Eğitim
Bilişim Ağı (EBA), ülkemizin eğitimde kaliteyi arttırmak ve fırsat eşitliği
sağlamak adına başlattığı ve halen devam eden önemli bir projedir. Projenin
başarıya ulaşması öğretmen ve öğrencilerin bu projeden ne denli
faydalandıklarıyla doğru orantılıdır. Bu sebeple mevcut çalışmanın amacı; Siirt
ili genelinde EBA portalına katılım istatistiklerini incelemek ve portalı en
çok kullanan öğretmen ve öğrencilerin EBA hakkındaki görüşlerini tespit
etmektir. Çalışma grubunu Siirt ilinde EBA kullanım oranları en yüksek olan üç
öğretmen ve üç öğrenci oluşturmuştur. Yüz yüze ve ses kaydı alınarak yapılan
görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretimin her
kademesine ait öğretmen ve öğrenci katılım istatistikleri incelendiğinde,
anaokullarında öğretmen ve öğrenci katılımın çok az olduğu, ilkokullarda
kullanım düzeyinin düşük olduğu, ortaokul ve liselerde ise kullanım oranının
daha fazla olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin tamamının EBA’yı derse hazırlık,
soru sorma ve konu anlatmak için kullandığı sonucu ortaya çıkmıştır. EBA’nın
sosyal medya hesaplarının takip edilmediği, öğretmen ve öğrencilerin paylaşım
konusunda yetersiz oldukları ve içerik üretimine katkı sunmadıkları tespit
edilmiştir. EBA’yı en çok kullanan öğrencinin yabancı uyruklu ve 5. sınıf
öğrencisi olması dikkat çekicidir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda EBA’nın
daha etkin kullanımına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |