BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE VARIABLES OF INSTRUCTIONAL HYPERMEDIA NAVIGATION PERFORMANCE

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 296 - 304, 01.02.2012

Öz

The aim of this study is to examine the variables of navigation performance at instructional hypermedia on the basis of Information Technologies experts. In line with this aim, a questionnaire developed by the researchers is used as a data collection instrument. The participants of the study consist of 26 Information Technologies field experts from three different universities in Turkey. In data analysis procedure, both qualitative and quantitative research methods are used together. According to the findings, the field experts accept the variables such as primarily the disorientation and cognitive load, then time, motivation and satisfaction as the learner's clear variables for navigation performance at educational hypermedia. However, the variables such as success, fun and adaptation are not seen as clear variables for navigation performance. On the basis of these results, some suggestions about the application and further studies are offered.

EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 296 - 304, 01.02.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri alan uzmanlarının görüşüne dayanarak eğitsel hiper ortamlarda gezinim performansı değişkenlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye'de üç farklı üniversiteden toplam 26 Bilişim Teknolojileri alan uzmanı oluşturmaktadır. Verilerin analizinde nitel ve nicel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre alan uzmanları başta “kaybolma” ve “bilişsel yük” olmak üzere “zaman”, “motivasyon” ve “memnuniyet” değişkenlerini öğrenenin eğitsel hiper ortamda gezinim performansının açık birer göstergesi olarak görmektedirler. Ancak “başarı”, “eğlence” ve “uyum sağlama” değişkenleri uzmanlar tarafından açık bir gezinim performansı değişkeni olarak görülmemiştir. Araştırmadan elde edilen bu sonuçlara dayanarak konuyla ilgili yapılacak araştırmalara yönelik bazı öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Fırat

İşıl Kabakçı Yurdakul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fırat, M., & Yurdakul, İ. . K. (2012). EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences, 7(1), 296-304. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Fırat M, Yurdakul İK. EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):296-304. doi:10.12739/10.12739
Chicago Fırat, Mehmet, ve İşıl Kabakçı Yurdakul. “EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 296-304. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Fırat M, Yurdakul İK (01 Şubat 2012) EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences 7 1 296–304.
IEEE M. Fırat ve İ. . K. Yurdakul, “EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 296–304, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Fırat, Mehmet - Yurdakul, İşıl Kabakçı. “EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 296-304. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Fırat M, Yurdakul İK. EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. 2012;7:296–304.
MLA Fırat, Mehmet ve İşıl Kabakçı Yurdakul. “EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 296-04, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Fırat M, Yurdakul İK. EĞİTSEL HİPER ORTAMLARDA GEZİNİM PERFORMANSI DEĞİŞKENLERİNİN BELİRLENMESİ. NWSA. 2012;7(1):296-304.