Bu
çalışmanın amacı, araştırma görevlilerinin esnek çalışma algılarını ölçmeye
yarayan bir ölçek geliştirmektir. Esnek çalışma, resmi ya da gayri resmi
uygulamalar sonucu, zaman ya da mekanda çalışan ya da işveren tarafından
gerçekleştirilebilecek değişimleri ifade etmektedir. Ölçeğin geliştirilme
süreci dört aşamadan oluşmaktadır. Öncelikle taslak form hazırlanmıştır. Taslak
form uzman görüşüne sunularak geçerlilik çalışması yapılmıştır. Ardından pilot
uygulama yapılarak, taslak forma son şekli verilmiştir. Son olarak, çalışma
grubu üzerine uygulanan taslak forma geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İlinde bulunan devlet ve
vakıf üniversitelerinde çalışan 445 araştırma görevlisi oluşturmaktadır. KMO
değerinin .79 olduğu ve veri setinin faktörlenmeye uygun olduğu gözlenmiştir.
Esneklik Ölçeği’nin özdeğeri 1.00’in üzerinde olan 2 faktörlü yapı sergilediği
görülmüştür. Bu iki faktör İşin Yapısından Kaynaklı Esneklik ve Zamansal
Esneklik (Muğlaklık) olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin alt boyutlarından İşin
Yapısından Kaynaklı Esneklik için
Cronbach alfa değeri .761 ve Zamansal Esneklik (Muğlaklık) için Cronbach alfa
değeri .761’ dir. Ölçeğin tamamı için bulunan Cronbach alfa değeri .774’tür.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda, geliştirilen Esneklik
Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Submission Date | November 5, 2019 |
Acceptance Date | April 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.