Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 16, 218 - 241, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Akkaya, O.A. (2008). 6. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine ilişkin Öğretmen Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Akyüz, Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.Altun, M. (2009). Liselerde Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa yayınları.Amit, M. ve Fried, M. N. (2008). The Complexities of Change: Aspects of Reform and Reform Research in Mathematics Education, Handbook Of İnternational Research İn Mathematics Education, In L. English, New York, 385-414.Arslan, S. ve Özpınar. İ. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 97-113.Avcu T. (2009). Yedinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Bal, A. P. (2008). “Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının ÖğretmenGörüşleri Açısından Değerlendirilmesi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), s.53-68.Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusunu Yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 59–76.Baykul, Y. (2005). 2004-2005 Yıllarında Çıkarılan Matematik Programı Üzerine Düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri.Bayrak, A. (2009). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzincan İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Bilaloğlu, D. (2013). 6. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.Bolat Soycan, S. (2006). 2005 Yılı İlköğretim 5. Sınıf Matematik Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Budak, M. (2011). 2005 İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.Bulut, S. (2004). İlköğretim Programı Yeni Yaklaşımlar (1-5. Sınıf). Milli Eğitim Basımevi.Büyükalan, F. S. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.Castelda, S. J. (1994). CIPP Planing Evaluation Report Reading/Writing And Mathematics Instruction.Clarke, G. R. (1980). Social Science In Indonesia: A Curriculum Evaluation. Degree Of Master Of Education In Canberra College Of Advanced Education.Cicioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Orta Öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.Çağlayan, A. (2002). İlköğretimlerde Eğitimde Yönetim, Yönetimde Kalite. İstanbul: Bilge Yayıncılık.Çelenk, S., Tertemiz, N. ve Kalaycı, N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayınları.Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.Eroğlu, E. ve Köktan, Y. (2005) Araştırma Metot ve Teknikleri. Adapazarı: Sakarya Kitapevi.Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınları.Gözütok, D. (2003). Türkiye’de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160.Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar, A. (2003). İlköğretim 1-5 Matematik Öğretimi. Ankara: Asil Yayınları.İyiol, F.F. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Programının Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik DersiÖğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,41, 317-328.Karagöz, E. (2010). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kilpatrick, J. (2009). “The Mathematics Teacher and Curriculum Change”, PNA, 3(3), 107- 121.Kocabatmaz, H. (2011). Teknoloji Ve Tasarım Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Kök Yayıncılık, 249–259.Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.MEB, (1998). İlköğretim okulu matematik dersi öğretim programı: 1.-8. sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2004) İlköğretim Okulu Matematik Dersi (1–5 Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2005a) 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2013) .Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı, Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.Mercan, Z. (2011). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Eğitim Durumu Boyutunun Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Muğla.Mutu, B.B. (2008). 6. ve 7. Sınıf Matematik Ders Kitapları Hakkında Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve Matematik Eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346.Neuman, W. L. (2010). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. (Çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.Ni, Y., Li, Q., Li, X. ve Zhang, Z.H. (2011). Influence of curriculum reform: An analysis of student mathematics achievement in Mainland China. International Journal of Educational Research. 50(2), 100-116Oğuzkan, A. F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: TDK Yayınları.Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Orakçı, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıflar İçin Uygulanan 2006 İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi ÜniversitesiOral, B. (Ed.). (2012). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, Ankara: Pegem Yayıncılık.Özbey, N. (2011). İlköğretim Bilgisayar Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi.Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: ÖSYM YayınlarıÖztekin, A. (2013). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi.Pekdağ, G. N. (2011). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi.Peretz, D. (2006). “Enhancing Reasoning Attitudes of Prospective Elementary School Mathematics Teachers”, Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381- 400.Pesen, C. (2005). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 273–281.Sargın, S. (2016). Yenilene Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.Savaş, E. (1999). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi. Ankara: Kozan Matbaacılık.Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı, Temeller, Prensipler, Kriterler. Balıkesir: İnci Yayınevi.Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.Sönmez, V. (2005). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.Şahan, H. H. (2007). İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.Temiz, N. (2005). “İlköğretim 4. Matematik Dersi Yeni Öğretim Programının Yansımaları” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.Tertemiz, N. (2005). İlköğretim 2. Sınıf Matematik Dersi Sayılar Ünitesinin Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 25-45.Turgut, F. (1983). Program Değerlendirme Cumhuriyet Döneminde Eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.Uşun, S. (2012) Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.Utterback, P. H. and Kalın, M. (1989). A Community Based Model Of Curriculum Evaluation. Educational Leadership, Ebsco Puplishing.Woolman, D. C. (2001). Educational Reconstruction and Post-Colonial Curriculum Development: A Comparative Study of Four African Countries. International Education Journal Vol.2, No:5.Varış, F. (2005). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayınları.Yıldızlar, M. (2001). İlköğretim Okulu Öğrencileri İçin Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri. Ankara: Eylül Yayınevi.Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yüksel, İ. (2010). Türkiye İçin Program Değerlendirme Standartları Oluşturma Çabası. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi.

ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 16, 218 - 241, 30.12.2019

Öz

Okullarda yapılan programların etkililiğini ve
başarısını belirlemede program değerlendirme çalışmaları önemli bir yer tutar.
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulunca 2013–2014
eğitim-öğretim yılından itibaren ortaokul beşinci sınıflardan başlayan ve
kademeli olarak uygulanmak üzere uygulamaya konulan ortaokul beşinci sınıf
matematik programına ilişkin, öğretmen görüşlerini değerlendirmek
amaçlanmıştır. Bu çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun ili Atakum,
Bafra, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ilçe milli eğitim müdürlüklerine bağlı
ortaokullarda görev yapan 122, beşinci sınıf matematik öğretmeni ile
yürütülmüştür. Araştırma betimsel nicel niteliktedir. Araştırmacı tarafından
geliştirilen ortaokul beşinci sınıf matematik programını değerlendirme ölçeği
kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin istatiksel ve amaçlara uygun
olarak, frekansları (F), yüzdeleri (%) ve aritmetik ortalamaları (X)
hesaplanmıştır. Ayrıca t-testi ve tek yönlü varyans analizi
hesaplanmıştır.  Programın kazanım,
içerik, eğitim öğretim süreci, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin öğretmen
görüşleri beş bölümde değerlendirilmiştir. Çalışmada ölçek sonuçlarının
güvenirliğini artırmak amacıyla açık uçlu bir soruya da yer verilmiştir. Analiz
sonucunda elde edilen bulgular tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda katılımcı öğretmenler yeni programın kazanımları, içeriği,
eğitim durumları ve ölçme değerlendirme ile ilgili boyutları hakkında genel
olarak olumlu görüşe sahiptirler. Ayrıca 5. sınıf matematik öğretim programına ilişkin
öğretmen görüşleri cinsiyet, eğitim durumları, mesleki kıdem ve hizmetiçi
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Olumsuz görüş
olarak 5. Sınıfta içeriğin çok sade olmasından dolayı öğrencilerin 6.sınıfta
zorlandıklarını belirtmişlerdir. Çalışma kitapları ve kılavuz kitapların
olmamasının sıkıntılar yarattığı ve yeniden hazırlanması gerektiği
belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Akkaya, O.A. (2008). 6. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine ilişkin Öğretmen Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Akyüz, Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.Altun, M. (2009). Liselerde Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa yayınları.Amit, M. ve Fried, M. N. (2008). The Complexities of Change: Aspects of Reform and Reform Research in Mathematics Education, Handbook Of İnternational Research İn Mathematics Education, In L. English, New York, 385-414.Arslan, S. ve Özpınar. İ. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 97-113.Avcu T. (2009). Yedinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Bal, A. P. (2008). “Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının ÖğretmenGörüşleri Açısından Değerlendirilmesi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), s.53-68.Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusunu Yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 59–76.Baykul, Y. (2005). 2004-2005 Yıllarında Çıkarılan Matematik Programı Üzerine Düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri.Bayrak, A. (2009). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzincan İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Bilaloğlu, D. (2013). 6. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.Bolat Soycan, S. (2006). 2005 Yılı İlköğretim 5. Sınıf Matematik Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Budak, M. (2011). 2005 İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.Bulut, S. (2004). İlköğretim Programı Yeni Yaklaşımlar (1-5. Sınıf). Milli Eğitim Basımevi.Büyükalan, F. S. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.Castelda, S. J. (1994). CIPP Planing Evaluation Report Reading/Writing And Mathematics Instruction.Clarke, G. R. (1980). Social Science In Indonesia: A Curriculum Evaluation. Degree Of Master Of Education In Canberra College Of Advanced Education.Cicioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Orta Öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.Çağlayan, A. (2002). İlköğretimlerde Eğitimde Yönetim, Yönetimde Kalite. İstanbul: Bilge Yayıncılık.Çelenk, S., Tertemiz, N. ve Kalaycı, N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayınları.Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.Eroğlu, E. ve Köktan, Y. (2005) Araştırma Metot ve Teknikleri. Adapazarı: Sakarya Kitapevi.Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınları.Gözütok, D. (2003). Türkiye’de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160.Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar, A. (2003). İlköğretim 1-5 Matematik Öğretimi. Ankara: Asil Yayınları.İyiol, F.F. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Programının Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik DersiÖğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,41, 317-328.Karagöz, E. (2010). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kilpatrick, J. (2009). “The Mathematics Teacher and Curriculum Change”, PNA, 3(3), 107- 121.Kocabatmaz, H. (2011). Teknoloji Ve Tasarım Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Kök Yayıncılık, 249–259.Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.MEB, (1998). İlköğretim okulu matematik dersi öğretim programı: 1.-8. sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2004) İlköğretim Okulu Matematik Dersi (1–5 Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2005a) 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB, (2013) .Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı, Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.Mercan, Z. (2011). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Eğitim Durumu Boyutunun Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Muğla.Mutu, B.B. (2008). 6. ve 7. Sınıf Matematik Ders Kitapları Hakkında Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve Matematik Eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346.Neuman, W. L. (2010). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. (Çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.Ni, Y., Li, Q., Li, X. ve Zhang, Z.H. (2011). Influence of curriculum reform: An analysis of student mathematics achievement in Mainland China. International Journal of Educational Research. 50(2), 100-116Oğuzkan, A. F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: TDK Yayınları.Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Orakçı, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıflar İçin Uygulanan 2006 İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi ÜniversitesiOral, B. (Ed.). (2012). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, Ankara: Pegem Yayıncılık.Özbey, N. (2011). İlköğretim Bilgisayar Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi.Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: ÖSYM YayınlarıÖztekin, A. (2013). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi.Pekdağ, G. N. (2011). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi.Peretz, D. (2006). “Enhancing Reasoning Attitudes of Prospective Elementary School Mathematics Teachers”, Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381- 400.Pesen, C. (2005). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 273–281.Sargın, S. (2016). Yenilene Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.Savaş, E. (1999). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi. Ankara: Kozan Matbaacılık.Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı, Temeller, Prensipler, Kriterler. Balıkesir: İnci Yayınevi.Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.Sönmez, V. (2005). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.Şahan, H. H. (2007). İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.Temiz, N. (2005). “İlköğretim 4. Matematik Dersi Yeni Öğretim Programının Yansımaları” XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.Tertemiz, N. (2005). İlköğretim 2. Sınıf Matematik Dersi Sayılar Ünitesinin Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 25-45.Turgut, F. (1983). Program Değerlendirme Cumhuriyet Döneminde Eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.Uşun, S. (2012) Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.Utterback, P. H. and Kalın, M. (1989). A Community Based Model Of Curriculum Evaluation. Educational Leadership, Ebsco Puplishing.Woolman, D. C. (2001). Educational Reconstruction and Post-Colonial Curriculum Development: A Comparative Study of Four African Countries. International Education Journal Vol.2, No:5.Varış, F. (2005). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayınları.Yıldızlar, M. (2001). İlköğretim Okulu Öğrencileri İçin Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri. Ankara: Eylül Yayınevi.Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yüksel, İ. (2010). Türkiye İçin Program Değerlendirme Standartları Oluşturma Çabası. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat Gökalp

Gamze Köksaldi Bu kişi benim 0000-0001-9301-5284

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Gökalp, M., & Köksaldi, G. (2019). ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 218-241.