Geometri öğretiminde yüzyıllarca Öklid geometrisinin etkisinde kalınmışken, geometrinin
kapsamının genişlemesi ve çeşitli dallara ayrılması öğretilecek geometri konularının da
güncellenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada geometri ve cebir ilişkileri içeren, birçok
farklı disiplinde uygulama alanı bulunan topolojinin matematik eğitimi literatüründe ilkokul,
ortaokul ve lise düzeylerinde nasıl ele alındığı incelenmiştir. Nitel paradigmaya sahip araştırmada
doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Araştırmada topolojinin temelde eğriler, çizgeler, yüzeyler ve topolojik dönüşümler konuları
bazında ele alındığı görülmüş bu konularda ele alınan topoloji kavramlarının neler olduğu
belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak topolojinin ilkokul, ortaokul ve lise matematik
öğretim programlarında yer alabilmesi durumu ve bu durumdaki muhtemel katkısı tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43 |