BibTex RIS Cite

Türkiye’nin Güneydoğusunda Tarihi Bölgeleri Geliştirmede Termal Otel Müşterilerinin Algıları ve Web Sitelerinin Değerlendirmesi

Year 2014, Volume: 24 Issue: 2, 345 - 360, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.96515

Abstract

Sağlık artık sadece hasta olmama hali değil bir yaşam felsefesi ve gündelik bir hedef olarak da
tanımlanır. Sağlıklı bir hayat sürmek için son zamanlarda birçok insan kaplıcaları ziyaret etmeye başlamıştır.
Stresi azaltmak, sağlıklı yemek, kilo vermek, fitnes yapmak, terapötik beslenme ve diğer termal su
aktiviteleri en yaygın olan sebepler arasındadır. Türkiye’de birçok sıcak kaynak suyu ve termal turizm
potansiyeli olmasına rağmen Güneydoğu’daki az gelişmiş kaplıcalar çok da iyi çalıştırılmamaktadırlar. Söz
konusu bölgenin yakından incelenmesinden sonra sadece bir kaç kaplıcanın Kültür ve Turizm Bakanlığı
onaylı olduğu ortaya çıkmıştır. Bunlardan da çok azı yüksek kalitede hizmet vermektedir. Davranış, hijyenik
durum ve ağırlama açısından bu işletmeler hala Avrupa standartlarında değildir. Bu çalışma Çermik, Urfa,
Batman ve Siirt’teki kaplıcaların Kaplıca web sitelerini değerlendirip bu işletmelerin bulundukları tarihi
bölgeyi geliştirmedeki etkilerini güçlü ve zayıf yanlarıyla incelemekte ve markalaşma, hedef belirleme
konusunda spalarla rekabet açısından önerilerde bulunmaktadır. Güneydoğu Anadolu’daki kaplıcaların resmi
ya da resmi olmayan siteleri içerik açısından tanıtıma dair daha iyi bir fikir vermesi için incelenmiştir. Ayrıca
çalışma sahasında kaplıcada kalanlarla da konukların algısını anlamak için anketler yapılmıştır. Sonuçta
olarak; dikkatlice hazırlanmış, müşterilerine belli bir misafirperverlik gösteren, belli bir kaplıca servisi ve
sabit fiyatlar sunan profesyonel bir kaplıca yeni yerlerin de tanıtımının yapılmasıyla çalışılan sahadaki
kaplıca turizmini arttırmada bir avantaj olabilecektir. Ayrıca araştırma; modern sağlık hizmetleri ve
geleneksel hizmetler arasında daha çok işbirliğini desteklemenin Türkiye’deki kaplıca bölgelerini ekonomik
olarak kalkındıracağını göstermektedir.

