BibTex RIS Cite

Topolojinin İlkokul, Ortaokul ve Lise Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ele Alınmasının Tartışılması

Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 43 - 66, 15.01.2016

Abstract

Geometri öğretiminde yüzyıllarca Öklid geometrisinin etkisinde kalınmışken, geometrinin
kapsamının genişlemesi ve çeşitli dallara ayrılması öğretilecek geometri konularının da
güncellenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada geometri ve cebir ilişkileri içeren, birçok
farklı disiplinde uygulama alanı bulunan topolojinin matematik eğitimi literatüründe ilkokul,
ortaokul ve lise düzeylerinde nasıl ele alındığı incelenmiştir. Nitel paradigmaya sahip araştırmada
doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Araştırmada topolojinin temelde eğriler, çizgeler, yüzeyler ve topolojik dönüşümler konuları
bazında ele alındığı görülmüş bu konularda ele alınan topoloji kavramlarının neler olduğu
belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak topolojinin ilkokul, ortaokul ve lise matematik
öğretim programlarında yer alabilmesi durumu ve bu durumdaki muhtemel katkısı tartışılmıştır.

References

  • Yates, D. S. (1971). The development and evaluation of a text in the topology of the plane for secondary teachers. The Florida State University.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. bs.). Ankara: Seçkin Yayınları.
Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 43 - 66, 15.01.2016

Abstract

References

  • Yates, D. S. (1971). The development and evaluation of a text in the topology of the plane for secondary teachers. The Florida State University.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. bs.). Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Delice This is me

K. Gizem Karaaslan

Publication Date January 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 43 Issue: 43

Cite

APA Delice, A., & Karaaslan, K. G. (2016). Topolojinin İlkokul, Ortaokul ve Lise Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ele Alınmasının Tartışılması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 43-66. https://doi.org/10.15285/ebd.25354