Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaparak Yaşayarak Öğrenme Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Astronomiye Karşı Tutumlarına Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 285 - 301, 28.12.2020

Öz

Araştırmanın amacı, yaparak yaşayarak öğrenmeye dayalı verilen eğitimin 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi konularına karşı tutumları ve Fen öğrenme motivasyonlarına etkisini incelemektir. Örneklem, Akdeniz Üniversitesi içerisindeki TÜBİTAK Ulusal Gözlemevine (TUG) gelen, Antalya ili merkezinde öğrenim gören 300 tane 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Yaptığımız bu araştırmada iki farklı test kullanılmıştır. İki değişken arasındaki farkları belirlemek için tarama modellerinden; korelasyon ile basit tarama modeli kullanılmıştır. Öğretim yılının bir dönem sürecinde öğrencilerin Astronomiye olan tutum ve Fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının değişkenleri zamana bağlı olarak incelendiği için tekil tarama modellerinden zamansal tarama (izleme) modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Türk (2015)’ün geliştirdiği “Astronomi Tutum Ölçeği” ve Dede ve Yaman’ın (2008) geliştirdiği “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Tutumların ve motivasyonların karşılaştırılmasında Pearson korelasyon testi kullanılmıştır.

Destekleyen Kurum

Akdeniz üniversitesi

Proje Numarası

-

Teşekkür

Doç.Dr. Fatma Gök Akdeniz Üniversitesi Proje birimime teşekkür eder

Kaynakça

  • Açıkgöz K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (1. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Abdullah M. N. L. (2007). Exploring Children‘s Self-Regulated Learning Skills, The 1st International Conference on Educational Reform, 9-11 November 2007, Mahasarakham University, Thailand. Aşkar P. ve Erden M. (1987). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-11.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezlem Doğaç 0000-0003-1369-8965

Fatma Gök 0000-0003-1515-1568

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2020
Kabul Tarihi 26 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğaç, E., & Gök, F. (2020). Yaparak Yaşayarak Öğrenme Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Astronomiye Karşı Tutumlarına Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(2), 285-301.