Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 3, 165 - 179, 07.12.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.346428

Öz

MEB
tarafından Fatih projesi kapsamında önce pilot sonrasında da proje kapsamındaki
tüm okulların sınıflarına etkileşimli tahta kurulmakta ve tüm öğrencilere
tablet verilmektedir. Bu
çalışmada
öğretmen görüşlerine göre tabletler üzerindeki e-kitapların öğretmen ve
öğrenciler tarafından derslerde kullanımına yönelik avantaj ve
dezavantajlarını, kullanım sıklıklarını ve sunulan önerileri ortaya çıkarmak
amaçlanmaktadır
.  Bu doğrultuda Erzincan ve Erzurum illerinde
Fatih projesi kapsamında pilot uygulama okulu olan iki lisede görev yapan 38
öğretmenden açık uçlu anket sorularıyla görüşleri alınmıştır. Elde edilen
veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre 27
öğretmenin e-kitapları derslerinde zaman zaman kullandığı, 17 öğretmenin ise
hiç kullanmadığı tespit edilmiştir. E-kitap kullanan öğretmenler, e-kitapların
görsellik katarak dersleri zenginleştirdiğini ve zaman kazandırdığını fakat
ders içi kullanımının ve denetiminin zor olduğunu dile getirmişlerdir.
Öğretmenler, öğrencilerin tabletleri amacına uygun kullanmadıklarını (oyun,
sosyal ağlar, internet vb.) bundan dolayı da derse karşı ilgilerinin azaldığını
vurgulamışlardır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1996). “Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlilikleri ile Mevcut Ders Programlarının Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 127-134.
  • Aydemir, M., Küçük, S., & Karaman, S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Journal of Research in Education and Teaching, 1(4), 153-159.
  • Berg, S. A., Hoffmann, K., & Dawson, D. (2010). Not on the same page: Undergraduates' information retrieval in electronic and print books. The Journal of Academic Librarianship, 36(6), 518-525.
  • Cox, J., R. (2006). Screen capture on the fly: Combining molecular visualization and a tablet PC in the biochemistry lecture. Biochemistry and Molecular Biology Education. 34{1), 12-16.
  • Daniel, D. B., & Woody, W. D. (2013). E-textbooks at what cost? Performance and use of electronic v. print texts. Computers & Education, 62, 18-23.
  • Foasberg, N., M. (2011). Adoption of e-book readers among college students: A survey. Information technology and libraries, 30(3), 108.
  • Fox, E., A.(1998). The Future of Electronic Publishing, Scholarship in the Electronic World Seminar. http://fox.cs.vt.edu/~fox/FEP/
  • Galligan, L., Loch, B., McDonald, C. & Taylor, J., A. (2010). The use of tablet and related technologies in mathematics teaching. Australian Senior Mathematics Journal, 24 (1).
  • Kamacı, E., & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 203-2015.
  • Kang, Y. Y., Wang, M. J. J., & Lin, R. (2009). Usability evaluation of E-books. Displays, 30(2), 49-52.
  • Koçak, Ö., Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Yıldırım, G. (2016). Investigating the Status of Tablet Computers and E-Books Use of Open Education Faculty Students: A Case Study. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET), 14(2), 49-63.
  • McMillan, J.H. & Schumacher, S., (2010). Research in education: Evidence-based inquiry, 7th edn., Pearson, Boston, MA. MEB, (2012). Eğitimde Fatih projesi hakkında. 17 Şubat 2015 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ web sayfasından alınmıştır.
  • Mock, K. (2004). Teaching with Tablet PC'S. Journal of Computing Sciences in Colleges.
  • Odabaşı, H., F. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler, H.F.Odabaşı (Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Rainie, L. (2012). Tablet and e-book reader ownership nearly double over the holiday gift-giving period. Tablet. Pew Internet & American Life Project, Journay 23.
  • Rainie, L., & Duggan, M. (2012). E-book reading jumps; print book reading declines. Pew Internet & American Life Project, December, 27.
  • Rockinson-Szapkiw, A. J., Courduff, J., Carter, K., & Bennett, D. (2013). Electronic versus traditional print textbooks: A comparison study on the influence of university students' learning. Computers & Education, 63, 259-266.
  • Pryor, G. & Bauer, V. (2008). “Building a Better Biology Lab? Testing Tablet PC Technology in a Core Laboratory Course”. Journal of College Science Teaching.
  • Vassiliou, M. & Rowley, J.(2008). Progressing the definition of “e-book”, Library Hi Tech, 26(3) 355-368.
  • Woody, W. D., Daniel, D. B., & Baker, C. A. (2010). E-books or textbooks: Students prefer textbooks. Computers & Education, 55(3), 945-948.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Önder Yıldırım

Özlem Baydaş

Yüksel Göktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2017
Kabul Tarihi 23 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Ö., Baydaş, Ö., & Göktaş, Y. (2017). E-Kitap ve Tabletlerin Liselerde Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 165-179. https://doi.org/10.17556/erziefd.346428