Research Article
BibTex RIS Cite

5E Modelinin 6. Sınıf Dil Bilgisi Öğretiminde Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi

Year 2017, Volume: 19 Issue: 1, 1 - 20, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.289948

Abstract

Dil bilgisi öğretiminde öğrencinin aktif bir
öğrenme gerçekleştirmesini hedefleyen bu çalışmada özellikle fen alanında
denenmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiş 5E öğretim modelinin dil bilgisi
öğretiminde öğrencilerin akademik başarısı ve edindiği bilgilerin kalıcılığı
üzerine etkisini belirleme amaçlanmıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol
gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Akademik başarı ve bilginin hatırlanma
düzeyini belirlemek için ön test, son test ve kalıcılık testi puanları
karşılaştırılarak istatistiksel analizleri SPSS.15 paket programında
yapılmıştır. Çalışmanın uygulanma süreci toplam dört hafta sürmüştür.
Çalışmanın bitiminden altı hafta sonra ise kalıcılık testi her iki gruba da
uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda, 5E modeliyle dil
bilgisi öğretiminin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve
kalıcılık testi puan ortalamaları, kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık
göstermiştir.

References

  • Andaç, K. (2007). Gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının 5E modelinin öğrencilerin basınç konusundaki erişilerine, bilgilerinin kalıcılığına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Arı, E. (2011). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Sevil Büyükalan Filiz. (Ed.). Temel Kavramlar içinde (s. 2-21). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). “Deneysel desenler” Öntest- sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Year 2017, Volume: 19 Issue: 1, 1 - 20, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.289948

Abstract

References

  • Andaç, K. (2007). Gözden geçirme stratejisi ile desteklenmiş yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının 5E modelinin öğrencilerin basınç konusundaki erişilerine, bilgilerinin kalıcılığına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Arı, E. (2011). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Sevil Büyükalan Filiz. (Ed.). Temel Kavramlar içinde (s. 2-21). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). “Deneysel desenler” Öntest- sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Bora Bayram

Latife Kırbaşoğlu Kılıç This is me

Publication Date April 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Bayram, B., & Kırbaşoğlu Kılıç, L. (2017). 5E Modelinin 6. Sınıf Dil Bilgisi Öğretiminde Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-20. https://doi.org/10.17556/erziefd.289948