In order to establish healthy communication, the level of development of the communication skills of the people is important. Communication skills, which is one of the most important factors of healthy communication, can be increased by supporting with education. Otherwise, interpersonal conflicts become inevitable. The causes of communication conflicts include; to be biased, not to develop empathy, not to respect the person being contacted, not to be tolerant of differences, not to trust people during communication and so on. factors can be counted. Health communication is affected by many variables in terms of process. The communication skills of the people who will serve in the health sector affect the quality of service and the degree of satisfaction. The research was conducted to measure the attitudes, behaviors, communication skills of university students studying at the associate degree programs of Vocational School of Health Services in Kırklareli University in 2017-2018 academic term in terms of various variables. The communication skills of the students were evaluated by using the Communication Skills Inventory and the data were evaluated by using SPSS 15 Package Program. It is seen that communication skills decrease with increasing class. In the next stage, the comparison of the study by applying to health workers is presented as a suggestion.
Sağlıklı iletişim kurabilmek için kişilerin iletişim becerilerinin gelişmişlik düzeyi önemlidir. Sağlıklı iletişim kurmanın en önemli faktörlerinden biri olan iletişim becerileri eğitimle desteklenerek arttırılabilmektedir. Aksi takdirde kişilerarası çatışmaların yaşanması kaçınılmaz hale gelmektedir. İletişim çatışmalarının nedenleri arasında; önyargılı davranmak, empati yeteneğinin gelişmemesi, iletişim kurulan kişiye saygılı davranmamak, farklılıklara hoşgörülü olmamak, iletişim esnasında kişilere güvenmemek vb. faktörler sayılabilmektedir. Sağlık iletişimi süreç açısından birçok değişkenden etkilenmektedir. Sağlık sektöründe hizmet verecek kişilerin iletişim becerileri verilecek hizmet kalitesini, memnuniyet derecesini etkilemektedir. Araştırma, Kırklareli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ön lisans programlarında 2017-2018 akademik döneminde eğitim alan üniversite öğrencilerinin insan ilişkileriyle ilgili tutum, davranışlarının, iletişim becerilerinin ölçülmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin iletişim becerileri İletişim Becerileri Envanterinden yararlanılarak ölçülmeye çalışılmış elde edilen veriler SPSS 15 Paket Programı kullanılarak değerlendirilmiş. Sınıfın artmasıyla iletişim becerilerinin azaldığı görülmektedir. Bir sonraki aşamada çalışmanın sağlık çalışanlarına uygulanarak karşılaştırılması öneri olarak sunulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |