Bu araştırmada PISA 2015 kapsamında dezavantajlı öğrencilerin karakteristik
özellikleri ile ilgili hangi değişkenlerin fen performanslarını anlamlı bir
şekilde yordadığı incelenmiştir. Araştırma kapsamında PISA 2015 uygulamasından
elde edilen Türkiye verileri kullanılmıştır. Araştırmada bağımlı değişken
olarak PISA 2015 uygulamasında her bir öğrenci için hesaplanmış olan 10 farklı
olası başarı puanı (plausible values), bağımsız değişken olarak ise
öğrencilerin fen öğrenme motivasyonları, fen konularına ilgileri, fen öğrenmeye
araçsal güdülenmeleri ve fen öz yeterliği değişkenleri seçilmiştir. Araştırma
problemlerine cevap bulmak üzere yapılan Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına
göre, belirlenen duyuşsal özelliklerin öğrencilerin fen okuryazarlık
performanslarını açıklama düzeyi dezavantajlı öğrencilerde % 6, dezavantajlı
olmayan öğrencilerde ise % 11 olarak bulunmuştur.
PISA 2015 fen okuryazarlığı dezavantajlı öğrenciler duyuşsal özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License