Research Article
BibTex RIS Cite

Yaparak Yaşayarak Öğrenme Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Astronomiye Karşı Tutumlarına Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi

Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 285 - 301, 28.12.2020

Abstract

Araştırmanın amacı, yaparak yaşayarak öğrenmeye dayalı verilen eğitimin 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi konularına karşı tutumları ve Fen öğrenme motivasyonlarına etkisini incelemektir. Örneklem, Akdeniz Üniversitesi içerisindeki TÜBİTAK Ulusal Gözlemevine (TUG) gelen, Antalya ili merkezinde öğrenim gören 300 tane 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Yaptığımız bu araştırmada iki farklı test kullanılmıştır. İki değişken arasındaki farkları belirlemek için tarama modellerinden; korelasyon ile basit tarama modeli kullanılmıştır. Öğretim yılının bir dönem sürecinde öğrencilerin Astronomiye olan tutum ve Fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının değişkenleri zamana bağlı olarak incelendiği için tekil tarama modellerinden zamansal tarama (izleme) modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Türk (2015)’ün geliştirdiği “Astronomi Tutum Ölçeği” ve Dede ve Yaman’ın (2008) geliştirdiği “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Tutumların ve motivasyonların karşılaştırılmasında Pearson korelasyon testi kullanılmıştır.

Supporting Institution

Akdeniz üniversitesi

Project Number

-

Thanks

Doç.Dr. Fatma Gök Akdeniz Üniversitesi Proje birimime teşekkür eder

References

  • Açıkgöz K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (1. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Abdullah M. N. L. (2007). Exploring Children‘s Self-Regulated Learning Skills, The 1st International Conference on Educational Reform, 9-11 November 2007, Mahasarakham University, Thailand. Aşkar P. ve Erden M. (1987). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-11.
Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 285 - 301, 28.12.2020

Abstract

Project Number

-

References

  • Açıkgöz K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (1. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Abdullah M. N. L. (2007). Exploring Children‘s Self-Regulated Learning Skills, The 1st International Conference on Educational Reform, 9-11 November 2007, Mahasarakham University, Thailand. Aşkar P. ve Erden M. (1987). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-11.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Ezlem Doğaç 0000-0003-1369-8965

Fatma Gök 0000-0003-1515-1568

Project Number -
Publication Date December 28, 2020
Submission Date September 21, 2020
Acceptance Date October 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Doğaç, E., & Gök, F. (2020). Yaparak Yaşayarak Öğrenme Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Astronomiye Karşı Tutumlarına Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(2), 285-301.