The study was conducted to investigate the development of children (N=30) with Down syndrome (DS) in terms of basic concepts and mean length of utterances (MLU). The universe of this study was consisted of 3-6 years of children with DS located in Ankara, in 2010-2011. All participants are paid attention to have a special education evaluation report in Down syndrome diagnosis.The basic concepts scores were obtained through one-on-one application of the Boehm-3 Basic Concepts Test for children in the groupe DS. Participants’ MLUs were determined by taking natural language samples. It was found that the relationship between the MLU and basic concept total score of the children with DS (r=0.71; p<0.01) were significant. This study allowed us to investigate the MLU and basic concept development of the children in the DS groups in detail. It is thought that the obtained shed light for the researchers and educators in this field
Basic concepts mean length of utterances (MLU) language development of children with Down syndrome
Down sendromu (DS) olan çocukların temel kavramları ile ortalama sözce uzunlukları (OSU) arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla 2010-2011 yılları arasında Ankara ilinde yaşayan 3-6 yaş arasındaki DS’lu 30 çocuk ile çalışılmıştır. Katılımcıların engelliler için düzenlenen sağlık kurulu ve özel eğitim değerlendirme kurulu raporlarında Down sendromu tanısının olmasına dikkat edilmiştir. Boehm-3 Temel Kavramlar Testi (36-72 ay) çocuklara bire bir uygulanarak temel kavramlar puanı elde edilmiştir. Doğal dil örneği alınarak katılımcıların OSU’ları belirlenmiştir. Boehm -3 Temel Kavramlar Testi’nde yer alan üst ve en büyük kavramları katılımcıların en başarılı olduğu kavramlarken çevresinde ve biraz fakat çok değil kavramları çocukları zorlayan kavramlar olmuştur. Katılımcıların (r=0,71; p<0,01) OSU ile temel kavram toplam puan ortalamaları arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu görülmüştür. Bu araştırma ile DS’lu çocukların OSU ve temel kavram gelişimlerini derinlemesine incelemek mümkün olmuştur. Elde edilen bulguların bu alanda çalışan araştırmacılara ve uygulamacılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir
Temel kavramlar ortalama sözce uzunluğu Down sendromlu çocuklarda dil gelişimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 - Özel Sayı |