References

  • Anderson, E.W., Fornell, C., & Lehmann, D.R. (1994). Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden. Journal of Marketing, 58, 53–66.
  • Anonymous (2007). İllere Göre Termal Turizm, Yalova Termal Kaplicalari Yatirim Olanaklarıi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Web Sitesi: www.kulturturizm.gov.tr, accessed: 25/01/2010.
  • Baloglu, S. and Mangaloglu, M. (2001). Tourism Destination Image of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as perceived by US-based Tour Operator and Travel Agents. Journal of tourism Management, Vol.22, pp.1-9
  • Bettencourt, L.A. (1997). Customer voluntary performance: customers as partners in service delivery. Journal of Retailing, 73, 383–406.
  • Burt, B. and Price, P., (2001). “100 Best Spas of the World”, (Guilford: The Globe Pequot Press).
  • Bushell, R. and Sheldon, P.J. (eds.) (2009) Wellness and Tourism: mind, body, spirit, place, Cognizant Communication Corporation, New York
  • Çelebi Turabi, Thermal Tourism in Turkey,08-07-2011 http://issuu.com/evectweb/docs/turabi-celebi--- thermal-tourism-in-turkey (accessed 26-04-201
  • Cevdet Avcikurt, Ibrahim Giritlioglu and Seda Sahin (2011). An evaluation of thermal hotel websites and the use/non-use of the Internet as a marketing tool by thermal hotels in Turkey. African Journal of Business Management Vol. 5(7), pp. 2817-2827
  • Dal F. (2007). The Reasons And Suggested Solutions Of Underdevelopment Of Thermal Tourism In Turkey, The Graduate School of Engineering and Sciences of İzmir Institute of Technology City Planning Department. Master Thesis. İzmir.
  • Davies, J. and Bradbery, P. (1999). Gender advertisements and tourism brochures. Paper presented at the Australian Tourism and Hospitality Education (CAUTHE) 9th National Research Conference, Adelaide, February.
  • DeVierville, J. P. (1998). Director, Alamo Plaza Spa at the Menger Hotel, San Antonio, TX, personal communication, (also on the Board of Directors of the International Spa Association Foundation).
  • DeVierville, J.P.(2003). Spa industry, culture and evolution: Time, temperature, touch and truth. Massage & Bodywork, August/ September, 2003; 20Ð31.
  • Garcia Altes (2004). The Development of Health Tourism Service. Ann.Tourism Res. Spain 32(1):262- 266.
  • Gronholdt, L., Martensen, A., & Kristensen, K. (2000). The relationship between customer satisfaction and loyalty: cross-industry differences. Total Quality Management, 11, 509–514.
  • Hanc¸er, M. (2003). Customer loyalty in hospitality sector: definition, importance, effect and results.Travel and Tourism Research Journal, 3, 1–2.
  • Hayes, D. and Macleod, N. (2006) Packaging Places: Designing Heritage Trails Using an Experience Economy Perspective to Maximize Engagement. Journal of vacation Marketing, Vol.13, No.1, pp. 45-58.
  • Henderson, J. C. (2000), Selling Places: The New Asia–Singapore Brand. Journal of Tourism Studies, Vol. 11, No. 1, pp. 36-44.
  • Hopkins, J. (1998). ''Commodifying the Countryside: Marketing Myths of Rurality''. In Tourism and Recreation in Rural Areas, ed. R. Butler, C. M. Hall and J. Jenkins, pp. 139–56. West Sussex: Wiley.
  • Hughes, G. (1992), Tourism and the Geographical Imagination. Leisure Studies, Vol. 11, No.1, pp. 31– 42.
  • Hunter-Jones, P. (2001). Holiday-taking and Health (A study of the perceived effects of holiday-taking upon patients treated for cancer, PhD. Thesis, Dept. of Food, Clothing, Tourism and Hospitality, Manchester Metropolitan University, Manchester.
  • Jenner, P. and Smith, C. (2000). Health Tourism in Europe, Travel and Tourism Analyst, No.1, pp. 41- 59.
  • Kaynar B (2005). Termal Turizm İşletmelerinde Faaliyete Dayalı Maliyetleme Sistemi ve Afyon İlinde Bir Uygulama, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kelley, W.S., & Davis, M.A. (1994). Antecedents to customer expectations for service recovery.Journal of the Academy of Marketing Science, 22, 52–61.
  • Kozak N (1996). Termal Turizmi Müsteri Profilini Belirleme Aracı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İsletmeciliği Tüketici Arastırmaları: İç Turizme Yönelik Bir Uygulama, İzmir Dokuz Anabilim Dali. Yüksek Lisans Tezi. İzmir.
