BibTex RIS Kaynak Göster

Topolojinin İlkokul, Ortaokul ve Lise Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ele Alınmasının Tartışılması

Yıl 2016, Cilt: 43 Sayı: 43, 43 - 66, 15.01.2016

Öz

Geometri öğretiminde yüzyıllarca Öklid geometrisinin etkisinde kalınmışken, geometrinin
kapsamının genişlemesi ve çeşitli dallara ayrılması öğretilecek geometri konularının da
güncellenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada geometri ve cebir ilişkileri içeren, birçok
farklı disiplinde uygulama alanı bulunan topolojinin matematik eğitimi literatüründe ilkokul,
ortaokul ve lise düzeylerinde nasıl ele alındığı incelenmiştir. Nitel paradigmaya sahip araştırmada
doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Araştırmada topolojinin temelde eğriler, çizgeler, yüzeyler ve topolojik dönüşümler konuları
bazında ele alındığı görülmüş bu konularda ele alınan topoloji kavramlarının neler olduğu
belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak topolojinin ilkokul, ortaokul ve lise matematik
öğretim programlarında yer alabilmesi durumu ve bu durumdaki muhtemel katkısı tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Yates, D. S. (1971). The development and evaluation of a text in the topology of the plane for secondary teachers. The Florida State University.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. bs.). Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Delice Bu kişi benim

K. Gizem Karaaslan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Delice, A., & Karaaslan, K. G. (2016). Topolojinin İlkokul, Ortaokul ve Lise Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ele Alınmasının Tartışılması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 43-66. https://doi.org/10.15285/ebd.25354