Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Communication Skills Levels of Health Services Vocational School Students

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 6 - 10, 30.01.2020

Öz

In order to establish healthy communication, the level of development of the communication skills of the people is important. Communication skills, which is one of the most important factors of healthy communication, can be increased by supporting with education. Otherwise, interpersonal conflicts become inevitable. The causes of communication conflicts include; to be biased, not to develop empathy, not to respect the person being contacted, not to be tolerant of differences, not to trust people during communication and so on. factors can be counted. Health communication is affected by many variables in terms of process. The communication skills of the people who will serve in the health sector affect the quality of service and the degree of satisfaction. The research was conducted to measure the attitudes, behaviors, communication skills of university students studying at the associate degree programs of Vocational School of Health Services in Kırklareli University in 2017-2018 academic term in terms of various variables. The communication skills of the students were evaluated by using the Communication Skills Inventory and the data were evaluated by using SPSS 15 Package Program. It is seen that communication skills decrease with increasing class. In the next stage, the comparison of the study by applying to health workers is presented as a suggestion.

Kaynakça

  • Aşçı Ö, Hazar G, Yılmaz M. (2015). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri ve ilişkili değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6 (3), 160- 165.
  • Bingöl G. Demir A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26 (4): 152-159.
  • Davis M, Paleg H, Fanning P. (2017). “İletişim becerileri”, 3. Baskı, 1. Bölüm, 1-19,Ankara:Alter Yayıncılık.
  • Dökmen Ü. (2008). “İletişim çatışmaları ve empati”, 58. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Elkin N, Karlıdağ F, Barut Y. (2016). Sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri düzeyleri ve ilişkili değişkenlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilim Dergisi, 9 (2): 70-80.
  • Erigüç G, Şener T, Eriş H. (2013). İletişim becerilerinin değerlendirilmesi (Bir meslek yüksekokulu öğrencileri örneği). Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16 (1): 45-65.
  • Ersanlı K, Balcı S. (1998). İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi; geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10): 7-12.
  • Güngör N. (2015). “İletişime giriş”, 3. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gürüz D, Eğinli T. (2010). “İletişim becerileri”, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İrak H,Taşçıoğlu R, Dal M, Tunç Y. (2017). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri(Iğdır Üniversitesi örneği) Atatürk İletişim Dergisi, 14: 187-201
  • Kadakal A, Alver B. (2017). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, International Journal Of EurasianEducationAndCulture. http://www.ijoeec.com/download/article-file/396353 08.06.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Korkut F. (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7): 18-23.
  • Okay A. (2009). “Sağlık iletişimi”, İstanbul: MediaCat Kitapları Turgut M, Kutlu G, Mut S. (2018) Sağlık yönetimi bölümü öğrencileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6 (1):185-205.
  • Turgut M, Kutlu G, Mut S. (2018) Sağlık yönetimi bölümü öğrencileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6 (1):185-205.

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 6 - 10, 30.01.2020

Öz

Sağlıklı iletişim kurabilmek için kişilerin iletişim becerilerinin gelişmişlik düzeyi önemlidir. Sağlıklı iletişim kurmanın en önemli faktörlerinden biri olan iletişim becerileri eğitimle desteklenerek arttırılabilmektedir. Aksi takdirde kişilerarası çatışmaların yaşanması kaçınılmaz hale gelmektedir. İletişim çatışmalarının nedenleri arasında; önyargılı davranmak, empati yeteneğinin gelişmemesi, iletişim kurulan kişiye saygılı davranmamak, farklılıklara hoşgörülü olmamak, iletişim esnasında kişilere güvenmemek vb. faktörler sayılabilmektedir. Sağlık iletişimi süreç açısından birçok değişkenden etkilenmektedir. Sağlık sektöründe hizmet verecek kişilerin iletişim becerileri verilecek hizmet kalitesini, memnuniyet derecesini etkilemektedir. Araştırma, Kırklareli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ön lisans programlarında 2017-2018 akademik döneminde eğitim alan üniversite öğrencilerinin insan ilişkileriyle ilgili tutum, davranışlarının, iletişim becerilerinin ölçülmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin iletişim becerileri İletişim Becerileri Envanterinden yararlanılarak ölçülmeye çalışılmış elde edilen veriler SPSS 15 Paket Programı kullanılarak değerlendirilmiş. Sınıfın artmasıyla iletişim becerilerinin azaldığı görülmektedir. Bir sonraki aşamada çalışmanın sağlık çalışanlarına uygulanarak karşılaştırılması öneri olarak sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Aşçı Ö, Hazar G, Yılmaz M. (2015). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri ve ilişkili değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6 (3), 160- 165.
  • Bingöl G. Demir A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26 (4): 152-159.
  • Davis M, Paleg H, Fanning P. (2017). “İletişim becerileri”, 3. Baskı, 1. Bölüm, 1-19,Ankara:Alter Yayıncılık.
  • Dökmen Ü. (2008). “İletişim çatışmaları ve empati”, 58. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Elkin N, Karlıdağ F, Barut Y. (2016). Sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri düzeyleri ve ilişkili değişkenlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilim Dergisi, 9 (2): 70-80.
  • Erigüç G, Şener T, Eriş H. (2013). İletişim becerilerinin değerlendirilmesi (Bir meslek yüksekokulu öğrencileri örneği). Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16 (1): 45-65.
  • Ersanlı K, Balcı S. (1998). İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi; geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10): 7-12.
  • Güngör N. (2015). “İletişime giriş”, 3. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gürüz D, Eğinli T. (2010). “İletişim becerileri”, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İrak H,Taşçıoğlu R, Dal M, Tunç Y. (2017). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri(Iğdır Üniversitesi örneği) Atatürk İletişim Dergisi, 14: 187-201
  • Kadakal A, Alver B. (2017). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, International Journal Of EurasianEducationAndCulture. http://www.ijoeec.com/download/article-file/396353 08.06.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Korkut F. (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7): 18-23.
  • Okay A. (2009). “Sağlık iletişimi”, İstanbul: MediaCat Kitapları Turgut M, Kutlu G, Mut S. (2018) Sağlık yönetimi bölümü öğrencileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6 (1):185-205.
  • Turgut M, Kutlu G, Mut S. (2018) Sağlık yönetimi bölümü öğrencileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6 (1):185-205.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nilüfer Çeken

Elveda Kuyucak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çeken, N., & Kuyucak, E. (2020). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 6-10.
AMA Çeken N, Kuyucak E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri. AvrasyaSBD. Ocak 2020;3(1):6-10.
Chicago Çeken, Nilüfer, ve Elveda Kuyucak. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2020): 6-10.
EndNote Çeken N, Kuyucak E (01 Ocak 2020) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 3 1 6–10.
IEEE N. Çeken ve E. Kuyucak, “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri”, AvrasyaSBD, c. 3, sy. 1, ss. 6–10, 2020.
ISNAD Çeken, Nilüfer - Kuyucak, Elveda. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 3/1 (Ocak 2020), 6-10.
JAMA Çeken N, Kuyucak E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri. AvrasyaSBD. 2020;3:6–10.
MLA Çeken, Nilüfer ve Elveda Kuyucak. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2020, ss. 6-10.
Vancouver Çeken N, Kuyucak E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Eğitim Alan Öğrencilerin İletişim Beceri Düzeyleri. AvrasyaSBD. 2020;3(1):6-10.