  • Kress, G. and Van Leeuwen, T. (1990), Reading Images, Deakin University Press, Geelang, Australia.
  • Külekci ÖC (2010). Çankiri Çavundur Termal Kaynaklarinin Yörenin Turizm Potansiyeli Kapsamında Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dali Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Kültür ve Turizm Bakanlı,, (1988). “Turizm Genel Politikası”. (Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları)
  • Lee, S., & Heo, C.Y. (2009). Corporate social responsibility and customer satisfaction among us publicly traded hotels and restaurants. International Journal of Hospitality Management, 28 635–637.
  • Lynch, M. (2002). Health Benefits Fact File, English Tourism Council, London.
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2003). “Thermal Spring Potential of Turkey”. General Directorate of Investment and Establishments Document.
  • Ministry of culture and tourism (2006) Türkiye Turizm Stratejisi Ankara.
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2009). Tourism Strategy of Turkey 2023. Availabl at: http://www.kulturturizm.gov.tr/genel/text/eng/TST2023.pdf (05.03.2009).
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2010). Available at: http://kvmgm.turizm. gov.tr/Genel/BelgeGoster.aspx? F6E10F 8892 433 CFF4A7164 CD9 A18C EAE C0671D8 648333F35 (02.07.2010).
  • Mintel (2005). Spa Holidays-UK, Mintel International Group Ltd.
  • Molina, A. and Esteban, A. (2006) Tourism Brochures, Usefulness and Image. Journal of Annals of Tourism Research, Vol. 33, No. 4, pp. 1036-1056.
  • Morgan, R., and Hunt, S.D. (1994). The commitment-trust theory of relationship marketing. Journal of Marketing, 58, 20–38.
  • O’Connor O (2003). On-line Pricing: An Analysis of Hotel-Company Practices. Cornell Hotel Restaurant Adm. Q., 44 (1): 88-96.
  • Oliver, R.L., & Burke, R.R. (1999). Expectation processes in satisfaction formation. Journal of Service Research, 1(3), 196–214
  • Özbek T (1991). Dünya’da ve Türkiye' de Termal Turizmin Önemi. Turizm Çevre ve Kültür Dergisi. sayi 2: 17-18
  • Özturan M Roney SA (2004). Internet Use among Travel Agencies in Turkey: an Exploratory Study. Tour. Manage., 25: 259-266.
  • Paul de Vierville (2003). Taking the Waters, A Historical Look at Water Therapy and Spa Culture Over the Ages, in Massage & Bodywork magazine, February/March 2000, Copyright 2003. Associated Bodywork and Massage Professionals.
  • Register, J. (2005). Spa evolution, a brief history of spas. About, Inc. www.spas.about.com/cs/l/ aa101902.htm
  • Spa Association (Spaa) (2002). The History of Spa. The Spa Association www.thespaassociation.com/ consumer/history.htm
  • Tengilimoğlu D, Sevin D, Ak B (2001). Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizmin Gelistirilmesi.
  • Thornton, F. and Brutscher, H. (2003). What is a Spa? International Spa Association (ISPA).
  • Thomas Carney, (1972). Content Analysis: A Technique for Systematic Inference from Communications. (Winnipeg, Canada: Univ. of Manitoba Press, 1972), p.26
  • Tunç A, Saç F (1998). Genel Turizm Gelisimi-Geleceği. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Uzzell, D. (1984), An alternative structuralist approach to the psychology of tourism marketing. Annals of Tourism Research, Vol.11, No.1, pp 79–99.
  • Vierville, J. P. (2003). American Healing Waters. International Spa Association (ISPA). www.experi encespa.com
  • Wang, Y Fresenmaier DR (2006). Identifying the Success Factors of Web-Based Marketing Strategy: An Investigation of Convention and Visitors Bureaus in the United States. J. Travel Res., 44: 239-249.
  • Webb, D., and Jagun, A. (1997). Customer care, customer satisfaction, value, loyalty and complaining behavior: validation in a UK university setting. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 10, 139–15
  • WMDA, 2011, West Mediterranean Development Agency, Health Tourism Sector Report, http://www. investinwmr.org.tr (accessed- 20-04-2012). WEB SITES:

Türkiye’nin Güneydoğusunda Tarihi Bölgeleri Geliştirmede Termal Otel Müşterilerinin Algıları ve Web Sitelerinin Değerlendirmesi

Year 2014, Volume: 24 Issue: 2, 345 - 360, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.96515

Abstract

Sağlık artık sadece hasta olmama hali değil bir yaşam felsefesi ve gündelik bir hedef olarak datanımlanır. Sağlıklı bir hayat sürmek için son zamanlarda birçok insan kaplıcaları ziyaret etmeye başlamıştır.Stresi azaltmak, sağlıklı yemek, kilo vermek, fitnes yapmak, terapötik beslenme ve diğer termal suaktiviteleri en yaygın olan sebepler arasındadır. Türkiye’de birçok sıcak kaynak suyu ve termal turizmpotansiyeli olmasına rağmen Güneydoğu’daki az gelişmiş kaplıcalar çok da iyi çalıştırılmamaktadırlar. Sözkonusu bölgenin yakından incelenmesinden sonra sadece bir kaç kaplıcanın Kültür ve Turizm Bakanlığıonaylı olduğu ortaya çıkmıştır. Bunlardan da çok azı yüksek kalitede hizmet vermektedir. Davranış, hijyenikdurum ve ağırlama açısından bu işletmeler hala Avrupa standartlarında değildir. Bu çalışma Çermik, Urfa,Batman ve Siirt’teki kaplıcaların Kaplıca web sitelerini değerlendirip bu işletmelerin bulundukları tarihibölgeyi geliştirmedeki etkilerini güçlü ve zayıf yanlarıyla incelemekte ve markalaşma, hedef belirlemekonusunda spalarla rekabet açısından önerilerde bulunmaktadır. Güneydoğu Anadolu’daki kaplıcaların resmiya da resmi olmayan siteleri içerik açısından tanıtıma dair daha iyi bir fikir vermesi için incelenmiştir. Ayrıcaçalışma sahasında kaplıcada kalanlarla da konukların algısını anlamak için anketler yapılmıştır. Sonuçtaolarak; dikkatlice hazırlanmış, müşterilerine belli bir misafirperverlik gösteren, belli bir kaplıca servisi vesabit fiyatlar sunan profesyonel bir kaplıca yeni yerlerin de tanıtımının yapılmasıyla çalışılan sahadakikaplıca turizmini arttırmada bir avantaj olabilecektir. Ayrıca araştırma; modern sağlık hizmetleri vegeleneksel hizmetler arasında daha çok işbirliğini desteklemenin Türkiye’deki kaplıca bölgelerini ekonomikolarak kalkındıracağını göstermektedir.

