Dünya
kuru kayısı üretiminin %85’i tek başına Malatya ilimizde gerçekleşmektedir bu
yüzden kayısı Malatya için önemli bir ekonomik değerdir. Binlerce aile geçimini
bu meyveden elde ettiği gelirle karşılamaktadır. Malatya’da üretilen
kayısıların neredeyse tamamı ihraç edilmektedir fakat ne yazık ki istenilen
kazançlar tam olarak elde edilememektedir. Bununla beraber ihracatta yaşanılan
bazı sorunlar son yıllarda neredeyse her yıl bir veya bir kaç firmanın iflas
etmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı kuru kayısının Malatya ekonomisi
içindeki önemini belirtmek ve Malatya’da kuru kayısı ihraç eden firmaların yaşadığı
finansal krizlerin nedenlerini tartışıp buna çözüm önerileri sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | July 31, 2019 |
Acceptance Date | September 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)