç, Halil. “Üniversitelerde Web Sitelerinin Kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet Ve vakıf üniversitelerinin Web Siteleri üzerine karşılaştırmalı Bir Analiz (Usage of the Web Sites With the Purpose of Corporate Communication in the universities:. )”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 3, no. 2, 2015, doi:10.19145/guifd.86451.
Vancouver Koç H. Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz (Usage of the web sites with the purpose of corporate communication in the universities:. ). e-gifder. 2015;3(2).