References

  • Anderson, E.W., Fornell, C., & Lehmann, D.R. (1994). Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden. Journal of Marketing, 58, 53–66.
  • Anonymous (2007). İllere Göre Termal Turizm, Yalova Termal Kaplicalari Yatirim Olanaklarıi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Web Sitesi: www.kulturturizm.gov.tr, accessed: 25/01/2010.
  • Baloglu, S. and Mangaloglu, M. (2001). Tourism Destination Image of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as perceived by US-based Tour Operator and Travel Agents. Journal of tourism Management, Vol.22, pp.1-9
  • Bettencourt, L.A. (1997). Customer voluntary performance: customers as partners in service delivery. Journal of Retailing, 73, 383–406.
  • Burt, B. and Price, P., (2001). “100 Best Spas of the World”, (Guilford: The Globe Pequot Press).
  • Bushell, R. and Sheldon, P.J. (eds.) (2009) Wellness and Tourism: mind, body, spirit, place, Cognizant Communication Corporation, New York
  • Çelebi Turabi, Thermal Tourism in Turkey,08-07-2011 http://issuu.com/evectweb/docs/turabi-celebi--- thermal-tourism-in-turkey (accessed 26-04-201
  • Cevdet Avcikurt, Ibrahim Giritlioglu and Seda Sahin (2011). An evaluation of thermal hotel websites and the use/non-use of the Internet as a marketing tool by thermal hotels in Turkey. African Journal of Business Management Vol. 5(7), pp. 2817-2827
  • Dal F. (2007). The Reasons And Suggested Solutions Of Underdevelopment Of Thermal Tourism In Turkey, The Graduate School of Engineering and Sciences of İzmir Institute of Technology City Planning Department. Master Thesis. İzmir.
  • Davies, J. and Bradbery, P. (1999). Gender advertisements and tourism brochures. Paper presented at the Australian Tourism and Hospitality Education (CAUTHE) 9th National Research Conference, Adelaide, February.
  • DeVierville, J. P. (1998). Director, Alamo Plaza Spa at the Menger Hotel, San Antonio, TX, personal communication, (also on the Board of Directors of the International Spa Association Foundation).
  • DeVierville, J.P.(2003). Spa industry, culture and evolution: Time, temperature, touch and truth. Massage & Bodywork, August/ September, 2003; 20Ð31.
  • Garcia Altes (2004). The Development of Health Tourism Service. Ann.Tourism Res. Spain 32(1):262- 266.
  • Gronholdt, L., Martensen, A., & Kristensen, K. (2000). The relationship between customer satisfaction and loyalty: cross-industry differences. Total Quality Management, 11, 509–514.
  • Hanc¸er, M. (2003). Customer loyalty in hospitality sector: definition, importance, effect and results.Travel and Tourism Research Journal, 3, 1–2.
  • Hayes, D. and Macleod, N. (2006) Packaging Places: Designing Heritage Trails Using an Experience Economy Perspective to Maximize Engagement. Journal of vacation Marketing, Vol.13, No.1, pp. 45-58.
  • Henderson, J. C. (2000), Selling Places: The New Asia–Singapore Brand. Journal of Tourism Studies, Vol. 11, No. 1, pp. 36-44.
  • Hopkins, J. (1998). ''Commodifying the Countryside: Marketing Myths of Rurality''. In Tourism and Recreation in Rural Areas, ed. R. Butler, C. M. Hall and J. Jenkins, pp. 139–56. West Sussex: Wiley.
  • Hughes, G. (1992), Tourism and the Geographical Imagination. Leisure Studies, Vol. 11, No.1, pp. 31– 42.
  • Hunter-Jones, P. (2001). Holiday-taking and Health (A study of the perceived effects of holiday-taking upon patients treated for cancer, PhD. Thesis, Dept. of Food, Clothing, Tourism and Hospitality, Manchester Metropolitan University, Manchester.
  • Jenner, P. and Smith, C. (2000). Health Tourism in Europe, Travel and Tourism Analyst, No.1, pp. 41- 59.
  • Kaynar B (2005). Termal Turizm İşletmelerinde Faaliyete Dayalı Maliyetleme Sistemi ve Afyon İlinde Bir Uygulama, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kelley, W.S., & Davis, M.A. (1994). Antecedents to customer expectations for service recovery.Journal of the Academy of Marketing Science, 22, 52–61.
  • Kozak N (1996). Termal Turizmi Müsteri Profilini Belirleme Aracı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İsletmeciliği Tüketici Arastırmaları: İç Turizme Yönelik Bir Uygulama, İzmir Dokuz Anabilim Dali. Yüksek Lisans Tezi. İzmir.
  • Kress, G. and Van Leeuwen, T. (1990), Reading Images, Deakin University Press, Geelang, Australia.
  • Külekci ÖC (2010). Çankiri Çavundur Termal Kaynaklarinin Yörenin Turizm Potansiyeli Kapsamında Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dali Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Kültür ve Turizm Bakanlı,, (1988). “Turizm Genel Politikası”. (Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları)
  • Lee, S., & Heo, C.Y. (2009). Corporate social responsibility and customer satisfaction among us publicly traded hotels and restaurants. International Journal of Hospitality Management, 28 635–637.
  • Lynch, M. (2002). Health Benefits Fact File, English Tourism Council, London.
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2003). “Thermal Spring Potential of Turkey”. General Directorate of Investment and Establishments Document.
  • Ministry of culture and tourism (2006) Türkiye Turizm Stratejisi Ankara.
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2009). Tourism Strategy of Turkey 2023. Availabl at: http://www.kulturturizm.gov.tr/genel/text/eng/TST2023.pdf (05.03.2009).
  • Ministry of Turkish Culture and Tourism (2010). Available at: http://kvmgm.turizm. gov.tr/Genel/BelgeGoster.aspx? F6E10F 8892 433 CFF4A7164 CD9 A18C EAE C0671D8 648333F35 (02.07.2010).
  • Mintel (2005). Spa Holidays-UK, Mintel International Group Ltd.
  • Molina, A. and Esteban, A. (2006) Tourism Brochures, Usefulness and Image. Journal of Annals of Tourism Research, Vol. 33, No. 4, pp. 1036-1056.
  • Morgan, R., and Hunt, S.D. (1994). The commitment-trust theory of relationship marketing. Journal of Marketing, 58, 20–38.
  • O’Connor O (2003). On-line Pricing: An Analysis of Hotel-Company Practices. Cornell Hotel Restaurant Adm. Q., 44 (1): 88-96.
  • Oliver, R.L., & Burke, R.R. (1999). Expectation processes in satisfaction formation. Journal of Service Research, 1(3), 196–214
  • Özbek T (1991). Dünya’da ve Türkiye' de Termal Turizmin Önemi. Turizm Çevre ve Kültür Dergisi. sayi 2: 17-18
  • Özturan M Roney SA (2004). Internet Use among Travel Agencies in Turkey: an Exploratory Study. Tour. Manage., 25: 259-266.
  • Paul de Vierville (2003). Taking the Waters, A Historical Look at Water Therapy and Spa Culture Over the Ages, in Massage & Bodywork magazine, February/March 2000, Copyright 2003. Associated Bodywork and Massage Professionals.
  • Register, J. (2005). Spa evolution, a brief history of spas. About, Inc. www.spas.about.com/cs/l/ aa101902.htm
  • Spa Association (Spaa) (2002). The History of Spa. The Spa Association www.thespaassociation.com/ consumer/history.htm
  • Tengilimoğlu D, Sevin D, Ak B (2001). Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizmin Gelistirilmesi.
  • Thornton, F. and Brutscher, H. (2003). What is a Spa? International Spa Association (ISPA).
  • Thomas Carney, (1972). Content Analysis: A Technique for Systematic Inference from Communications. (Winnipeg, Canada: Univ. of Manitoba Press, 1972), p.26
  • Tunç A, Saç F (1998). Genel Turizm Gelisimi-Geleceği. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Uzzell, D. (1984), An alternative structuralist approach to the psychology of tourism marketing. Annals of Tourism Research, Vol.11, No.1, pp 79–99.
  • Vierville, J. P. (2003). American Healing Waters. International Spa Association (ISPA). www.experi encespa.com
  • Wang, Y Fresenmaier DR (2006). Identifying the Success Factors of Web-Based Marketing Strategy: An Investigation of Convention and Visitors Bureaus in the United States. J. Travel Res., 44: 239-249.
  • Webb, D., and Jagun, A. (1997). Customer care, customer satisfaction, value, loyalty and complaining behavior: validation in a UK university setting. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 10, 139–15
  • WMDA, 2011, West Mediterranean Development Agency, Health Tourism Sector Report, http://www. investinwmr.org.tr (accessed- 20-04-2012). WEB SITES:
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Issue
Authors

Lokman Toprak

Samah A. Mahmood This is me

Hala H. Elsayed This is me

Publication Date January 31, 2016
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Toprak, L., Mahmood, S. A., & Elsayed, H. H. (2016). Türkiye’nin Güneydoğusunda Tarihi Bölgeleri Geliştirmede Termal Otel Müşterilerinin Algıları ve Web Sitelerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 345-360. https://doi.org/10.18069/fusbed.96515